Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Ben nu aan het laden bij urmond. Niet zo ervaren met Suc’s maar hij geeft aan dat hij met 380 km per uur oplaadt. Is dat gebruikelijk? Ik dacht dat het bij SUc sneller gaat?
Kun je ergens zien hoeveel vermogen de oplader heeft/geeft?
Oh... ik zie het al... ben nog een beetje nieuw...
Ik begon met opladen op 73 Kw en nu met batterij op 75% doet ie 50kw
 
  • Like
Reactions: S-19910
Voorlopig nog geen ontwikkelingen in Gouda. Nog geen stalls te bekennen.
Kwam er net ook langs. Wat betreft stalls inderdaad nog niets, maar wel iets veel interessanters. Er zijn slagbomen geplaatst die de ingang van het terrein in tweeën delen. Daarnaast is er een extra bypass gemaakt naar het naastgelegen parkeerterrein (van het kantorenpand dat ongebruikt is).

Het kan zijn dat het inkomende verkeer in drieën wordt gesplitst: de KFC Drive, het parkeerterrein van de Beren en KFC en Tesla. De KFC Drive zou benaderd kunnen worden vanuit de bypass, het terrein voor de superchargers zou kunnen worden afgescheiden van de rest van het parkeerterrein en alleen toegankelijk zijn door de rechterslagboom, terwijl het verkeer voor het algemene parkeerterrein naar links gaat.

Helemaal logisch is het echter niet, want in bovenstaand scenario zou het veel makkelijker zijn om de Supercharger direct op het naastgelegen parkeerterrein te plaatsen. In ieder geval is het goed nieuws want er wordt in welk scenario dan ook, iets gedaan aan het capaciteitsprobleem i.c.m. de SuC.
 
Oh... ik zie het al... ben nog een beetje nieuw...
Ik begon met opladen op 73 Kw en nu met batterij op 75% doet ie 50kw

Dat is prima. Laden gaat het snelst tot 50-60%. Daarna neemt het flink af en boven 90% is een SuC onzin. Kun je net zo goed aan 11 kW paal laden. Snelladen kun je het beste net genoeg doen om bestemming te halen waar je vervolgens weer kunt opladen. Dat kost je de minste tijd. Laden als je iets anders kunt doen :)
 
Gisteravond was ik bij de supercharger in Drachten. Daar staan al een week of drie nieuwe chargers klaar, maar zoals je kunt zien zijn ze nog niet in gebruik. De acht bestaande chargers werken (althans de meesten, want eentje doet het al maanden niet) en hoewel er acht nieuwe plekken bij lijken te komen, staan er slechts bij vier stalls.

Tesla supercharger Drachten - nog niet in gebruik.jpg


Hartelijke groet,

Mickey
 
Ook als alle niet-Priority palen bezet zijn?

Was natuurlijk niet serieus. maar, stel je voor je komt aanrijden en er is nog één paar laders beschikbaar. Toevallig een 3-priority. Ik ga daar laden, snelheid is hoog want ik ben de eerste. Dan komt er iemand die naast mij gaat staan. Ik laad nog steeds snel. dan komt er een 3... wordt dan van mij verwacht dat ik de auto ga verzetten naar een plek waar al iemand staat te laden en mijn laadsnelheid tot een derde of minder wordt teruggebracht? Als ik alle tijd heb vind ik dat prima, maar als ik nog 700km verder moet heb ik daar een ander gevoel bij.
Overigens denk ik dat alle laders op een gegeven moment CCS/Telsa combi zullen worden. Kwestie van tijd.
 
Even een discussie aanzwengelen met onderbouwing hoe en waarom ik het zo doe:

Ook als alle niet-Priority palen bezet zijn?
Je kan er vanuit gaan dat mijn SoC < 30% is, ik noodzakelijk moet laden en ik niet langer blijf staan, totdat ik door kan:
- Ik verkies al sinds dag 1 de vrije non-priority stallen (A+B vrij) boven priority-stallen (gewoon om er alvast aan te wennen).
- Als Alle non-priority stallen half bezet zijn (Dus of A, of B bezet), dan neem ik een vrij paar aan priority-stallen (immers: je kan beter 40kW laden, dan met 0kW (alles bezet).
- Als alle non-priority EN priority-stallen half bezet zijn (Dus of A, of B bezet), dan neem ik een vrije non-priority stal (Ik laad liever met 40kW dan met 0kW).
- Als het heel druk is (lees: alle non-priority stallen zijn 100% bezet) dan neem ik gewoon een priority-stal die nog vrij is.
- Op het moment dat er ruimte komt en ik moet nog > 5 min laden om door te kunnen, dan ga ik mijn auto verzetten. Als het < 5 min is, dan laat ik hem staan en mocht er een 3 aankomen, dan vertel ik hem dat ik binnen 5 min vertrokken ben.

Wat vinden jullie hier van? In mijn ogen is dit fair ten opzichte van iedereen (maar gelukkig is dit op dit moment me nog maar een paar keer overkomen; en waren er nog amper tot geen Model 3's in NL: in ieder geval niet op de SuC-locatie waar ik op dat moment was (Breda, Drachten, Zwolle).

Heeft Tesla hier al iets over geschreven in de vorm van een AUP / FUP voor Supercharging? (mijn voertuig komt met onbeperkt SuperCharing (gekoppeld aan mijn account) ).

Uiteindelijk verwacht ik dat Tesla alle stallen gaat vervangen met dubbele kabels (maar dat dat nog niet gebeurt ivm de leveringsproblemen van de CCS-kabels?)
 
Hoe jij het beschrijft is ook hoe ik het zou doen inderdaad, met uitzondering van je laatste punt. Ik blijf nooit wachten bij de auto, en ik ga ook niet terug om te kijken of er inmiddels wat veranderd is qua bezetting.

Helaas denk ik dat het niet zoveel uit maakt wat we doen. Er zal altijd wel een model 3 rijder zijn die er een andere mening op na houdt.

Maar inderdaad, ik verwacht dat vrij rap alles zal worden aangepast. Maar voor het vakantieseizoen moeten ze nog wel het eea. aanpassen in Europa. Zou ook raar zijn als dat niet zo zou zijn, als het aantal M3's straks veel hoger is dan S/X
 
  • Like
Reactions: HWS