U vraagt..
Oosterhout krijgt de primeur: altijd gratis "tanken" voor #Tesla Model S rijders - in 20 min. Binnenkort geopend. pic.twitter.com/nEURbembxy
en ik retweet
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
U vraagt..
Oosterhout krijgt de primeur: altijd gratis "tanken" voor #Tesla Model S rijders - in 20 min. Binnenkort geopend. pic.twitter.com/nEURbembxy
en ik retweet
En ik had dit bericht ook getweet en op Facebook geplaatst...
Ik heb nog wat foto's gemaakt van Zevenaar, maar krijg dat niet fatsoenlijk hier op het forum.
Yep, na prijs-bekendmaking, time to build, 3-fase laden, finalizen.....vertragingen, leveringen, nu de SC's spotten, bevestigen en ready to use opwinding. Dat gaat zeker nog een paar jaar duren; en daarnaast vast leuke software-updates (en downgrades) en retro-fits options. Komt vast nog ooit een 100.000 post van Frankonze wereld staat op z'n kop door de komst van superchargers.
Ik word echt zo afgrijselijk vrolijk van het feit dat de SC's nu ook echt daadwerkelijk 100% zeker er zijn/gaan komen in ons landje! :-D
Ik volg naast Tesla nieuwtjes, ook continu SC-nieuws m.b.t. Europa en Nederland in het bijzonder een hele tijd (al maanden voordat ik mijn model S uberhaupt besteld had), en zoek wekelijks op eventuele nieuwtjes op dit vlak.. Zo ontzettend relext dit! Nou nog hopen op een vlotte uitrol van een "handjevol" SC's elders in het land (m.n. dekking m.b.t. noord-oost Nederland), om het af te maken
Ik word echt zo afgrijselijk vrolijk van het feit dat de SC's nu ook echt daadwerkelijk 100% zeker er zijn/gaan komen in ons landje! :-D
Ik volg naast Tesla nieuwtjes, ook continu SC-nieuws m.b.t. Europa en Nederland in het bijzonder een hele tijd (al maanden voordat ik mijn model S uberhaupt besteld had), en zoek wekelijks op eventuele nieuwtjes op dit vlak.. Zo ontzettend relext dit! Nou nog hopen op een vlotte uitrol van een "handjevol" SC's elders in het land (m.n. dekking m.b.t. noord-oost Nederland), om het af te maken
Gaaf! Maar als ze de parkeerplaatsen zo laten en geen borden plaatsen wordt dat echt een ICE feestje... Dan wordt die SC praktisch onbruikbaar, zeker als er een hoge parkeerdruk is.Zojuist trof ik de projectmanager van BAM bij de SuperChargers in Oosterhout. Alles is klaar, het wachten is nu nog op de activeren van de hoogspanningskast door Enexis en dan komt er een nog een officiële oplevering van BAM naar Tesla. Datum nog onbekend, anders dan 'binnenkort'. Ik heb contactgegevens uitgewisseld met de BAM projectmanager en me opgegeven als proefkonijn. Ook als er een of ander evenementje komt laat hij het weten. Ik houd jullie op de hoogte. Hierbij nog een paar foto's van de huidige sitatie. De belijning wordt nog gedaan en er worden nog een paar borden geplaatst.
We hebben ook FastNed nog. Het feit dat we daar maar 22kW kunnen laden komt door Tesla vanwege het ontbreken van danwel CHAdeMO of CCS, maar niet door FastNed.Als Groninger zou ik dat enorm waarderen, dat begrijp je. Mijn DS meldde desgevraagd dat er volgens hem in NL slechts 2 SC's gepland zouden zijn... hopen dat hij geen gelijk krijgt!!
Yep, na prijs-bekendmaking, time to build, 3-fase laden, finalizen.....vertragingen, leveringen, nu de SC's spotten, bevestigen en ready to use opwinding. Dat gaat zeker nog een paar jaar duren; en daarnaast vast leuke software-updates (en downgrades) en retro-fits options. Komt vast nog ooit een 100.000 post van Frank
Ik had begrepen dat ze de SC's met daken voorzien van zonnecellen zouden uitrusten? Of heeft Tesla dat plan laten varen? Vond ik een erg mooi 'groen' idee, los van het feit dat dat in de zomer in de schaduw erg praktisch is....
Ik had begrepen dat ze de SC's met daken voorzien van zonnecellen zouden uitrusten? Of heeft Tesla dat plan laten varen? Vond ik een erg mooi 'groen' idee, los van het feit dat dat in de zomer in de schaduw erg praktisch is....
Den Haag - Groningen op één dag wordt dan wel problematisch:crying:Ik ga er vanuit dat die er niet komen. Superchargers zijn voor roadtrips bedoeld. Je vertrekt volgeladen van huis richting Berlijn, Rome of Parijs en na 300 km hang je je auto aan een SC. Of je gaat van noord naar zuid en moet dan weer terug naar huis. Vanuit die optiek volstaan de huidige twee. Ik zou voor noord-oost NL met name letten op de plaatsing in Duitsland.
Ik ga er vanuit dat die er niet komen. Superchargers zijn voor roadtrips bedoeld. Je vertrekt volgeladen van huis richting Berlijn, Rome of Parijs en na 300 km hang je je auto aan een SC. Of je gaat van noord naar zuid en moet dan weer terug naar huis. Vanuit die optiek volstaan de huidige twee. Ik zou voor noord-oost NL met name letten op de plaatsing in Duitsland.
Op langere termijn misschien, maar voor nu: Kijk naar de geplande SC-routes. Winter 2013 is in NL al afgedekt met Zevenaar en winter 2014 met Oosterhout. We lopen dus al voor. Komende 1,5 jaar verwacht ik dus niets anders dan dat de aandacht zal gaan naar de routes verder in west-europa. En dat kan ik alleen maar toejuichen.Als Groninger zou ik dat enorm waarderen, dat begrijp je. Mijn DS meldde desgevraagd dat er volgens hem in NL slechts 2 SC's gepland zouden zijn... hopen dat hij geen gelijk krijgt!!
Pff, en ik dacht dat ik eindelijk het forum links kon laten liggen....
Ja, die 2 volstaan idd als je uitgaat "van noord naar zuid en dan weer terug naar huis" Maar als je dan van zuid naar noord wilt, dan wil je ook graag dezelfde dag weer naar huis kunnen, toch?