Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Alle SuC support van europa komt in tilburg uit.
Vorig jaar heb ik vanuit italien nog gebeld omdat er twijfel ontstond of een SuC wel operationeel was.
Vanuit tilburg konden ze toen zien dat er onlangs nog geladen was en dat de SuC het zou moeten doen.
Mocht het niet zijn dan wilde ze me helpen om de dichtbij zijnde DeC te contacten zodat ik daar terecht kon.

Overigens savonds wordt je over het algemeeen naar een engelstalige support doorgezet. Geen idee waar die zitten.
Al met al erg tevreden over deze support.
 
  • Informative
Reactions: MarcelS
Alle SuC support van europa komt in tilburg uit.
Vorig jaar heb ik vanuit italien nog gebeld omdat er twijfel ontstond of een SuC wel operationeel was.
Vanuit tilburg konden ze toen zien dat er onlangs nog geladen was en dat de SuC het zou moeten doen.
Mocht het niet zijn dan wilde ze me helpen om de dichtbij zijnde DeC te contacten zodat ik daar terecht kon.

Overigens savonds wordt je over het algemeeen naar een engelstalige support doorgezet. Geen idee waar die zitten.
Al met al erg tevreden over deze support.

Volgens mij zitten die ook in Tilburg, net als andere "talen". Hangt ervan af wie er dienst heeft :)
 
  • Informative
Reactions: Bernie298
Zeg @simonsmidt .....GRR ! :mad:
sm.jpg
 
In 20 min red je sowieso geen 80%. Alle SuC's zijn zo gebouwd dat per 2 laadpalen/stalls (A+B) het vermogen gedeeld wordt. De eerste die aan zo'n "paar" aansluit krijgt maximaal vermogen (rond 118 kW in ideale situatie), de tweede krijgt de beschikbare rest. In praktijk is het verschil meestal verwaarloosbaar, zeker nu er weer flinke uitbreidingen plaatsvinden.
Dus eigenlijk beide ongeveer 118kw.
 
Dus eigenlijk beide ongeveer 118kw.

Neen, de eerste begint met 118, die ernaast (1A en !B) begint met rond 20 tot 25 Kw. Naarmate 1A voller wordt loopt de laadsnelheid terug waardoor die van 1B oploopt. Mijn ervaring is dat het je hooguit een kwartiertje scheelt of je nu aan een lege set aansluit of als tweede en langzaam begint. Het voordeel is wel dat de stroom die er is optimaal wordt gebruikt en niet, zoals bij andere laders, je moet wachten met aansluiten tot de eerste weg is gereden. Goed over nagedacht.
 
Neen, de eerste begint met 118, die ernaast (1A en !B) begint met rond 20 tot 25 Kw. Naarmate 1A voller wordt loopt de laadsnelheid terug waardoor die van 1B oploopt. Mijn ervaring is dat het je hooguit een kwartiertje scheelt of je nu aan een lege set aansluit of als tweede en langzaam begint. Het voordeel is wel dat de stroom die er is optimaal wordt gebruikt en niet, zoals bij andere laders, je moet wachten met aansluiten tot de eerste weg is gereden. Goed over nagedacht.
Interessant dat jij het "hooguit een kwartiertje" noemt.

Dat is uiteraard persoonlijk, maar ik vind dat serieus veel. Als ik niet de volle >100kW bij een SuperCharger krijg ben ik not-amused moet ik eerlijk zeggen.

Zeker als ik straks een 100D heb wil/verwacht ik eigenlijk altijd >100kW tot een 50% SoC.

In Nederland heb ik dit probleem vooral in Eindhoven en Amsterdam gezien. Eindhoven is gelukkig uitgebreid (nog niet geweest), maar Amsterdam blijft een drama wat dat betreft.
 
Ik laad sinds 2.5 week in Eindhoven, zit echt altijd boven de 100kW tot aan 65% SoC (denk ik?). Daarna tot (80% denk ik?) nog steeds prima te doen. Maar met 20% SoC gaan laden, duurt lang (45 min tot 80% ongeveer). Maar dat wist ik vooraf. En onderweg naar m'n klanten kom ik langs Eindhoven en Urmond/Stein , dus ik overleef het wel.

@widodh had jij nog niet een nieuwe MCU live gezien, omdat Thomas je direct een filmpje ging sturen toen hij de responsiveness in mijn auto zag afgelopen vrijdag?
 
Maar met 20% SoC gaan laden, duurt lang (45 min tot 80% ongeveer).
In welk scenario arriveer je in Eindhoven met 20% en moet je dan nog 300 km doen en heb je geen andere superchargers op je traject?

Het idee is dat je bij vertrek van een lange trip thuis 100% laad, en dan leeg rijdt tot 20-15%, en dan telkens maximum een half uurtje gaat laden om 200-300km range bij te laden. Dat is de optimale laadinterval die het navigatiesysteem je gaat voorstellen om zo weinig mogelijk minuten te laden en zoveel mogelijk minuten te rijden.

Dit vervalt natuurlijk als je niet thuis kan laden, maar als je wel thuis kan laden is bovenstaand het 'advies'. Op die manier ben je het minste tijd kwijt aan laden terwijl je er op moet wachten.
 
  • Like
Reactions: S-19910