Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Nope! Je laadt je Tesla vol met energie die verkregen is mbv kolencentrales
Heb je een autoratieve bron voor deze bewering? Afhankelijk van het land waar je bent is er een mix bij grijze stroom, met een steeds verder afnemend aandeel kolencentrales. Als de bewering op waarheid stoelt, ga ik mij toch nog eens achter de oren krabben wat ik van het Tesla SuC-netwerk wil ‘vinden’.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: 0383 and Keezje
Heb je een autoratieve bron voor deze bewering? Afhankelijk van het land waar je bent is er een mix bij grijze stroom, met een steeds verder afnemend aandeel kolencentrales. Als de bewering op waarheid stoelt, ga ik mij toch nog eens achter de oren krabben wat ik van het Tesla SuC-netwerk wil ‘vinden’.
Ik denk dat er een knipoog bij die post van Sven ontbrak.
Tesla heeft voor zover ik weet in NL een contract met VandeBron voor levering van stroom.
 
Oh jee wat heb ik in gang gezet..

Heb geen bron anders dan deze https://www.autobahn.eu/6264/elektrische-auto-s-rijden-op-kolen-maar-dat-is-beter-dan-diesel/

Als je nadenkt hoeveel superchargers we hebben en als je hoort bij Zondag met Lubach (tip) dat al die groene stroom een wasseneus is. Dat energiebedrijven een groene stroom certificaat afkopen om het als groene stroom te mogen labellen. Dan twijfel ik of wij nou echt zo groen onze Tesla’s aan het opladen zijn.. aangezien groen sowieso een mix is van allerlei soorten energie.

Ik hoop het maar wat ik dan lees is dat dit voorlopig nog niet echt schoon en ‘groen’ is.
 
Het zou opvallend zijn dat in NL de SuC's zouden draaien op kolen, want NL heeft maar voor minder dan 5GW aan vermogen in kolen voorzien, net iets meer dan het totale beschikbare vermogen van windenergie. Ter referentie: uit gas kan NL bijna 15GW aan vermogen genereren.

En als je daar dan nog niet mee akkoord bent, of je vind het te weinig, dan mag je niet vergeten dat je met je kekke Tesla geen lokale luchtvervuiling veroorzaakt, maar de luchtvervuiling door gas en kolen gefilterd wordt en de verliezen beperkter zijn dan bij een benzine- of dieselmotor.
 
Last edited:
TIN-energie.gif
 
zal wel anders zijn bij het gebruik van de Suc.
Ik ben wel op meer plaatsen geweest waar het betalend parkeren was; maar dat gold nooit voor het laden.
Wel één keer waarbij expliciet vermeld werd dat je met de Tesla maximaal 1 uur 'gratis parkeren' had, daarna moest je ook betalen.

Nee betalen hoef je nooit. Je krijgt altijd een uitrijkaart aan de balie.
 
Oh jee wat heb ik in gang gezet..

Heb geen bron anders dan deze Een kudtkoekiewall. Omdat dat moet, van de kudtkoekiewet.

Als je nadenkt hoeveel superchargers we hebben en als je hoort bij Zondag met Lubach (tip) dat al die groene stroom een wasseneus is. Dat energiebedrijven een groene stroom certificaat afkopen om het als groene stroom te mogen labellen. Dan twijfel ik of wij nou echt zo groen onze Tesla’s aan het opladen zijn.. aangezien groen sowieso een mix is van allerlei soorten energie.

Ik hoop het maar wat ik dan lees is dat dit voorlopig nog niet echt schoon en ‘groen’ is.

Er zijn een aantal energiemaatschappijen in Nederland die uitsluitend duurzame elektriciteit inkopen/produceren in Nederland. Vandebron en Pure Energie zijn er daar twee van. Het behoeft enige moeite, maar je kunt het gewoon op hun website vinden.

Stroometiket van Pure Energie

Vandebron - Duurzame energie van Nederlandse bodem
 
  • Like
Reactions: HWS