Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Als Tesla aangeeft dat er een SuC komt in een bepaalde plaats, is het ook altijd in die plaats gekomen of zijn ze wel eens uitgeweken naar een nabijgelegen plaats?
Ik heb gekeken naar de mogelijke locatie van de SuC in Klazienaveen en kom eigenlijk maar op 1 of 2 locaties die buiten Klazienaveen vallen. Namelijk de Routiers Emmen, wat net naast de A37 ligt en enkele honderden meters van de Emmen-Klazinaveen 'grens' ligt. De Routiers heeft zelf niet veel parkeermogelijkheden (ze hebben zelf 1 Lolo paal) maar naast de Routiers is een (betaald) beveiligde parkeerterrein voor vrachtwagen en sinds kort staan daar ook 4 laadpunten (voor autos). Deze parkeerterrein kijkt uit over 1 van de grootste zonneparken van Nederland, waardoor je het gevoel zou krijgen dat je laad van directe zonlicht. Naast deze parkeerplaats heeft Holthausen plannen voor waterstof tankstation te bouwen dus het past ook wel als ze daar SuC plaatsen.

Een paar km verderop (1 afslag eerder op de A37) is er een vdV (Hotel Emmen) maar dat ligt officieel in Nieuw-Amsterdam. Als daar SuC komen zou de parkeerterrein wel uitgebreid moeten worden (is mijn mening).

In Klazienaveen zou ik niet weten waar ze SuC will plaatsen, tenzij ze het niet naast een restaurant plaatsen.
 
  • Like
Reactions: Leon 2.0
Moet ook niet gekker worden met deze X rijder en aanhangwagen bij de sec in Dordecht
 

Attachments

  • 20181213_200925.jpg
    20181213_200925.jpg
    275.6 KB · Views: 75
Lekker makkelijk antwoord! Mijn mening inderdaad afkoppelen, binnen 5 a 10 minuten gedaan, wat heeft de kou er nou mee te maken ? Maar je mag wel 3 a 4 laadplekken bezet houden omdat het rustig is .

Ik denk dat dat hier relatief is, maar dat is ook maar een mening natuurlijk
Hij staat dan wel over meerder plekken, maar als er niemand staat te wachten om te kunnen laden houd je de plekken in mijn optiek niet bezet. Daarnaast zit hij in de auto en is dus zo vertrokken als er een rij wachtenden staan.
 
Als Tesla aangeeft dat er een SuC komt in een bepaalde plaats, is het ook altijd in die plaats gekomen of zijn ze wel eens uitgeweken naar een nabijgelegen plaats?
Ik heb gekeken naar de mogelijke locatie van de SuC in Klazienaveen en kom eigenlijk maar op 1 of 2 locaties die buiten Klazienaveen vallen. Namelijk de Routiers Emmen, wat net naast de A37 ligt en enkele honderden meters van de Emmen-Klazinaveen 'grens' ligt. De Routiers heeft zelf niet veel parkeermogelijkheden (ze hebben zelf 1 Lolo paal) maar naast de Routiers is een (betaald) beveiligde parkeerterrein voor vrachtwagen en sinds kort staan daar ook 4 laadpunten (voor autos). Deze parkeerterrein kijkt uit over 1 van de grootste zonneparken van Nederland, waardoor je het gevoel zou krijgen dat je laad van directe zonlicht. Naast deze parkeerplaats heeft Holthausen plannen voor waterstof tankstation te bouwen dus het past ook wel als ze daar SuC plaatsen.

Een paar km verderop (1 afslag eerder op de A37) is er een vdV (Hotel Emmen) maar dat ligt officieel in Nieuw-Amsterdam. Als daar SuC komen zou de parkeerterrein wel uitgebreid moeten worden (is mijn mening).

In Klazienaveen zou ik niet weten waar ze SuC will plaatsen, tenzij ze het niet naast een restaurant plaatsen.
SuC Venlo is uiteindelijk in Horst terecht gekomen.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Als Tesla aangeeft dat er een SuC komt in een bepaalde plaats, is het ook altijd in die plaats gekomen of zijn ze wel eens uitgeweken naar een nabijgelegen plaats?
Ik heb gekeken naar de mogelijke locatie van de SuC in Klazienaveen en kom eigenlijk maar op 1 of 2 locaties die buiten Klazienaveen vallen. Namelijk de Routiers Emmen, wat net naast de A37 ligt en enkele honderden meters van de Emmen-Klazinaveen 'grens' ligt. De Routiers heeft zelf niet veel parkeermogelijkheden (ze hebben zelf 1 Lolo paal) maar naast de Routiers is een (betaald) beveiligde parkeerterrein voor vrachtwagen en sinds kort staan daar ook 4 laadpunten (voor autos). Deze parkeerterrein kijkt uit over 1 van de grootste zonneparken van Nederland, waardoor je het gevoel zou krijgen dat je laad van directe zonlicht. Naast deze parkeerplaats heeft Holthausen plannen voor waterstof tankstation te bouwen dus het past ook wel als ze daar SuC plaatsen.

Een paar km verderop (1 afslag eerder op de A37) is er een vdV (Hotel Emmen) maar dat ligt officieel in Nieuw-Amsterdam. Als daar SuC komen zou de parkeerterrein wel uitgebreid moeten worden (is mijn mening).

In Klazienaveen zou ik niet weten waar ze SuC will plaatsen, tenzij ze het niet naast een restaurant plaatsen.
Gorinchem is Vuren geworden, dus het kan nog alle kanten op. Zelf denk ik dat het vdv Emmen zal worden
 
Nu bij Vuren, eerste 10 minuten ˜75kW, daarna een ramp up tot 15 minuten naar ˜105kW maar nog steeds niet de max.

Temperatuur hier -1, thuis vertrokken met -2 en vergeten dat ik deze ochtend een afspraak had genoeg om het - dacht ik - tot zaterdag hem aan de paal 2 straten verder in te pluggen.
 
Moet ook niet gekker worden met deze X rijder en aanhangwagen bij de sec in Dordecht
We hebben met de caravan eraan weleens meer laadplekken bezet gehouden :rolleyes: Zoals anderen al zeggen: als er ruim voldoende plek is voor ieder ander om te laden (zonder dat iemand noodgedwongen een "gekoppelde" (A/B) plek moet pakken), dan is er toch niks aan de hand? Wij bleven ook altijd in of naast de auto om overlast voor te kunnen zijn.
 
Zijn er in Nederland SUC's die (gedeeltelijk) geschikt zijn voor aanhangers? Ik heb ze nog niet gezien maar in videos van Tesla Bjorn heb ik ze wel gezien in Noorwegen.
In Zaltbommel kun je de lader op de kopse kant het dichtst bij de doorgaande weg gebruiken met aangekoppelde aanhanger. Dat heb ik Electric Motorcycles uit Groningen ooit daar ter plekke zien doen. Of de kabel aan de andere kopse kant het haalt, weet ik niet. Ik denk het overigens niet.
 
  • Like
Reactions: Michel3
tijd om mijn mening nog eens te ventileren .

ik ben voor duidelijke en eenvoudige regels.
Geen als of indien of ja maar. Maar klaar en helder.

Een stall bij een suc dient om een Tesla op te laden.

Al de rest hoort er niet.

Dus geen Ice,
geen geparkeerde niet aangesloten Tesla,
geen andere EV,
geen niet-ladende Tesla.
En dus ook geen dwars ladende X met aanhanger.

Hoe lang duurt het af- en aankoppelen ? Twee minuten, maximaal.
Dus, wat is het probleem?
 
  • Like
Reactions: Duke-U and Michel3
tijd om mijn mening nog eens te ventileren .

ik ben voor duidelijke en eenvoudige regels.
Geen als of indien of ja maar. Maar klaar en helder.

Een stall bij een suc dient om een Tesla op te laden.

Al de rest hoort er niet.

Dus geen Ice,
geen geparkeerde niet aangesloten Tesla,
geen andere EV,
geen niet-ladende Tesla.
En dus ook geen dwars ladende X met aanhanger.

Hoe lang duurt het af- en aankoppelen ? Twee minuten, maximaal.
Dus, wat is het probleem?
Aan- en afkoppelen inclusief uitdraaien van de poten en dergelijke en daarna weer instappen en de auto bij de stall zetten: met gemak 5 minuten en zonder haasten nog wat langer. Als er echt niemand last van heeft (de kans daarop in Nederland wordt (gelukkig) steeds kleiner hoor), dan blijft 'ie er gewoon achter zoals hier in Spanje: IMG_0676.jpg