Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Hmmm, ik had er de laatste keer naar Berlijn één bij die niet harder dan 3kW ging toen 6 van de 6 stalls bezet waren. Dan ben je mooi de pineut met tijd prijzen.
Ik stond laatst ook ergens te laden waar het op basis van tijd is. Dat voelt heel onrechtvaardig. Als zij slechter presteren (jij moet langer wachten) dan kost het je meer. Maar is de SuC in Duitsland ook tijdgebaseerd? Ik dacht dat Tesla altijd per kWh afrekende...
 
Ik stond laatst ook ergens te laden waar het op basis van tijd is. Dat voelt heel onrechtvaardig. Als zij slechter presteren (jij moet langer wachten) dan kost het je meer. Maar is de SuC in Duitsland ook tijdgebaseerd? Ik dacht dat Tesla altijd per kWh afrekende...

Ik las het in het bericht waarop ik reageerde. Zelf heb ik nog lifetime free ;)

En dus vond mijn vrouw dat ik niet mocht klagen over de 3kW...:(
 
  • Funny
Reactions: SpeedyEddy
Ik las het in het bericht waarop ik reageerde. Zelf heb ik nog lifetime free ;)

En dus vond mijn vrouw dat ik niet mocht klagen over de 3kW...:(
Heb ook lifetime free charging, maar ik stond bij een Fortum 50kW lader (via Chademo adapter). Die kostte circa 25ct per minuut, waarbij de 22kW lader slechts 10ct per minuut kostte. Dan voel je je wel een beetje bestolen als die 50kW lader niet boven de 35kW komt. Op vakantie een paar keer bij een publieke lader geladen (gewoon om te kijken hoe dat ging), maar dan ga je de SuCs pas echt waarderen. Gewoon de stekker er in en gaan. De beste reden om voor een Tesla EV te kiezen vind ik toch echt de aandrijflijn en het laadnetwerk.
 
  • Like
Reactions: HWS
Ik dacht dat Tesla altijd per kWh afrekende..

In een aantal landen is het commercieel verkopen van energie verboden voor partijen die geen energieleverancier zijn. In die landen werken ze daar om heen door een prijs per minuut te hanteren.

Dat is minder fair, maar de enige optie. Tesla hanteert daarbij een prijs per minuut voor onder de 60 kW en een prijs per minuut voor boven de 60 kW.
 
Bijna gelukt het in de bak te gooien...
IMG_20190630_204953.jpg
 
  • Funny
  • Disagree
Reactions: knakworst and SeBsZ
Zaltbommel op zondagavond 20 cent.
Het kan toch lonend zijn hier vaker informatie uit te wisselen over de laadtarieven.
Ze blijken toch nogal te wisselen maar vooral naar plaats.

Mijn laadsessies van juni:

Gouda, vrijdag 09.00 0,28 ct

Vuren donderdag 07.30 0,20

Zaltbommel maandag 18.00 0,20

Leiderdorp, zaterdag 12.00 0,25

Vuren donderdag 06:00 0,20

Zevenaar, donderdag 17:00 0,20

Breukelen, woensdag 17.00 0,20

Apeldoorn, woensdag 07.00 0,26

In april en mei waren mijn laadsessies in Vuren 0,25 ct en in Zevenaar 0,24 ct en Zaltbommel 0,25 ct (meerdere keren)
Ik heb het idee dat de prijzen niet per dag of tijd wisselen maar dat ze onlangs naar beneden zijn aangepast, maar ook niet overal. Want Gouda staat volgens mij altijd al op 0,28ct.
 
Het kan toch lonend zijn hier vaker informatie uit te wisselen over de laadtarieven.
Ze blijken toch nogal te wisselen maar vooral naar plaats.

Mijn laadsessies van juni:

Gouda, vrijdag 09.00 0,28 ct

Vuren donderdag 07.30 0,20

Zaltbommel maandag 18.00 0,20

Leiderdorp, zaterdag 12.00 0,25

Vuren donderdag 06:00 0,20

Zevenaar, donderdag 17:00 0,20

Breukelen, woensdag 17.00 0,20

Apeldoorn, woensdag 07.00 0,26

In april en mei waren mijn laadsessies in Vuren 0,25 ct en in Zevenaar 0,24 ct en Zaltbommel 0,25 ct (meerdere keren)
Ik heb het idee dat de prijzen niet per dag of tijd wisselen maar dat ze onlangs naar beneden zijn aangepast, maar ook niet overal. Want Gouda staat volgens mij altijd al op 0,28ct.
Een apart draadje lijkt me dan beter
 
  • Like
Reactions: PaulusdB