You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik begrijp je hint!Ze zullen op zijn, daar.
Er waren er recent nog te verkrijgen op gezellige samenkomsten zoals de ERally of de TMC-party.
Het accupakket warmt niet erg veel op van 50 km rustig rijden.Typisch, vandaag aan de SuC in Oosterhout gehangen. Voordat ik aankoppelde stonden er géén andere auto's, toch gaf hij aan dat er 2 stalls bezet waren. Buitentemperatuur rond de 13 graden, ik had al zeker zo'n 50 kilometer gereden dus batterij opgewarmd. Ik heb een MS75D, opladen kwam niet verder dan 45 Kwh. Maf..
Typisch, vandaag aan de SuC in Oosterhout gehangen. Voordat ik aankoppelde stonden er géén andere auto's, toch gaf hij aan dat er 2 stalls bezet waren. Buitentemperatuur rond de 13 graden, ik had al zeker zo'n 50 kilometer gereden dus batterij opgewarmd. Ik heb een MS75D, opladen kwam niet verder dan 45 Kwh. Maf..
Jouw Tesla dacht dat je thuis aan het laden was ...Typisch, vandaag aan de SuC in Oosterhout gehangen. Voordat ik aankoppelde stonden er géén andere auto's, toch gaf hij aan dat er 2 stalls bezet waren. Buitentemperatuur rond de 13 graden, ik had al zeker zo'n 50 kilometer gereden dus batterij opgewarmd. Ik heb een MS75D, opladen kwam niet verder dan 45 Kwh. Maf..
Dat mag zo zijn, bij deze buitentemperatuur en 50km gereden mag je er echt van uit gaan dat je bij een Supercharger volle bak krijgt. Het enige wat @zkpq niet vermeldt is de SoC, als die zo'n 70% was (niet heel waarschijnlijk overigens) dan is 45kW laadvermogen bij een MS75 wel normaal.Het accupakket warmt niet erg veel op van 50 km rustig rijden.
Vergis je niet hoeveel massa het pakket bevat en hoeveel koude dit des nachts al heeft geabsobeerd in dit jaargetijde. Als het over een buitenslapertje gaat, tenminste. En tegenwoordig wordt de laadsnelheid al fors beperkt bij temperaturen onder 15 graden Celsius van de batterij. Vroeger (oudere softwareversies) was alles anders en volgens mij is het laden bij de Classics nog steeds minder beperkt dan bij nieuwere exemplaren.Dat mag zo zijn, bij deze buitentemperatuur en 50km gereden mag je er echt van uit gaan dat je bij een Supercharger volle bak krijgt. Het enige wat @zkpq niet vermeldt is de SoC, als die zo'n 70% was (niet heel waarschijnlijk overigens) dan is 45kW laadvermogen bij een MS75 wel normaal.
Range Mode = Off, neem ik aan...Inderdaad, als je een paar km rijdt na een koude nacht naar een SuC dan krijg je 20kW of zo en dat loopt ook nauwelijks op. Maar 50km rijden, ook al is dat 'op eieren' is mijn ervaring dat het accupakket wel zover is opgewarmd dat je max. vermogen krijgt bij een SuC - met onze 2017 MS75.
Vergis je niet hoeveel massa het pakket bevat en hoeveel koude dit des nachts al heeft geabsobeerd in dit jaargetijde. Als het over een buitenslapertje gaat, tenminste. En tegenwoordig wordt de laadsnelheid al fors beperkt bij temperaturen onder 15 graden Celsius van de batterij. Vroeger (oudere softwareversies) was alles anders en volgens mij is het laden bij de Classics nog steeds minder beperkt dan bij nieuwere exemplaren.
Range mode uitzetten helpt enorm voor het opwarmen van de batterij, trouwens, dus dat kan een hoop verschil maken.
de Classics starten iig nog steeds snel. maar ik merk ook wel dat, tijdens het rijden, het management de batterij strikter beschermd dan voorheen. Ik merk sneller de gele lijnen, en ook dat de batterij sneller wordt opgewarmd bij lagere temperaturen.
dat alles maakt wel dat ik mij vragen stel over het hoge laadvermogen waar de newbies mee pronken, met kleinere batterijen dan nog.
Tesla heeft intussen + 400.000 wagens ervaring. De TeslaKillers die claimen sneller te laden nog geen procent van dat aantal.
Door problemen met mijn electra heb ik de eerste 4 maanden alleen via SuC kunnen laden (en dan zelden erg vol)
Maar ik kan niemand aanraden er een gewoonte van te maken want:
1. Daar zijn SuC's niet voor bedoeld en het wordt er al steeds drukker. Hoe zou jij het op doorreis/vakantie vinden als je vaak moet wachten op een vrije plek? (zie wintersportdraadje)
2. Meer batterij degradatie (2x zo veel minstens)
3. Geen tijdverlies als je thuis laadt
4. Je bespaart ook genoeg als je thuis laadt, t.o.v. brandstof tanken.
5. Na introductie van de model 3 ga je je zeker ergeren aan het wachten en dat is het al helemaal niet waard.
Mijn excuus hoef ik waarschijnlijk niet aan te bieden, want ik heb voorzover ik weet nooit iemand laten wachten. Afgelopen vrijdag waren voor het eerst dat ik er was alle (12) Apeldoornse stalls bezet en ben ik (met net genoeg juice om thuis te komen) vertrokken toen er nog een Tesla verscheen. Sinds juli supercharge ik nog ongeveer 1 x per week (het hoognodige).
Oneens met punt 1 en 2.
1. Daar zijn Superchargers wel voor bedoeld. Ik kan thuis niet legaal laden, er moeten dan draden over de stoep en dat verbied mijn gemeente... Op de site van Tesla staat dat je gebruik mag maken van de Superchargers als dit thuis niet kan. Ook staat er niet dat dit niet mag. Als ze dit echt willen verbieden kunnen ze dat gewoon software matig op basis van locatie doen. Als ik geen haast heb en het vol staat laat ik echt wel anderen voor.bron: Supercharging
Door problemen met mijn electra heb ik de eerste 4 maanden alleen via SuC kunnen laden (en dan zelden erg vol)
Maar ik kan niemand aanraden er een gewoonte van te maken want:
1. Daar zijn SuC's niet voor bedoeld en het wordt er al steeds drukker. Hoe zou jij het op doorreis/vakantie vinden als je vaak moet wachten op een vrije plek? (zie wintersportdraadje)
2. Meer batterij degradatie (2x zo veel minstens)
3. Geen tijdverlies als je thuis laadt
4. Je bespaart ook genoeg als je thuis laadt, t.o.v. brandstof tanken.
5. Na introductie van de model 3 ga je je zeker ergeren aan het wachten en dat is het al helemaal niet waard.
Mijn excuus hoef ik waarschijnlijk niet aan te bieden, want ik heb voorzover ik weet nooit iemand laten wachten. Afgelopen vrijdag waren voor het eerst dat ik er was alle (12) Apeldoornse stalls bezet en ben ik (met net genoeg juice om thuis te komen) vertrokken toen er nog een Tesla verscheen. Sinds juli supercharge ik nog ongeveer 1 x per week (het hoognodige).
Volgens jouw link:
"Moet ik een thuislaadstation installeren wanneer ik in de buurt van Superchargers woon?
Opladen waar u parkeert is een van de handigste manieren om uw Tesla volledig op te laden zonder dat u hoeft te rijden. Wij raden u aan thuis of op uw werkplek, indien mogelijk, een eenvoudig te installeren Level 2-oplaadoplossing te gebruiken. Superchargers zijn ideaal voor onderweg of wanneer u ver van huis bent, of wanneer het thuislaadstation nog wordt geïnstalleerd."
Is toch wat genuanceerder dan dat Tesla het goed vindt dat je enkel bij SuC oplaadt.
Tast Supercharging mijn batterij aan?
De hoogste oplaadsnelheid van de batterij kan enigszins afnemen na een groot aantal snelle oplaadsessies, zoals bij Superchargers. Om een maximaal bereik en de veiligheid van de batterij te garanderen, wordt de oplaadsnelheid van de batterij verlaagd wanneer deze te koud is, bijna vol is, of als de staat ervan verandert door gebruik en met de jaren. Door deze veranderingen van de staat van de batterij, kan de totale Supercharger-tijd in de loop der tijd met een paar minuten toenemen.
We zijn voortdurend bezig om ons wereldwijde netwerk van Supercharger oplaadstations uit te breiden om lange afstandsreizen mogelijk te maken en om een oplaadmogelijkheden te creëren voor Tesla-eigenaren zonder oplaadmogelijkheden thuis of op werk, waardoor de wereldwijde invoering van elektrische voertuigen wordt versneld.