Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Klinkt als een geavanceerde manier om de supercharge plekken 'te beschermen'.
Willen natuurlijk niet dat de Amerikaanse taferelen overwaaien ;-)


Het gekke is dat deze slagbomen ook naar het openbare terrein van de KFC en het Beren restaurant gaan. Waaronder een aantal plekken voorzijn zijn voor laadplekken.

Een code voor alleen Teslas gaat het dus niet worden aangezien je dan om even naar de KFC te gaan ook een code moet hebben:)
 
  • Like
Reactions: 1MP3R4T0R
Vooruitlopend op de opening van Gouda alvast een waarschuwing. Tussen de snelweg en de SUC ligt een mooie S-curve die zeer geschikt is voor onze Tesla's, maar... hier wordt regelmatig gecontroleerd op de max snelheid die 50km/u is.

En als aanvulling daarop, in deze bocht, zeker bij nat weer, gaan er 2 per dag de bocht uit net na het tankstation:)

En beide van het bovenstaande kloppen. Enige ervaring met de flitswagens maar ook de voertuigen.

Toch vermoed ik dat de parkeerplaatsen gescheiden gaan worden van de KFC en de beren. KFC en de beren laten nooit toe dat het parkeerterrein wordt gehalveerd voor onze tesla’s. Ik zal eens navraag bij ons op het werk doen wat de bedoeling is van het parkeerterrein.

Update volgt.
 
  • Like
Reactions: Danny n
Laden met 97 kw met een MS 75D (2018-05). Nog niet eerder gezien. Versie 2019.4 nog.
 

Attachments

  • A2D1E4CC-7504-486D-8070-E31E192FC295.jpeg
    A2D1E4CC-7504-486D-8070-E31E192FC295.jpeg
    565.5 KB · Views: 65
Het gekke is dat deze slagbomen ook naar het openbare terrein van de KFC en het Beren restaurant gaan. Waaronder een aantal plekken voorzijn zijn voor laadplekken.

Een code voor alleen Teslas gaat het dus niet worden aangezien je dan om even naar de KFC te gaan ook een code moet hebben:)

Zie mijn post van 14 februari. Dit is wel degelijk mogelijk door middel van de bypass, maar het is inderdaad ver gezocht.
 
Met een Supercharger helemaal naar 100% mag binnenkort niet meer bij bepaalde Superchargers. Er komt een update aan die een charge limiet per Superchargers kan forceren, waarschijnlijk vooral bij drukbezochte Superchargers. Naar 100% duurt simpelweg te lang, en is meestal niet nodig om naar een volgende charger te rijden. Ik snap het wel van Tesla.
 
Met een Supercharger helemaal naar 100% mag binnenkort niet meer bij bepaalde Superchargers. Er komt een update aan die een charge limiet per Superchargers kan forceren, waarschijnlijk vooral bij drukbezochte Superchargers. Naar 100% duurt simpelweg te lang, en is meestal niet nodig om naar een volgende charger te rijden. Ik snap het wel van Tesla.
Klinkt plausibel, maar lijkt me niet waarschijnlijk. Waar komt deze informatie vandaan, als ik vragen mag?

In het verleden heb ik wel eens gepleit voor 11 of 22 kW AC laders bij de SuC locaties. Ongeveer volgens dezelfde redenering. Educatie is dan wel een probleem, maar het simpelweg afschakelen van een stall bij minder dan 11 kW lost dat wel op.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Dit is al maanden geleden door Tesla hacker verygreen in de code gedetecteerd. Echter is het deze week pas voor het eerst gezien, namelijk tijdens de nieuwe V3 supercharger reveal.

De bron van bijgevoegd plaatje is First look at Tesla's next-generation Supercharger V3 in action

supercharger-v3-in-action.jpg

Dit plaatje is weer een screenshot van een filmpje van Teslaraj, volledige filmpje is op YouTube te bekijken.

Let in de screenshot op de melding "high-usage Supercharger station, Max battery charge of 80%"

Hier gaat het charge limiet dus op 80%. Misschien alleen bij V3 Superchargers, of alleen bij drukbezochte sucs. Maar dat het komt is een feit, geen speculatie hoor. Het bestaat dus ook al echt zoals je in mijn bronnen kan zien.

Edit: @robertvg was me voor
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB