Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Sanne was vannacht vergeten om de Tesla in te pluggen. Bijna leeg, dus maar even laden in Oosterhout tijdens de lunch. Op 1A (niet gedeeld) kwam ik niet boven 78kW. Dus na enkele minuten naar 4A (ook niet gedeeld), maar daar ging het niet veel sneller: maximaal 83kW. Zou dat komen door de temperatuur van de accu? Hij had een tijdje stil gestaan, en van kantoor naar de SuC is maar een paar km rijden. Wordt die accu tijdens het laden dan niet opgewarmd?

charging.PNG
 
Zou dat komen door de temperatuur van de accu? Hij had een tijdje stil gestaan, en van kantoor naar de SuC is maar een paar km rijden. Wordt die accu tijdens het laden dan niet opgewarmd?
Het was vannacht koud en je hebt maar een klein stukje gereden, dus in dat opzicht zou het kunnen. Maar het gekke is dat het laden gelijk bij zo'n 70kW start en daarna niet veel meer oploopt. Ik had laatst in Sankt Anton een soortgelijke situatie. Lang stil gestaan, koud, kilometertje rijden naar de SuC....maar toen deed hij in het begin helemaal niets en moest eerst de accu langzaam opwarmen. Dat heeft uiteindelijk tientallen minuten geduurd en daarna liep het amerage pas heeeeeel langzaam op. Ook later is er uberhaupt geen normale laadsnelheid bereikt. Kortom, die koude accu kan best veel invloed hebben, maar ik zou dan een opbouwend patroon verwachten.
 
Het was vannacht koud en je hebt maar een klein stukje gereden, dus in dat opzicht zou het kunnen. Maar het gekke is dat het laden gelijk bij zo'n 70kW start en daarna niet veel meer oploopt. Ik had laatst in Sankt Anton een soortgelijke situatie. Lang stil gestaan, koud, kilometertje rijden naar de SuC....maar toen deed hij in het begin helemaal niets en moest eerst de accu langzaam opwarmen. Dat heeft uiteindelijk tientallen minuten geduurd en daarna liep het amerage pas heeeeeel langzaam op. Ook later is er uberhaupt geen normale laadsnelheid bereikt. Kortom, die koude accu kan best veel invloed hebben, maar ik zou dan een opbouwend patroon verwachten.

Misschien was mijn accu minder koud dan die van jou, waardoor ik met een wat hogere snelheid begon.
 
Stall 1B bij Amsterdam is te vermijden. Die is traag (+/- 50kmpu).

Weet je zeker dat het niet 5B was? Dan stond er naast je iemand met 600 km/uur te laden. Maar zonder gekheid, stond er iemand op 1A? Je deelt dan de stroom en als er net iemand leeg was gaan staan duurt het even voordat je op gang komt. Ik heb gemerkt dat de schade uiteindelijk wel meevalt. Reken op een kwartiertje extra.
 
Last edited: