Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
En ik had dit bericht ook getweet en op Facebook geplaatst... ;)

Ik heb nog wat foto's gemaakt van Zevenaar, maar krijg dat niet fatsoenlijk hier op het forum.
 

Attachments

  • foto 1.JPG
    foto 1.JPG
    75.3 KB · Views: 333
  • foto 1.JPG
    foto 1.JPG
    150.2 KB · Views: 326
Ik word echt zo afgrijselijk vrolijk van het feit dat de SC's nu ook echt daadwerkelijk 100% zeker er zijn/gaan komen in ons landje! :-D
Ik volg naast Tesla nieuwtjes, ook continu SC-nieuws m.b.t. Europa en Nederland in het bijzonder een hele tijd (al maanden voordat ik mijn model S uberhaupt besteld had), en zoek wekelijks op eventuele nieuwtjes op dit vlak.. Zo ontzettend relext dit! Nou nog hopen op een vlotte uitrol van een "handjevol" SC's elders in het land (m.n. dekking m.b.t. noord-oost Nederland), om het af te maken :)
 
onze wereld staat op z'n kop door de komst van superchargers.
Yep, na prijs-bekendmaking, time to build, 3-fase laden, finalizen.....vertragingen, leveringen, nu de SC's spotten, bevestigen en ready to use opwinding. Dat gaat zeker nog een paar jaar duren; en daarnaast vast leuke software-updates (en downgrades) en retro-fits options. Komt vast nog ooit een 100.000 post van Frank
 
Ik word echt zo afgrijselijk vrolijk van het feit dat de SC's nu ook echt daadwerkelijk 100% zeker er zijn/gaan komen in ons landje! :-D
Ik volg naast Tesla nieuwtjes, ook continu SC-nieuws m.b.t. Europa en Nederland in het bijzonder een hele tijd (al maanden voordat ik mijn model S uberhaupt besteld had), en zoek wekelijks op eventuele nieuwtjes op dit vlak.. Zo ontzettend relext dit! Nou nog hopen op een vlotte uitrol van een "handjevol" SC's elders in het land (m.n. dekking m.b.t. noord-oost Nederland), om het af te maken :)

Ik ga er vanuit dat die er niet komen. Superchargers zijn voor roadtrips bedoeld. Je vertrekt volgeladen van huis richting Berlijn, Rome of Parijs en na 300 km hang je je auto aan een SC. Of je gaat van noord naar zuid en moet dan weer terug naar huis. Vanuit die optiek volstaan de huidige twee. Ik zou voor noord-oost NL met name letten op de plaatsing in Duitsland.
 
Ik word echt zo afgrijselijk vrolijk van het feit dat de SC's nu ook echt daadwerkelijk 100% zeker er zijn/gaan komen in ons landje! :-D
Ik volg naast Tesla nieuwtjes, ook continu SC-nieuws m.b.t. Europa en Nederland in het bijzonder een hele tijd (al maanden voordat ik mijn model S uberhaupt besteld had), en zoek wekelijks op eventuele nieuwtjes op dit vlak.. Zo ontzettend relext dit! Nou nog hopen op een vlotte uitrol van een "handjevol" SC's elders in het land (m.n. dekking m.b.t. noord-oost Nederland), om het af te maken :)

Als Groninger zou ik dat enorm waarderen, dat begrijp je. Mijn DS meldde desgevraagd dat er volgens hem in NL slechts 2 SC's gepland zouden zijn... :mad: hopen dat hij geen gelijk krijgt!!
 
Zojuist trof ik de projectmanager van BAM bij de SuperChargers in Oosterhout. Alles is klaar, het wachten is nu nog op de activeren van de hoogspanningskast door Enexis en dan komt er een nog een officiële oplevering van BAM naar Tesla. Datum nog onbekend, anders dan 'binnenkort'. Ik heb contactgegevens uitgewisseld met de BAM projectmanager en me opgegeven als proefkonijn. Ook als er een of ander evenementje komt laat hij het weten. Ik houd jullie op de hoogte. Hierbij nog een paar foto's van de huidige sitatie. De belijning wordt nog gedaan en er worden nog een paar borden geplaatst.
Gaaf! Maar als ze de parkeerplaatsen zo laten en geen borden plaatsen wordt dat echt een ICE feestje... Dan wordt die SC praktisch onbruikbaar, zeker als er een hoge parkeerdruk is.

Ook als er een iemand toch parkeert, dan volgt de rest binnen no-time. (Iets met Schapen)


Als Groninger zou ik dat enorm waarderen, dat begrijp je. Mijn DS meldde desgevraagd dat er volgens hem in NL slechts 2 SC's gepland zouden zijn... :mad: hopen dat hij geen gelijk krijgt!!
We hebben ook FastNed nog. Het feit dat we daar maar 22kW kunnen laden komt door Tesla vanwege het ontbreken van danwel CHAdeMO of CCS, maar niet door FastNed.

Vind het raar als we verwachten dat er overal een SC komt te staan, die rol is ook prima in te vullen door andere partijen. Tesla moet dan echter wel aanpassingen in de Model S maken dat hij ook op andere standaarden kan snelladen.
 
Yep, na prijs-bekendmaking, time to build, 3-fase laden, finalizen.....vertragingen, leveringen, nu de SC's spotten, bevestigen en ready to use opwinding. Dat gaat zeker nog een paar jaar duren; en daarnaast vast leuke software-updates (en downgrades) en retro-fits options. Komt vast nog ooit een 100.000 post van Frank

Pff, en ik dacht dat ik eindelijk het forum links kon laten liggen....
 
Ik had begrepen dat ze de SC's met daken voorzien van zonnecellen zouden uitrusten? Of heeft Tesla dat plan laten varen? Vond ik een erg mooi 'groen' idee, los van het feit dat dat in de zomer in de schaduw erg praktisch is....

Op termijn wel, maar initieel nog niet gelijk bij alle SC's. Staat geloof ik ook ergens in een FAQ over SC's op hun site....
 
Ik had begrepen dat ze de SC's met daken voorzien van zonnecellen zouden uitrusten? Of heeft Tesla dat plan laten varen? Vond ik een erg mooi 'groen' idee, los van het feit dat dat in de zomer in de schaduw erg praktisch is....

dat bouwwerkje gaat ongetwijfeld een omgevingsvergunning nodig hebben, inclusief doorlooptijden en risico op geen vergunning. Nog ff los van dat lang niet iedere locatie geschikt is voor zo'n zonnedakje. Rijtje bomen gooit al roet in het eten. Fastned doet het wel maar blijkbaar niet primair om energie op te wekken. Die bij Barneveld heeft pal aan de zuidkant een heel bos staan. Zonnepanelen voor de show....
 
Ik ga er vanuit dat die er niet komen. Superchargers zijn voor roadtrips bedoeld. Je vertrekt volgeladen van huis richting Berlijn, Rome of Parijs en na 300 km hang je je auto aan een SC. Of je gaat van noord naar zuid en moet dan weer terug naar huis. Vanuit die optiek volstaan de huidige twee. Ik zou voor noord-oost NL met name letten op de plaatsing in Duitsland.
Den Haag - Groningen op één dag wordt dan wel problematisch:crying:
 
Ik ga er vanuit dat die er niet komen. Superchargers zijn voor roadtrips bedoeld. Je vertrekt volgeladen van huis richting Berlijn, Rome of Parijs en na 300 km hang je je auto aan een SC. Of je gaat van noord naar zuid en moet dan weer terug naar huis. Vanuit die optiek volstaan de huidige twee. Ik zou voor noord-oost NL met name letten op de plaatsing in Duitsland.

Ja, die 2 volstaan idd als je uitgaat "van noord naar zuid en dan weer terug naar huis" Maar als je dan van zuid naar noord wilt, dan wil je ook graag dezelfde dag weer naar huis kunnen, toch? :confused:
 
Als Groninger zou ik dat enorm waarderen, dat begrijp je. Mijn DS meldde desgevraagd dat er volgens hem in NL slechts 2 SC's gepland zouden zijn... :mad: hopen dat hij geen gelijk krijgt!!
Op langere termijn misschien, maar voor nu: Kijk naar de geplande SC-routes. Winter 2013 is in NL al afgedekt met Zevenaar en winter 2014 met Oosterhout. We lopen dus al voor. Komende 1,5 jaar verwacht ik dus niets anders dan dat de aandacht zal gaan naar de routes verder in west-europa. En dat kan ik alleen maar toejuichen.
 
Ja, die 2 volstaan idd als je uitgaat "van noord naar zuid en dan weer terug naar huis" Maar als je dan van zuid naar noord wilt, dan wil je ook graag dezelfde dag weer naar huis kunnen, toch? :confused:

Op de Europese kaartjes met SC van Tesla zie je nergens een SC aan de rand staan. Logisch eigenlijk ook ... een "roadtrip" is een reis van >300 km waarbij je in principe in één keer wilt kunnend doorrijden. Als je van Den Haag naar Groningen gaat en terug zul je daar wel iets willen doen wat tijd kost.. (anders laat je UPS wel rijden..) en in die tijd kan je opladen. Dat is iig het principe achter de SC's. Denk ook niet dat het in NL met alle laders (incl Fastned) zo'n issue is. Overigens is om deze reden een duo-lader wel echt aan te raden (=100km per uur laden).
 
Toch denk ik dat twee Superchargers in het midden van het land, op een kruispunt van veelgebruikte oost-west en noord-zuid routes, het plaatje compleet zou maken. Dan denk ik aan Utrecht en Apeldoorn. Vrijwel alle binnenlandse ritten van meer dan 350 km van Zuid-Nederland en Oost-Nederland naar de Randstad (en andersom) en van en naar Noord-Nederland zijn dan afgedekt. Ik denk dat je dan vrijwel geen rit meer kunt maken binnen Nederland waar je leeg kunt raken (als je op de plaats van bestemming geen mogelijkheid of tijd hebt om bij te laden). Dus met 4 stuks, waarvan 2 er al bijna staan, ben je helemaal klaar. En met de SC's die in België, Duitsland en verder komen te staan, ben je vervolgens internationaal afgedekt.

Ik denk dat 4 SC's, voor een totaalbedrag van zo'n €1 miljoen, niet te veel is gevraagd als je bedenkt dat Tesla dit jaar al zo'n €100 miljoen omzet uit Nederland haalt, en daar zal vast nog heel wat bijkomen.