Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Hoop dat Tesla de Idle fee dan wel rekent! Zie de Tesla rijders de auto al aan de SuC zetten en rustig bij de Beren gaan zitten terwijl de auto al een tijdje vol is.

Tsja... niet lastig toch? Bij de beertjes ben je binnen een uur weer weg! Als je laad tot 100% kun je er 1.5u staan en gegarandeerd dat dat gebeurd net als bij alle andere locaties met restaurants.
 
De supercharger bij Delft in de Harnaschpolder langs de A4 komt bij een van der Valk (surprise). De grond wordt daar nu bouwrijp gemaakt voor het hotel. De supercharger zal dan wel volgen. Nog even geduld dus.
Lekker, een hotel naast de Rioolwaterzuivering.... vdvalk.JPG vdvalk2.JPG
 
  • Informative
Reactions: SvenSKAMrT
De supercharger bij Delft in de Harnaschpolder langs de A4 komt bij een van der Valk (surprise). De grond wordt daar nu bouwrijp gemaakt voor het hotel. De supercharger zal dan wel volgen. Nog even geduld dus.

Top! Dank je wel .. man komt die gewoon nog sneller dan de SuC bij Leiden/Leiderdorp..

Aan de andere kant zijn we welk spekkoper.. Gouda, Delft en Leiden :D.. thenagain als je kijkt naar de kaart is het bizar dat er nog niks was in de omgeving Den Haag
 
En als ze niets hadden gedaan, hadden ze juist het verwijt gekregen stoïcijns te zijn voor kritiek... Eigenlijk kunnen ze het nooit goed doen. Iedereen wil meer superchargers maar daar eigenlijk niet een kostendekkende prijs voor betalen. Niemand wil overvolle superchargers, maar wel graag zo lang mogelijk gratis superchargen. Al die wensen zijn niet verenigbaar.

Dat is zeker waar, ben het eens met al jouw punten. Maar ik ga er vanuit dat ALS de prijzen verhoogd worden, hier een (uitvoerig) reken-, beslis- en verdienmodel aan ten grondslag ligt. Prijsverhoging is nooit leuk, maar in deze hoogstwaarschijnlijk noodzakelijk. Als er dan na wat kritiek (want hoeveel was dat nou?), deze prijsverandering weer (deels) teruggedraaid wordt, begrijp ik dat niet. Blijkbaar is dat rekenmodel dus toch niet zo belangrijk?? Te triviaal in mijn ogen en (helaas) in mijn ogen typerend voor het beleid zoals ik het ervaar, vandaar mijn voorgaande opmerking.
 
  • Love
Reactions: Tozz
Ik sta voor het eerst bij een supercharger, die in Zevenaar. Hoewel laadstation A niet bezet is krijg ik op B niet meer dan 49kW/226km/u. Valt me wel tegen als je dit op een vakantietrip hebt, en je mag hier maar 30 minuten staan, dan kom je er gewoon niet.
 
Ik sta voor het eerst bij een supercharger, die in Zevenaar. Hoewel laadstation A niet bezet is krijg ik op B niet meer dan 49kW/226km/u. Valt me wel tegen als je dit op een vakantietrip hebt, en je mag hier maar 30 minuten staan, dan kom je er gewoon niet.

- Laden begint traag als de accu koud is
- Die 30 minuten moet je niet op letten/negeren
- Soms is een stall gewoon niet goed, dan wisselen naar ander plekje
- Laden gaat trager wanneer je accu te vol is. De volle 120 kW hou je maar relatief kort vol, daarna neemt het af naarmate de accu voller raakt.

De navigatie zal je dus wanneer mogelijk niet van 0 tot 100 laten laden. Die probeert de route zo uit te stippelen zodat je bij elke Supercharger aankomt met +/- 20% SoC. Je gaat dan alleen laden wat je nodi hebt om de volgende stop te bereiken.

Edit met de toevoeging van @S-19910
 
Last edited:
De accu was “warm” en de inhoud was nog 170km bij een 100kwh Capaciteit. Hij doet nu inderdaad 72kW en dat is een mooie snelheid. Ik had wat meer geduld moeten hebben maar is wel een kwartier op 49kW blijven hangen...

170 km in deze temperaturen is nog behoorlijk vol, zo rond de 50%? Dan zul je de 120 kW niet halen. 72 kW klinkt mij dan niet gek in de oren (maar ik ken de SoC vs laadsnelheid grafiek niet uit mijn hoofd).

Warm en warm is niet perse hetzelfde. Warm genoeg om volle regen te behalen hoeft niet genoeg te zijn om er met een flink vermogen energie in te pompen. De Supercharger zal dan eerst op een lager vermogen laden totdat de accu warm genoeg is.

Dit kun je op een koude dag ook thuis ervaren. Als het een paar graden vriest en je start het laden dan zul je zien dat het laadvermogen begint bij 1 kW, en dat loopt langzaam op naarmate de accu warmer wordt. Bij 120 kW zal dat effect veel langer merkbaar zijn.