Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
(Weet niet of het al elders is bediscussieerd:)
Het 'altijd inprikken' ook als het niet nodig is, is een middel om te laten zien dat de laad-infrastructuur intensief gebruikt wordt, maar zeker bij laadpalen met beperkt aantal plekken houd je dan wel onnodig een laadplek bezet. Ik geloof dat elders het voorbeeld van een Fisker in Utrecht werd genoemd die een laadplek in het centrum gebruikt als permanente prive parkeerplek. In Amsterdam gebeurt dat volgens mij ook al veel (laadplekken als parkeerplek misbruiken). We snijden onszelf natuurlijk uiteindelijk in de vingers als laadplekken zonder noodzaak bezet blijven.
Om als 8e auto in te prikken terwijl er al 7 in gebruik zijn is niet zo handig.

Maar als je bij een lege SC aan komt, dan is inprikken wel zo slim, dan komen er weer mooie stats bij!
 
En toch vind ik Widodh's punt goed.
Op die manier stimuleer je de aanleg van nieuwe laadpunten (omdat de huidige veel gebruikt worden) en zorg je voor een zo vol mogelijke batterij.
In verhouding tot de infrastructuur van de ICE wagens, is het dekkingsgebied van de elektrowagen nog zeer beperkt.

Indien ik ergens meer dan 15 min aanwezig ben, zal ik inprikken op de beschikbare paal... 15 min op een 11kw paal, is toch nog ca 10-12km :)

De energieleverancier zal bij 'altijd inprikken' meer laadsessies gaan zien van gemiddeld kortere duur (maar in kWh evenveel gebruik als bij 'alleen als nodig' laden, met minder sessies van gemiddeld langere duur). Maar ondertussen zijn de laadplekken voor die kortere sessies wel langdurig bezet (bijv. 3 uur parkeren, waarvan maar 15 minuten wordt geladen omdat de accu nog bijna vol zal).

Ik denk ook dat het op korte termijn niet tot problemen zal leiden, zeker als je contactinfo bij de auto achterlaat, maar het principe van 'altijd inprikken' schuurt naar mijn mening wel met de laad-etikette, waarbij je de laadplekken zoveel mogelijk vrijhoudt voor voertuigen met echte dorst.
 
De energieleverancier zal bij 'altijd inprikken' meer laadsessies gaan zien van gemiddeld kortere duur (maar in kWh evenveel gebruik als bij 'alleen als nodig' laden, met minder sessies van gemiddeld langere duur). Maar ondertussen zijn de laadplekken voor die kortere sessies wel langdurig bezet (bijv. 3 uur parkeren, waarvan maar 15 minuten wordt geladen omdat de accu nog bijna vol zal).

Ik denk ook dat het op korte termijn niet tot problemen zal leiden, zeker als je contactinfo bij de auto achterlaat, maar het principe van 'altijd inprikken' schuurt naar mijn mening wel met de laad-etikette, waarbij je de laadplekken zoveel mogelijk vrijhoudt voor voertuigen met echte dorst.
We gaan hier wel een beetje mee off-topic, laten we dat niet proberen te doen.

Ik snap je punt, maar laten we die discussie staken om dit topic niet te 'vervuilen'.
 
Hij doet het!
Echt? Dat is gaaf zeg! Als iedereen die hier de komende dagen nou langs gaat dit even blijft controleren, dat zou mooi zijn. Ik kan het perfect gebruiken als de SC in Oosterhout het over een kleine twee weken inderdaad doet, dan moet ik naar het de (BE-NL) grensstreek en rijd graag een stukje om via deze SC, maar dan wil ik wel zeker weten dat hij het doet.
 
deby6a9u.jpg
arybe9uh.jpg
 
Denk dat je dan de boeken in gaat als de eerste consument in NL die aan de supercharger heeft 'gehangen' en dat nog voor de officiële opening. Boefje.

@Gelden: COOL!!!! :biggrin::cool:. Gefeliciteerd met je verworven positie in de geschiedenisboeken ... Het is je gegund.
Maar ik ben vooral blij dat de eerste SC het doet en dat we binnnenkort daar allemaal heerlijk bij kunnen laden. Weer een stap in de goede richting :biggrin:.