Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
wat zijn in vredesnaam die ballonnen?
E2411440.jpg

Sfeermakers o_O
 
  • Informative
Reactions: slk-A4
Vanavond uit nieuwsgierigheid even SuC Bunnik verkend. Beetje vreemd manouvreren om bij de stalls te komen en daarna de uitgang weer te vinden. Ook wel gevaarlijk dicht bij de ingang van het Postiljon, i.v.m. mogelijke ICE-ing, maar wel in een dode hoek van het terrein..

Interessante samenstelling van de populatie ter plekke: 3x Model 3, 1x Model X en 2x Model S (incl. ikzelf) in 20 minuten tijd.
 
Weet iemand al iets over Bergen op Zoom? Dat is voor ons eigenlijk nog de enige plek die handig zou zijn in NL om een charger te plaatsen.
Volgens mij is de la Place bij Wouw aan het verbouwen, zou mij niets verbazen dat hier de supercharger komt, dat is op A58 van BoZ richting noorden. Als ik goed heb is dit Wouwse Tol. Denk wel lastig om van Noorden deze te bereiken, mogelijk verzinnen we hier wel iets op. hier staat wel iets over de verbouwing.
 
50% is best vol. Als je naar 't plaatje van Fastned kijkt dan zie je al dat bij 50% het vermogen rap achteruit gaat.

Dy5P9T6WkAAG1FH.jpg

50 kW bij 50% is dan wel aan de lage kant, maar na 50% daalt 't wel hard. Op 't plaatje ook te zien, en dat ervaar ik ook, is dat het laadvermogen moet opbouwen. Begint vrij traag (in plaatje op +/- 60 kW). Daardoor zul je ook bij 50% start die +/- 110 kW nooit halen.

Daarna tapert het al vrij snel weer naar beneden. Ik denk altijd maar zo, langzamer laden is beter voor de accu :)