Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Door een ander te beletten om te laden, maak je hun goed ook onbruikbaar. dus ongeldig bezetten van een SuC, is vernieling van tesla's.:cool:
Is rekfolie (rollen van 45cm x 300m) een oplossing? Kunnen de ICE’ers zich nog beter verbonden laten voelen met ons Tesla-rijders, lijkt mij niks mis mee in een land als Nederland om de mensen meer met elkaar te verbinden, wel?
 
Papieren stikker, deze moet je met veel geduld er stukje voor stukje af pulken.
Ik plak er bij zo’n aso eentje voor de bestuurder op het raam en eentje op zijn zijraam.
Op deze plekken heb je er het meeste last van en weghalen gaat erg lastig door het afscheuren van elk stukje papier.
 
  • Like
Reactions: MarcelS
Je moet iets zoeken waar zij meer werk aan hebben dan jijzelf. Dat lijkt me hier niet het geval.;)
Ik heb van horen zeggen dat rauwe eieren op de voorruit ook een ramp zijn om te verwijderen..

Papieren stikker, deze moet je met veel geduld er stukje voor stukje af pulken.
Ik plak er bij zo’n aso eentje voor de bestuurder op het raam en eentje op zijn zijraam.
Op deze plekken heb je er het meeste last van en weghalen gaat erg lastig door het afscheuren van elk stukje papier.
Een sticker op de ruit om de chauffeur pro-actief te informeren is wel heel erg netjes van je, dan kan hij het bericht zeker niet missen en weet hij het voor de volgende keer ;)
 
Ja echt he. Okay niet een SC maar fast charger van Allego:

Taxi's die hier (Groningen) een Allego fast charger compleet domineren. Iedere dag weer.

Rood (Dolores, jaja Westworld) is van mij.

Bij aankomst de witte S links staat niet aan een laadkabel, dus gewoon geparkeerd op een fast charger zonder te laden, overigens niet netjes in het vak .. gewoon twee vakken gebruiken. Gebeurt soms dat ze er een hele dag blijven staan. Iets later komt dezelfde taxi bedrijf met een andere auto (wit rechts), en ja ... wat kan ik er van maken. Ik ben toch even naar de chauffeur gelopen en heb kenbaar gemaakt dat ik toch wel een beetje van de zotte vind en dat fast chargers toch wel zo snel mogelijk vrij horen te zijn na het laden, uiteraard wordt ik vervolgens afgeblaft (lees compleet afgezeken door de chauffeur), waar ik me mee bemoei.

*zucht*

20180830_155640.jpg
20180830_160822.jpg
20180830_160814.jpg
 
Last edited:
Zoals in Eindhoven met groene afgezette vakken. Alleen daar rijdt iedereen tegen de richting in, volgend probleem!
Daarvoor staan de slagbomen er, alleen geen idee waarom ze het verkeer nog niet "omgooien" en de slagbomen dicht doen. Kost ons Tesla-rijders wel zomaar 1 extra minuut om er te geraken (of we moeten net zo asociaal gaan rijden als sommige andere bezoekers daar op het terrein..)
 
Ik stond gisteren even te laden bij Breukelen. Wat mij op viel waren twee dingen:

- DRUK! Ik moest een stall delen. 34kW, yes!
- Bij de eerste stalls parkeren veel mensen aan de verkeerde kant. Kabel past dan wel, maar het is voor veel mensen niet duidelijk dat je er "omheen" moet rijden lijkt het.

Zoals in Eindhoven met groene afgezette vakken. Alleen daar rijdt iedereen tegen de richting in, volgend probleem!
Dat lijkt mij in het algemeen een goed idee. SuC, regulier laadpaal, zeker bij hotels of in P-garages, even een afwijkende kleur geven. Groen, blauw, maakt niet al te veel uit, maar dat men het iig ziet.
 
Bizar, ik zie er nooit meer dan 3 auto's. Welk tijdstip was je er?
13:52 begon het laden zie ik terug in de notificaties van mijn telefoon.

Stonden zeker 16 tot 18 auto's te laden en was een komen en gaan van auto's.

Ik merk wel dat ik er slecht tegen kan als ik dan 30kW ofzo krijg. Ik verwacht eigenlijk altijd >100kW als ik ga snelladen.
 
  • Like
Reactions: zkpq and FairFrank
Ja, ik kom er geregeld langs. Sinds dat brand is het bij Breukelen relatief vaak druk. Altijd minstens 10-15 wagens tegelijk aan het laden, voorheen was het tussen 5-10.

En dan breek ik mijn bek nog niet open over dat bocht waar je overheen moet crossen om bij de superchargers te komen, het is er nu bijna een crossbaan.