Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Het gaat uitstekend met de groei van de Tesla's in Nederland en er wordt flink mee gereden. Alleen is het zo vervelend dat al die gebruikers nu beginnen te zeuren als ze even 30 tot 45 minuten moeten wachten om te laden.

Zouden we bij Tesla ook andersom afspraken kunnen maken. Dus betalen bij idle (en nieuwe auto's ook voor gebruik), maar betaald worden voor de tijd dat je er moet staan wachten.

Beetje gekscherend, maar ik begin me wel zorgen te maken als ik hier de berichten mee krijg over de wachttijden. Die bij de suc's blijven oplopen.
Wachten is niet erg als je weet dat iedereen nog staat 'te laden' !
Vaak zijn ze al vol en houden ze de plek bezet.
 
Ik ben vandaag twee keer bij SuC Zevenaar geweest en beide keren was het prettig druk. Prima laadsnelheid maar wel meer dan de helft van de stalls bezet. In de middag was er zelfs maar 1 plekje over. Ik heb duidelijk geluk gehad, want mijn "stallgenoot" stond er blijkbaar al even. Overigens in de afgelopen 3-4 keer niet meer de super snelheid van de eerste SuC ervaring ooit voor mij. Dat ging met 100 kW bij 50% en nog 70 kW bij 70%.

Mijn tip: doe het rustig aan en rijd zuinig, dan heb je de SuC's nauwelijks tot niet nodig :)
 
Dat komt er sowieso aan begrijp ik :)
En een SuC ergens op de A2 zal ook vast eens komen hoop ik.

Maar wat ik wil zeggen, als het je vaker overkomt kan CHAdeMO misschien een uitkomst zijn.
Ook rondom A'dam Z-O zat mogelijkheden.
zo.png

Ik probeer de drukte op de SuC's niet goed te praten maar gewoon alternatieve ideeën aan te reiken ;-).
 
Ik ben vandaag twee keer bij SuC Zevenaar geweest en beide keren was het prettig druk. Prima laadsnelheid maar wel meer dan de helft van de stalls bezet. In de middag was er zelfs maar 1 plekje over. Ik heb duidelijk geluk gehad, want mijn "stallgenoot" stond er blijkbaar al even. Overigens in de afgelopen 3-4 keer niet meer de super snelheid van de eerste SuC ervaring ooit voor mij. Dat ging met 100 kW bij 50% en nog 70 kW bij 70%.

Mijn tip: doe het rustig aan en rijd zuinig, dan heb je de SuC's nauwelijks tot niet nodig :)
Ik stond maandag bij Zevenaar en zag dat de kipnuggets nu maar 1,50 euro waren, dus dat lost het saaie wachten ook prima op :p

Maar goed, het blijft leuk om toch even 100+ kW te laden natuurlijk :)
 
Dat is geen 80km? Dat zou je toch moeten gehaald hebben op 1 lading?
Klopt. Ik had gedacht het te halen, maar door de kou was mijn verbruik meer dan 300wh/km.
Dus dan moet je tussendoor bijladen (ik was niet vol vertrokken).
Niets is makkelijker dan even een paar minuten aan de supercharger bijtappen hiervoor (dat deed ik wel vaker).
Echter is de bezettingsgraad bij suc amsterdam dus belachelijk.

En ja, er zijn alternatieven.
Maar de bezettingsgraad vind ik een probleem dat Tesla moet oplossen, niet wat ik moet oplossen.