Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
tijd om mijn mening nog eens te ventileren .

ik ben voor duidelijke en eenvoudige regels.
Geen als of indien of ja maar. Maar klaar en helder.

Een stall bij een suc dient om een Tesla op te laden.

Al de rest hoort er niet.

Dus geen Ice,
geen geparkeerde niet aangesloten Tesla,
geen andere EV,
geen niet-ladende Tesla.
En dus ook geen dwars ladende X met aanhanger.

Hoe lang duurt het af- en aankoppelen ? Twee minuten, maximaal.
Dus, wat is het probleem?
Klinkt eenvoudig. De praktijk kan weerbarstiger zijn.
Fietsdrager op trekhaak of trekhaakkoffer. Kan toch gauw een halfuur duren. En daarna er weer op.
Misschien toch iets anders inrichten?
Dit gaat nog een leercurve geven, zodra er meer EV's met trekhaak komen gaat dit overal spelen, vooral in de vakantie periode.
 
  • Like
Reactions: bpsmits and job-lek
Klinkt eenvoudig. De praktijk kan weerbarstiger zijn.
Fietsdrager op trekhaak of trekhaakkoffer. Kan toch gauw een halfuur duren. En daarna er weer op.
Misschien toch iets anders inrichten?
Dit gaat nog een leercurve geven, zodra er meer EV's met trekhaak komen gaat dit overal spelen, vooral in de vakantie periode.
Krijgt die toekomstige CCS2TESLA adapter een alternatieve functie; verlengsnoer voor als je niet goed bij de stalls kunt komen...
 
  • Like
Reactions: AnalysiZ
Klinkt eenvoudig. De praktijk kan weerbarstiger zijn.
Fietsdrager op trekhaak of trekhaakkoffer. Kan toch gauw een halfuur duren. En daarna er weer op.
Misschien toch iets anders inrichten?
Dit gaat nog een leercurve geven, zodra er meer EV's met trekhaak komen gaat dit overal spelen, vooral in de vakantie periode.

over een trekhaakkoffer kan ik niets zeggen, die heb ik niet, en ook nooit gehad.

Fietsendragers en aanhangers daarentegen wel.;)
 
Gisterenmiddag in Eindhoven, toen ik terugkwam van mijn lunchmeeting bij Valk Eindhoven. Ik vond hem wel creatief: geen schade aan mijn auto, de ruimte is er echt net en hij ICE’t niet (is het hoekje achterin), tussen 2 laadplaatsen in.

Maar netjes is anders, er is voldoende plek als je maar 1 minuut langer wilt lopen. Aan de overkant stond wel een oude Volvo te ICE’en op dat moment.

Het wordt wellicht tijd dat ze de slagbomen gaan activeren en het verkeer dwingen rond te gaan rijden; 1/4 rijdt tegen de rijrichting in (incl. 99% van de Tesla-bestuurders (en incl. moi, als ik er kom en situatie laat het toe..)).
 

Attachments

  • 3101034C-5138-4850-A60D-61BCBD69A76A.jpeg
    3101034C-5138-4850-A60D-61BCBD69A76A.jpeg
    608.7 KB · Views: 97
Gisterenmiddag in Eindhoven, toen ik terugkwam van mijn lunchmeeting bij Valk Eindhoven. Ik vond hem wel creatief: geen schade aan mijn auto, de ruimte is er echt net en hij ICE’t niet (is het hoekje achterin), tussen 2 laadplaatsen in.

Maar netjes is anders, er is voldoende plek als je maar 1 minuut langer wilt lopen. Aan de overkant stond wel een oude Volvo te ICE’en op dat moment.

Het wordt wellicht tijd dat ze de slagbomen gaan activeren en het verkeer dwingen rond te gaan rijden; 1/4 rijdt tegen de rijrichting in (incl. 99% van de Tesla-bestuurders (en incl. moi, als ik er kom en situatie laat het toe..)).
Ik was er ook, en helaas schaap en dam ofzo, want later stond er een andere naast die wel bij een stall stond....
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Lekker makkelijk antwoord! Mijn mening inderdaad afkoppelen, binnen 5 a 10 minuten gedaan, wat heeft de kou er nou mee te maken ? Maar je mag wel 3 a 4 laadplekken bezet houden omdat het rustig is .

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan en je er niemand mee tot last bent? Heb daar helemaal geen probleem mee, als er iemand aankomt kun je alsnog verplaatsen of afkoppelen. Beetje tolerantie kan geen kwaad. Is met de meeste aanhangers nogal geklooi. Zeker met de X omdat het gat voor de staalkabel heel onhandig zit. Als je geluk hebt kun je de buitenste stall gebruiken, in Drachten bv:
74238CF4-34AA-4ED6-984F-6A21CB61E2DB.jpeg


Of zoals hier in Zaltbommel:
CDFDD7EE-029F-42AE-8234-73DBBBFA9B62.jpeg
 
In Zaltbommel kun je de lader op de kopse kant het dichtst bij de doorgaande weg gebruiken met aangekoppelde aanhanger. Dat heb ik Electric Motorcycles uit Groningen ooit daar ter plekke zien doen. Of de kabel aan de andere kopse kant het haalt, weet ik niet. Ik denk het overigens niet.
Of zoals hier in Zaltbommel:
View attachment 361212
Waarmee die vraag ook weer beantwoord is. Je kunt in Zaltbommel op beide kopse kanten van de SuC's met een aangekoppelde aanhanger laden.
 
Aan- en afkoppelen inclusief uitdraaien van de poten en dergelijke en daarna weer instappen en de auto bij de stall zetten: met gemak 5 minuten en zonder haasten nog wat langer. Als er echt niemand last van heeft (de kans daarop in Nederland wordt (gelukkig) steeds kleiner hoor), dan blijft 'ie er gewoon achter zoals hier in Spanje: View attachment 361009

Erg off-topic, excuus alvast.
Heb jij ergens al wat gepost over je verbruik met caravan op de lange stukken?