Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Dat lijkt me onjuist, het zou zo moeten zijn dat de eerste persoon op een stall-pair het maximum moet krijgen wat de auto aan kan op dat moment (nu dus tot 120 kW) en dat de tweede persoon die later komt de rest krijgt (iets meer dan 30 kW als de ander op vol vermogen staat te slurpen). Dit blijft zo tot de eerste persoon tapered en het volledige vermogen van 1 rectifier vrij komt (grofweg 12 kW in vermogen gezakt) waarna de vrijgekomen rectifier bij de tweede persoon zal worden geschakeld. Je kan dus rustig koffie drinken en er vanuit gaan dat jij als eerste bezoeker van een stall-pair gewoon blijft krijgen wat je auto aan kan. Als het vermogen zakt dan is dat omdat jouw wagen daarom vraagt, niet omdat de buurman erbij is gekomen.

Zie ook deze demo van Bjorn Nyland waarin hij exact dat scenario test en hierin ook laat zien dat 1 rectifier stack tot 150 kW vermogen kan leveren.

Is dit hoe het nu overal zou moeten werken?
 
De status van Dordrecht is niet juist :

20190426_181744.jpg


Volgens status info maar 4 CCS stall's. Ik tel zelf 16 stall's waarvan 10 stall's met CCS :

20190426_181820.jpg
 
Volgens mij wel...Citaat

With a new software update coming out this week, Model 3 Long Range vehicles, as well as Model S and Model X vehicles with 100 kWh battery packs, are going to be able to take advantage of the new 150 kW charge rate.
 
  • Like
Reactions: Odie
Volgens mij wel...Citaat

With a new software update coming out this week, Model 3 Long Range vehicles, as well as Model S and Model X vehicles with 100 kWh battery packs, are going to be able to take advantage of the new 150 kW charge rate.

Ja maar ik twijfel dus of de Type-2 connector wel meer dan 120 kW aan kan. Ik denk van niet, en daarom denk ik dat ook dit feestje voor S/X US-only is.

Er is een specificatie voor DC laden over Type-2. Die specificatie gaat tot iets van 80 kW meen ik (weet het zo niet uit mijn hoofd). Tesla pushed dat al aardig op door er 120 kW van te maken. 150 kW (bijna 2x zoveel als de spec!) lijkt mij lastig.

Komt nog bij dat de bekabeling voor EU auto's anders is. Bij EU hebben alle 4 de voedingspennen een eigen kabel naar de HVJB. In de US zijn dat er slechts 2. Er gaat daardoor in EU auto's gemiddeld ook minder AC vermogen door die kabels (immers max 32 amp per fase, in US volgens mij max 72). Dus wie weet is in EU ook een dunner kabeltje gebruikt per pen
 
C1425C93-31E6-4861-A449-F14E7F969E61.jpeg In de US notes bij de software update staat dat wel. Bij mij vanochtend echter niet bij 12.1 update. Onze SuC zijn ook maar tot 120 kWh gerated

Volgens mij wel...Citaat

With a new software update coming out this week, Model 3 Long Range vehicles, as well as Model S and Model X vehicles with 100 kWh battery packs, are going to be able to take advantage of the new 150 kW charge rate.