Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Prima ah laden in Gouda soc 4%, 116 kW gehaald. Er zijn nu alleen 9/12 plaatsen geICED.... Neem aan dat ze nog Tesla Only borden gaan plaatsen, want dit beloofd niet veel goeds.

Tesla zou er eigenlijk in het begin een mannetje bij moeten zetten. Een paar weken geleden hadden ze iemand bij de drukke Suc staan. Maar ik denk dat je ICE's even moet opvoeden.
 
Zo! Kon het niet laten om even naar Gouda te rijden vanuit Den Haag. Inderdaad veel niet-Tesla mensen op "onze" plekken en moest even goed kijken (lees ik stond verkeerd) hoe ik mijn auto neer moest zetten. Ja en dat ondanks de duidelijke rijrichting pijlen.. <-- BlonT ;)

Snelheid valt wat tegen.. 69kW en 325 km/u laden.

Volgens mij tel ik in totaal 16 stalls.. 12 nu operatief maar er komen er nog een paar bij zo te zien!
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Danny n
Nog even over de SuC bij Waldlaubersheim / Pfalzfeld als iemand daar langs moet, kies vooral voor Pfalzfeld want daar staan meer stalls, is het veel rustiger (er was letterlijk niemand gisteren), en het Cafe bij het tankstation is veel gezelliger (en lekker eten) dan bij het drukke Waldlaubersheim. Er zit ook nog een Mac cafe als je 100 meter verder loopt.

Is er ergens een website of document waar Superchargers beoordeeld kunnen worden? Zou handig zijn voor als je je trip gaat plannen!

Overigens nog nieuws over Rosmalen?
 
Screenshot_20190316-134220_Superchargers.jpg
Nog even over de SuC bij Waldlaubersheim / Pfalzfeld als iemand daar langs moet, kies vooral voor Pfalzfeld want daar staan meer stalls, is het veel rustiger (er was letterlijk niemand gisteren), en het Cafe bij het tankstation is veel gezelliger (en lekker eten) dan bij het drukke Waldlaubersheim. Er zit ook nog een Mac cafe als je 100 meter verder loopt.

Is er ergens een website of document waar Superchargers beoordeeld kunnen worden? Zou handig zijn voor als je je trip gaat plannen!

Overigens nog nieuws over Rosmalen?

Hoi Joop,
Ik heb op mijn Android telefoon de superchargers app. (superchargers for Tesla, incl. destination chargers)

Geweldige app, waar je met een paar klikken een foto kunt uploaden en de chargers kunt waarderen met een review. De app houdt ook bij wanneer een app gebruiker bij een supercharger laadt en maakt op grond daarvan statistieken wanneer het druk is bij een bepaalde supercharger. Top gratis app!
 
Last edited:
Zojuist voor het eerst bij Supercharger Bunnik geweest en even gebakje en koffie gedaan om de nieuwe supercharger te vieren bij het Postillion. Gelijk even de lunchkaart en dinerkaart bekeken. Lijken nog geen "Tesla menu" te hebben zoals in Badhoevedorp.
Wel viel op dat gerechten in mijn ogen behoorlijk duur zijn. Een luxe hamburger met friet kost € 19(!), toch even geprobeerd maar er zat bij de friet geen saus, misschien vergeten. Hamburger best klein voor zoveel geld. Ook is de kaart redelijk beperkt en hebben ze geen kindermenu.
 
Zojuist voor het eerst bij Supercharger Bunnik geweest en even gebakje en koffie gedaan om de nieuwe supercharger te vieren bij het Postillion. Gelijk even de lunchkaart en dinerkaart bekeken. Lijken nog geen "Tesla menu" te hebben zoals in Badhoevedorp.
Wel viel op dat gerechten in mijn ogen behoorlijk duur zijn. Een luxe hamburger met friet kost € 19(!), toch even geprobeerd maar er zat bij de friet geen saus, misschien vergeten. Hamburger best klein voor zoveel geld. Ook is de kaart redelijk beperkt en hebben ze geen kindermenu.

Aan de prijzen te zien heb jij de Tesla KAART gekregen, speciaal voor Tesla rijders die graag meer willen betalen ;-)
 
Heeft iemand enig idee of er in de regio Rotterdam / Den Haag nog een supercharger komt? Lijkt een opvallende blinde vlek?
Sorry als dat al eerder gevraagd is, ik heb gezocht, maar kon niks vinden :)

Absoluut! Er komt er op korte termijn één bij Leiderdorp.. Bij de La Place / Mc Donalds.
In de buurt van Persant Snoepweg 3, 2353 KA Leiderdorp - Google Maps

Er komt er ook een bij Wateringen / Delft - maar dat is pas wanneer het Van der Valk hotel daar gebouwd is. Die komt ongeveer hier in de buurt van Harnaschpolder Noord, Den Hoorn - Google Maps
 
Absoluut! Er komt er op korte termijn één bij Leiderdorp.. Bij de La Place / Mc Donalds.
In de buurt van Persant Snoepweg 3, 2353 KA Leiderdorp - Google Maps

Er komt er ook een bij Wateringen / Delft - maar dat is pas wanneer het Van der Valk hotel daar gebouwd is. Die komt ongeveer hier in de buurt van Harnaschpolder Noord, Den Hoorn - Google Maps

Die laatste duurt dan nog tot minimaal 2020....

Nog twee jaar wachten, dan opent het Van der Valk hotel langs de A4 - indebuurt Delft
 
Laten we hopen dat ze die SuC bij Delft dit jaar al openen. Het schijnt vaker te zijn gebeurd dat een SuC eerder open was dan het bijbehorende Hotel/restaurant. :)

Alleen moeten ze daar dan wel eerst is beginnen met het timmeren van een stukje parkeerterrein. Maar dat is momenteel ook nog niet echt aan het gebeuren helaas. :(
 
Absoluut! Er komt er op korte termijn één bij Leiderdorp.. Bij de La Place / Mc Donalds.
In de buurt van Persant Snoepweg 3, 2353 KA Leiderdorp - Google Maps

Er komt er ook een bij Wateringen / Delft - maar dat is pas wanneer het Van der Valk hotel daar gebouwd is. Die komt ongeveer hier in de buurt van Harnaschpolder Noord, Den Hoorn - Google Maps

Ok top, bedankt voor je reply! Ik ben benieuwd!
 
Nog even over de SuC bij Waldlaubersheim / Pfalzfeld als iemand daar langs moet, kies vooral voor Pfalzfeld want daar staan meer stalls, is het veel rustiger (er was letterlijk niemand gisteren), en het Cafe bij het tankstation is veel gezelliger (en lekker eten) dan bij het drukke Waldlaubersheim. Er zit ook nog een Mac cafe als je 100 meter verder loopt.
Moet je dat nu hier gaan verkondigen? Het is er juist zo lekker rustig...:p
 
Prima ah laden in Gouda soc 4%, 116 kW gehaald. Er zijn nu alleen 9/12 plaatsen geICED.... Neem aan dat ze nog Tesla Only borden gaan plaatsen, want dit beloofd niet veel goeds.

Ik was er zaterdag even gaan kijken, omdat het kan en ik er in de buurt woon.
Er stonden toen ca. 4 andere Tesla's en geen enkele stall was ge-ICED. De laadstroom was wel extreem laag met een SOC van ca. 40% is hij langzaam gestart met nog geen 35kWh wat langzaam opliep naar 52kWh, de stall achter mij kwam in gebruik en toen daalde het weer naar ca. 40kWh. Na ca. 50km te hebben bijgeladen vond ik het wel weer mooi geweest en heb ik hem verder thuis aan de lader gehangen. Zo is een SuperCharger niet echt leuk. Ze moeten ze nog een beetje opvoeren.
 
In het weekend zijn er redelijk wat issues geweest tijdens spitsuur etenstijd volgens een medewerker van KFC. Het is nu nog bij woordenwisselingen gebleven. Parkeerplaatsen waren redelijk vol en toen zijn er meerdere plekken bezet geraakt door ICE's.

Dat wordt wat hier in Gouda als ik mijn 3 krijg;)
 
  • Informative
Reactions: basdej