Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Omdat ik van Zuidbroek maar geen antwoord kreeg heb ik ze gisteren gebeld. Na mijn fatsoenlijke vraag waarom ik geen antwoord kreeg, antwoordde de front-office-manager: "Dingen die ons niet interesseren beantwoorden we niet". Voila, daar moest ik het maar mee doen... Die hebben dus geen interesse :mad: Jammer voor mij en @ @Energie Gratiz.
Verrassend... toch nog een antwoord gekregen van Zuidbroek vandaag:
Hartelijk dank voor uw email.

Wij begrijpen u mail naar ons toe met de vraag of wij een Tesla Supercharger overwegen. Gezien uw situatie en vast ook van anderen zou dit een goede uitkomst zijn, en zoals u terecht aangeeft zal dit voor ons ook in het voordeel kunnen werken.

Wij kunnen u mededelen dat wij ons hebben aangemeld voor een Tesla Supercharger. Hier zien wij erg naar uit, helaas kunnen wij er nog geen precieze datum aan vast leggen wanneer de Supercharger bij ons te gebruiken is. Dit zal te zijner tijd bekend worden en kunt u ons op de kaart van Tesla Superchargers zien staan.


Afwachten dus.
 
om de discussie levendig te houden: er is al tijden niets meer vernomen over de aanleg van een Supercharger tussen Lemmer (pak & beet) en Groningen. In de stad Groningen zelf is het aantal laadpalen bedroevend, dus laat staan in de periferie. Blijft Groningen vv alleen bereikbaar in de lente met range charge & mode, banden op 4bar, hypermilen en samengeknepen billen??

Het alternatief Fastned is ook niet erg strategisch gelegen op de terugweg, waar het bijladen het meest voor de hand zou liggen (vanuit de Randstad gerekend)
 
Wat ik niet begrijp is als SC's gebruikt worden voor iets anders dan onderweg opladen om je eindbestemming te halen, want dáár zijn ze voor. SC laden in plaats van thuisladen is niet verboden en scheelt een paar honderd euro per jaar (typisch Nederlands, lekker gratis), maar is volgens mij niet de bedoeling en houdt SC's bezet en trekt laadsnelheid omlaag voor mensen die nog wél een langere afstand willen rijden.
 
Toch kan ik begrijpen dat sommige mensen die thuis geen laadoplossing hebben, of een hele trage na een lange rit even wat opladen aan de suc dichtbij huis en dan thuis de rest nog opvullen, kan niet anders als je 's ochtends weer het volledige bereik nodig hebt.
 
Toch kan ik begrijpen dat sommige mensen die thuis geen laadoplossing hebben, of een hele trage na een lange rit even wat opladen aan de suc dichtbij huis en dan thuis de rest nog opvullen, kan niet anders als je 's ochtends weer het volledige bereik nodig hebt.

dat snap ik dan weer niet.. als je laat thuiskomt en je moet vroeg weer weg, stel 0:00 en 8:00 weer weg, genoeg tijd om vol te laden.Met SuC dan kom je met laden incl omrijden thuis om 0:30, dat scheelt een halfuur kostbare slaap.
Stroom is paar centen, Slaap is onbetaalbaar

EDIT oh ik zie het al: geen laadmogelijkheid thuis, ik ging even uit van dat of openbaar laden. zou je toch altijd wel moeten hebben denk ik :)
 
Wat ik niet begrijp is als SC's gebruikt worden voor iets anders dan onderweg opladen om je eindbestemming te halen, want dáár zijn ze voor. SC laden in plaats van thuisladen is niet verboden en scheelt een paar honderd euro per jaar (typisch Nederlands, lekker gratis), maar is volgens mij niet de bedoeling en houdt SC's bezet en trekt laadsnelheid omlaag voor mensen die nog wél een langere afstand willen rijden.

Het staat niet als "verboden" op de Tesla website, maar er staat wel overal heel duidelijk vermeld dat het SuC netwerk gebruikt mag worden bij het overbruggen van lange afstanden. Dus niet om even gemakkelijk snel en gratis te laden. Als dit een echt probleem zou worden, grijpt Tesla wel in (hebben ze blijkbaar al eens geprobeerd met mails naar eigenaren).
 
Het staat niet als "verboden" op de Tesla website, maar er staat wel overal heel duidelijk vermeld dat het SuC netwerk gebruikt mag worden bij het overbruggen van lange afstanden. Dus niet om even gemakkelijk snel en gratis te laden. Als dit een echt probleem zou worden, grijpt Tesla wel in (hebben ze blijkbaar al eens geprobeerd met mails naar eigenaren).

denk dat dat wel meevalt want hoe zit het met de taxi in Amsterdam die laden echt alleen maar aan de SuC volgens mij. Althans de meeste
 
EDIT oh ik zie het al: geen laadmogelijkheid thuis, ik ging even uit van dat of openbaar laden. zou je toch altijd wel moeten hebben denk ik :)

Wij kunnen op het werk opladen aan 55 km/u. Thuis geen laadpaal laten plaatsen omdat op het werk normaal voldoende is.
Toch al een paar keer thuis opgeladen omdat er de dag nadien een verre rit gepland was. Dit via het doodgewone stopcontact, kan ik laden tot zelfs 15 km/u. Betekend dat je op een nacht makkelijk 120 km extra kan bijladen.
Is voor mij meer dan voldoende en niet nodig om te investeren in een verzwaring van ons elektriciteit.
 
denk dat dat wel meevalt want hoe zit het met de taxi in Amsterdam die laden echt alleen maar aan de SuC volgens mij. Althans de meeste

Die taxi's hebben een bijzondere positie want het is voor Tesla en Amsterdam nu eenmaal een prachtig project om bijna 200 Teslataxi's (bijna) de gehele dag op de weg te hebben. Alles vraagt zijn tijd maar ik verwacht dat er meer SuC aanbod gaat komen binnenkort waardoor dit "probleem" veel minder groot zal zijn. Zeker voor een Taxi, die het moeten hebben van inzetbare uren, is het zaak om snel als mogelijk is te laden. De stroomkosten zijn voor Tesla niet het probleem (wij liggen daar eerder wakker van) maar de capaciteit. Tot nu toe is steeds elk probleem vroeger of later opgelost dus dat zal ook hier gebeuren. Wel jammer dat dit de beschikbaarheid voor de gewone rijder negatief beïnvloedt op dit moment en daarom maar hopen op een snelle aanpak. Verder tilt men niet zwaar aan lokaal gebruik van een SuC mits men dat op stille momenten doet. Daarnaast weet Tesla dat straks met de Destination Chargers de spreiding er van nature komt.
 
ergens is het toch misgegaan in het Tesla masterplan:
bouw een aantrekkelijke sportauto, de Roadster
dan een model S voor de hogere middenklasse/topklasse in grotere aantallen
vooruit, nog een X erbij
en dan is de markt rijp voor de middenklasser 3 om tegen een premium prijs kunnen verkopen

imago opbouw onderbreken door de taximarkt op te gaan stond hier niet tussen... nu heb ik na 3 Mercedessen een redelijk dikke huid maar regelmatig wordt ik nu in Amsterdam toegewuifd door taxi-zoekers.En ik ben niet de enige die hier een beetje moeite mee heeft getuige deze vh Tesla rijder nu i8 rijder