Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Alles staat klaar voor inschakelen bij Clarendon. Er staan 16 kasten (zie laatste foto) - dus totaal 32 stalls waarvan er nu 16 beschikbaar gaan komen. 3 zonder plastic zak - enige die geICEed waren, maar stond geen spanning op. Wat mij opviel is dat toen ik bij de uitgang kwam de slagboom voor mij automatisch open ging terwijl de auto voor en na mij kaartje er in moest steken. Geen idee hoe dat werkte..Maar misschien keek er iemand mee.. Plekken zijn inderdaad erg ICEing gevoelig - hoop dat ze daar nog wat aan gaan doen.

IMG_5284.jpg
IMG_5292.jpg
IMG_5328.jpg
IMG_5329.jpg
IMG_5331.jpg
IMG_5333.jpg
 
11.000 kwh.. dat is goed voor pakweg bijna 50.000 km's EV rijden.

uitgaande van 50 tot 60 kWh per auto.. Zouden er dus in 24 uur 180 tot 220 auto's staan te laden.

Maar als de cijfers op het scherm kloppen (327 cars charged) is het slechts 33kWh per auto. Vind dat erg weinig eigenlijk... Zelf laad ik vrijwel altijd substantieel meer. En dan staan ze daar gemiddeld 38 minuten te laden... Dat is toch lang voor 33kWh?
Als je een rit met wat SuCs onderweg op abetterrouteplanner invult komt is het aantal stops waar je 50kWh moet laden in de minderheid (zeker met een 75D), en de Tesla routeplanner is nog voorzichtiger dan dat...

Verder zijn de afstanden kort in NL en de afstanden tot de volgende SuC (in de meeste gevallen) ook dus ik vind de 33kWh wel plausibel.
 
Als je een rit met wat SuCs onderweg op abetterrouteplanner invult komt is het aantal stops waar je 50kWh moet laden in de minderheid (zeker met een 75D), en de Tesla routeplanner is nog voorzichtiger dan dat...
Verder zijn de afstanden kort in NL en de afstanden tot de volgende SuC (in de meeste gevallen) ook dus ik vind de 33kWh wel plausibel.


Weet niet hoe anderen dat doen maar ik laat mij door abrp, laat staan Tesla routeplanner niet voorschrijven hoe lang ik waar moet laden.... ik probeer doorgaans zo leeg mogelijk bij een SuC te komen zodat je zo snel mogelijk kunt laden .. en geen ervaring met een 75D. En wat het tweede punt betreft.. tsja, dat weerspiegelt het nieuwe SuCcen..De SuC als reguliere lader.Ik heb m'n nieuwe S100D nu 5 weken en TeslaFi laat 5 SuC-ervaringen zien: 40, 73, 62, 42, 75Kwh. Benieuwd hoe dit patroon zich verder ontwikkeld.
 
View attachment 349715

SuC Corendon (ja, dus)... heeft er ook één (links op de foto).. in principe dan.
Wat ik vremd vind aan die SuC bij Corendon is dat die twee parkeerplekken rechts op jouw foto geen SuC stall hebben gekregen. Alle plekken ertegenover wel, en de hele rij links (op de foto gezien) ook.
Als die twee plekken ook laders zouden hebben zou die hele hoek voor Tesla zijn en zou het duidelijk zijn dat ICE’s daar niets te zoeken hebben. Nu gaan ze daar toch naar een parkeerplek zoeken wat de kans vergroot dat ze maar even op een laadplek gaan staan.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Wat ik vremd vind aan die SuC bij Corendon is dat die twee parkeerplekken rechts op jouw foto geen SuC stall hebben gekregen. Alle plekken ertegenover wel, en de hele rij links (op de foto gezien) ook.
Als die twee plekken ook laders zouden hebben zou die hele hoek voor Tesla zijn en zou het duidelijk zijn dat ICE’s daar niets te zoeken hebben. Nu gaan ze daar toch naar een parkeerplek zoeken wat de kans vergroot dat ze maar even op een laadplek gaan staan.
Misschien voor wachtende Tesla's wanneer de SuC volledig bezet is? :rolleyes:
 
Gisteravond bij Breukelen even rondje gedaan. Alles Tesla's waren aan het laden. Toen bij de ingang waar de ANWB laadpalen staan. Alle plaatsen bezet, maar geen enkele zelfs maar aangekoppeld!

Voorlopige conclusie: Tesla rijders zijn keurige laders!
 
Gisteravond werd ik door de navigatie van Arnhem naar Amersfoort over de A50 gedirigeerd. Ik dacht om dan bij Apeldoorn even wat bij te laden (soc 30%). Aangezien het druk was bij knooppunt A50/A1, stuurde de navigatie me binnendoor. Echter geen rekeninghoudend dat de N304 wordt verbouwd en je niet vanuit de kant van Beekbergen af het terrein van de Van der Valk op kunt rijden. Je moet dan door richting de A1, daar keren. (Had ik geen zin in, dus maar doorgereden naar Amersfoort)

Dus lang verhaal kort. Van Beekbergen binnendoor naar de SuC Apeldoorn is momenteel even een klein stukkie omrijden.
 
  • Informative
Reactions: nico180
Ja het viel me op dat werkzaamheden vaak ontbreken. Het is redelijk cruciaal om toch iets als Waze te blijven gebruiken. Dit terwijl het grote scherm er zich zo voor leent om dit soort social features toe te voegen. Het gaat niet eens om de routeplanner maar gewoon de blokkades zodat de navigatie wat slimmer is.