Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb ze gemaild, dit helpt het hele supercharger idee om zeep.


Goedendag,

Wekelijks komen mijn vrouw en ik wat eten bij de v/d Valk hotels en laden dan tevens onze auto op aan de Tesla superchargers als wij op doorreis zijn.
Dit is voor ons wat voor andere auto’s het tanken van brandstof is, dit hebben wij dus nodig om ons reis voort te zetten.
Nu hebben wij al een paar keer onze reis niet kunnen voortzetten aangezien er brandstof auto’s op de laadplekken voor Tesla auto’s stonden en wij dus vreselijk te laat kwamen op onze afspraak.
Meerdere Tesla eigenaren zijn hier op zijn zachts gezegd niet blij mee, aangezien deze mensen ook graag naar huis of hun afspraak willen.
Ik voorspel U dat hier op zeer korte tijd een hoop ellende van komt aangezien niemand graag in zijn bewegingsvrijheid belemmerd wordt, men kan namelijk niet meer verder door het parkeergedrag van andere personen.
Hier zit absoluut niemand op te wachten.
Ook wij zetten namelijk niet een pompstation volledig klem (en gaan uitgebreid eten) voor mensen die op doorreis zijn en willen tanken en weer verder willen reizen.
Wist U dat als een Tesla vol geladen is deze verwijderd moet worden voor de volgende Tesla die wilt laden, en als dit niet gebeurt er een boetebedrag tegenover staat?
Maar als er een reguliere brandstofauto op staat deze dus gewoon kan blijven staan, en niets van v/d Valk te horen krijgt of gevraagd wordt om de auto te verplaatsen laat staan dat het geld kost.
En volgens de eigenaren van deze auto’s zelfs toestemming is gegeven door de receptie om daar te mogen staan.
In mijn ogen is dit een zeer kwalijke zaak en hoop ik dat de directie van de firma v/d Valk Breda hier per direct actie op onderneemt voordat deze situatie escaleert. (aangezien er ook mensen zijn die het niet pikken dat zij in hun bewegingsvrijheid worden belemmerd/vastgezet).

0ADBB6D9-44F2-47E0-AEC8-B571A1AD8297.jpeg
83F2D436-2FA3-4A6E-A68E-ADDE8BF4C108.jpeg
286D50A1-06CB-43F0-95F5-823C878E4EAE.jpeg






Misschien wordt er iemand wakker daar. :(
 
Straks hebben zo’n sigaretten aansteker pompje Wim, gaatje in de wang van de band is een stuk lastiger.
Maar dan staan ze nog langer op de laadplek.
Keuzes keuzes keuzes hahahaha
Ik kom al bij jouw watt /km stand hoor, zit nu op 208W/km :cool:
Als iemand een keer zijn auto met twee lege banden heeft aangetroffen, zal ie niet meer op een SuC parkeren.
Een band kapot steken is vernieling, een band leeg laten lopen is baldadigheid. Maar ...kan ook als vernieling worden aangemerkt. Je maakt het goed namelijk onbruikbaar.
Mooi dat je verbruik daalt. Ik zit nu op 203 wH/km, maar wel met een achterwielaandrijver ;)
 
We kunnen ook met z'n allen een briefje onder de ruitenwissers doen van de mensen die daar parkeren. Gewoon effe 50x uitprinten en in je auto leggen. Als je het dan tegenkomt leg je zo'n A4'tje onder de ruitenwisser. Ik ga het in ieder geval doen alhoewel ik niet zo vaak bij een VdV kom die vol staat met ICE'ers.
 
Maar, eerlijk zijn: volgens mij klopt er ook niks van de borden. Er staat daar nergens dat een automobilist met een ICE daar in overtreding staat.

Het kan goed zijn dat Tesla hun supercharger mocht zetten, zonder dat VdV parkeerplaatsen mocht verliezen. En dan krijg je zo een situaties.
 
  • Like
Reactions: Jkr85
En in zulk geval is achteraan dus die grote parkeerplaats ook nog vol?

En ik denken dat deze weinig last zou hebben van foutparkeerders. Maar goed, ik heb mijn mening al genoeg gegeven over laadpalen bij hotels, helaas zowat elke nieuwe opening doet mijn mening nogmaals versterken.