Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Nou nou. Wat een gevoeligheid hier.
Maar ja zoals ze zeggen:

Wie de bal kaatst kan hem ook....... verwachten.

Maar ik kan jullie wel zeggen dat ik heel blij ben met Gouda!!
Rotterdam mag van mij part ook nog wel een supercharger krijgen.
Ik charge namelijk alleen bij een Suc. Woon zelf namelijk in een flat en daar is geen mogelijkheid voor een oplader.
 
ik denk dat ik maar wat afstand neem.

it was fun while it lasted, maar de zuurtegraad is mij véél te hoog geworden.
Ik snap het maar geloof ook in zelfreinigend vermogen. Heb gisteren gevraagd om heropening van/aandacht voor het draadje “forumetiquette”. Het mag best minder scherp. Ik zal die schoen aantrekken.
De oudgedienden hebben wat te brengen, dus steun ze, ook als ze een keer geen gelijk hebben, door nette repliek. #DOESLIEF
 
Ik snap het maar geloof ook in zelfreinigend vermogen. Heb gisteren gevraagd om heropening van/aandacht voor het draadje “forumetiquette”. Het mag best minder scherp. Ik zal die schoen aantrekken.
De oudgedienden hebben wat te brengen, dus steun ze, ook als ze een keer geen gelijk hebben, door nette repliek. #DOESLIEF

Ik geef altijd nette repliek en een onderbouwde mening waarom ik het er niet mee eens ben. Mocht dat niet het geval zijn, laat mij dat gelijk weten. Desondanks wordt mij met naam en toenaam verzocht om niet meer onder een bericht aan te geven dat ik het er niet mee eens ben.

Dat laatste is juist tegen de etiketten in. We moeten meningen kunnen delen en ons niet verplicht voelen om iemand naar de mond te praten.
 
Het onhandige van een disagree is dat de nuance ontbreekt, voor de een is het een "zware" afwijzing van zijn post, voor de ander het er "gewoon"' niet mee eens zijn. Als je hem uitdeelt weet je niet hoe hij opgevat word. Het wordt hier toch iets anders opgevat dan een "facebook duimpje"

Dus ik zou zeggen deel hem niet te snel uit, Quoten en je reactie geven is wat duidelijker denk ik en dan kan je de disagree gewoon achterwege laten.

Laten we er met zijn allen voor zorgen dat we de autoblog reageer stijl hier buiten de deur houden..
 
Het onhandige van een disagree is dat de nuance ontbreekt, voor de een is het een "zware" afwijzing van zijn post, voor de ander het er "gewoon"' niet mee eens zijn. Als je hem uitdeelt weet je niet hoe hij opgevat word. Het wordt hier toch iets anders opgevat dan een "facebook duimpje"

Dus ik zou zeggen deel hem niet te snel uit, Quoten en je reactie geven is wat duidelijker denk ik en dan kan je de disagree gewoon achterwege laten.

Laten we er met zijn allen voor zorgen dat we de autoblog reageer stijl hier buiten de deur houden..
Mee eens.
Ik geef altijd nette repliek en een onderbouwde mening waarom ik het er niet mee eens ben. Mocht dat niet het geval zijn, laat mij dat gelijk weten. Desondanks wordt mij met naam en toenaam verzocht om niet meer onder een bericht aan te geven dat ik het er niet mee eens ben.

Dat laatste is juist tegen de etiketten in. We moeten meningen kunnen delen en ons niet verplicht voelen om iemand naar de mond te praten.
Ook mee eens.

Een gemotiveerde disagree zou dan de standaard moeten worden. Weg met de duimpjes-omlaag-knop:)
 
  • Like
Reactions: Hans59
Daar zitten die lieden allang onder. Maar ze kunnen blijkbaar toch op mijn berichten reageren.
Omdat jij bij hen niet onder de negeerknop zit zien en kunnen ze wel op jou reageren.

Maar ja doordat ze daaronder zitten bij jou dan zie jij dus niet ,zoals @Timmm uitlegt ,zijn onderbouwing en is het dus alleen maar een disagree die je ziet.
Dus die negeerknop is veel erger dan de disagree knop in mijn ogen.
 
View attachment 385987
6 zijn ‘af’. Met de andere 6 zijn ze (op de achtergrond te zien) nog bezig.
Heb gewoon het gokje genomen om te kijken of deze het al doen.

Gisteravond rond 22.30 uur kwam ik nog langs Gouda dus even gekeken of ik al kon laden. Er staan nu 12 stalls. (er steekt op 4 parkeervakken nog bekabeling uit de grond voor nog 4 extra stalls) De rode Tesla letters gaven allemaal al licht op de 12 reeds gemonteerde stalls maar bij 8 stuks was er nog een zwarte zak over getrokken. Ik heb wel normaal kunnen laden aan een stall waar geen zak over zat. Ik denk, hoop en verwacht dat ze vandaag of morgen de andere zullen vrijgeven.
 
  • Informative
Reactions: widodh and Wouter_E
Gisteravond rond 22.30 uur kwam ik nog langs Gouda dus even gekeken of ik al kon laden. Er staan nu 12 stalls. (er steekt op 4 parkeervakken nog bekabeling uit de grond voor nog 4 extra stalls) De rode Tesla letters gaven allemaal al licht op de 12 reeds gemonteerde stalls maar bij 8 stuks was er nog een zwarte zak over getrokken. Ik heb wel normaal kunnen laden aan een stall waar geen zak over zat. Ik denk, hoop en verwacht dat ze vandaag of morgen de andere zullen vrijgeven.
Heb jij die gewrap-te X?
Ik zat in die classic zwarte S, kon maar met 60kW laden bij SoC van 35%.
Het bleef ook een tijd op 60kW hangen voordat het langzaam minder werd.
Denk dus dat het volle vermogen nog niet vrij gegeven is, wat gebruikelijk is de eerste week na opening.
 
  • Informative
Reactions: robertvg
Schijnbaar is Waldlaubersheim echt de hotspot. Ik kwam er zondag langs, net 1 plekje vrij. 60kw snelheid, net genoeg tijd voor een koffietje. De volgende model 3 stond al te wachten.
Ook druk met fossielen bij het tankstation trouwens.

Over een maand of wat gaat het op dat soort drukke SuC echt een zootje worden als er niet snel iets veranderd.

Maar er zit 30 km verderop ook nog Pfalzfeld en daar stond niemand. En meer naar het zuiden is Bruchsal net geopend. Dat is 372 km van Supercharger Horst af. Zou je met een nieuwe M3 long range toch moeten kunnen halen??
 
Alleen wil je meestal niet zover doorladen op doorreis. (met supercharger V3 kan dat wel makkelijker waarschijnlijk)
Met V2 wordt het al een stuk beter. Als je geen last meer hebt van een slurpende buurman :) Maar ik vind het nu ook goed te doen, hoor. Ik heb vorige week 9,5 uur gereden op 800 km. Het enige vervelende was dat ik van mijn zoon (12 jr) moest ontbijten en moest lunchen bij McDonalds. Al moet ik zeggen dat het eitje met spek me niet tegenviel...
 
Gouda... Overigens is Tesla zelf net aangekomen om de stalls waar een zak overheen zit te testen. De afgedekte stalls doen het dus wel gewoon.

Edit: zojuist 2 extra geopend.

20190314_143209.jpg
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Erik-S85
Heb jij die gewrap-te X?
Ik zat in die classic zwarte S, kon maar met 60kW laden bij SoC van 35%.
Het bleef ook een tijd op 60kW hangen voordat het langzaam minder werd.
Denk dus dat het volle vermogen nog niet vrij gegeven is, wat gebruikelijk is de eerste week na opening.

Klopt dat was ik. Je leek aan het werk te zij in de auto dus heb je maar niet gestooord. Toen ik aan kwam begon ik ook met slechts 60kW maar na een tijdje klom het vermogen wel op naar 100kW. Ik dacht dat het met relatief koude batterij te maken had. Ik was uiteindelijk in iets van 40 min van 30% naar 80%. Das een redelijk normale snelheid in mijn beleving.

Ik ben super blij dat Gouda nu online is!
 
  • Like
Reactions: ebullio