Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb sowieso niets met wielrennen, maar dit is wel echt heel erg aso.

Ik snap het sowieso niet. P terreinen van hotels lijkt vaak een free for all als het op parkeren aan komt.

niet enkel hotels, deze is in Engeland op een serviceplaats langsheen de snelweg (Fleet Northbound)
20180817_112910.jpg
twee plaatsen geiced door één aso.

Deze reguliere laadplekken liggen kort bij de ingang, de 12 SUC-stalls (waarvan 4 nog onder een plastiek afscherming) waren niet geiced - 2 in gebruik. Deze liggen dan weer aan het einde van de parking (maar dat is in Urmond duidelijk geen bezwaar )
 
Gelukkig kun je hier nog gewoon laden, gewoon ervoor zetten en tot minimaal 90% laden onder genot van kop koffie.
Heb ik van de winter gedaan in SuC Muhlhouse. Kwam aan en 7 van de 8 ge-iced. Met een andere S het 7-tal geblokkeerd en zijn gaan eten. Even gemeld aan de balie. Bijna klaar kwam de eerste op hoge poten aan waarom ik daar mijn auto had neer gezet. Kreeg niet de kans om uit te leggen. Later kwam ik er achter dat ze daar op advies van de receptie geparkeerd stonden :eek: Wel fijn tijdens de krokus vakantie
 
Ik denk het wel, misschien niet voor de SuC zelf, maar er staat volgens mij altijd in de buurt zo'n transformatorhuisje van de netbeheerder.

Voor dergelijke opstallen moet je volgens mij wel een vergunning aanvragen. Bovendien moeten die leidingen naar dat huisje geregistreerd worden ivm. leiding registratie en precariobelasting.

Voor zo'n transformatorhuisje moet inderdaad een omgevingsvergunning worden aangevraagd, maar dat doet de netbeheerder. Voor een SuC hoeft Tesla denk ik geen omgevingsvergunning aanvragen in Nederland.
 
Is er eigenlijk al nieuws mbt de Supercharger bij Badhoevedorp? Volgens het kaartje van Tesla wordt die dit jaar nog geopend.

Van iemand van de gemeente hoorde ik dat het toch echt van der Valk aan de A4 gaat worden, dat is niet Badhoevedorp overigens, iets zuidelijker. Prima plek, maar brengt wel met zich mee dat je niet makkelijk aan de andere kant kan komen, er is geen afrit. Het is een typische snelweg parkeerplaats met tankstations en andere voorzingen. Wel voetgangersloopbrug, maar geen mogelijkheid met de auto aan de andere kant te komen behalve als je via afslag Nieuw Vennep of Hoofddorp zuid gaat.
Ik heb geen informatie over de timing gehoord overigens.