Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Ja, je moet niet te veel naar die geplande locaties op de kaart kijken. Onlangs is een SuC geplaatst bij Bunnik. Die stond al die tijd gepland in Maarsbergen (15 km verderop). Ook Fastned zegt liever niet precies waar ze uiteindelijk gaan bouwen. Want als ze dat doen komen er misschien weer mensen die een bezwaar indienen. Veel geplande Tesla SuC staan daarom ergens midden in een stad gealloceerd. Maar daar gaan ze natuurlijk nooit komen.
 
Durf het bijna niet te vragen, maar zijn er nog ontwikkelingen omtrent de Suc nabij Bergen op Zoom? Zuid-west NL is toch wel een zwart gat qua superchargers.

Ik denk dat het wachten is op deze ontwikkeling voor een SuC bij BoZ:

Hotel Van der Valk, Energie HUB, KFC en McDonald's - ProHuis

entreegebied-luchtfoto-8feb18.jpg


Begin 2020 staat er. Nog even geduld dus!
 
Helemaal eens met Mastpolder en Hoezare. Een Suc in Goes zou natuurlijk prachtig zijn. Geen idee hoe of Tesla aan te sturen valt vwb de keuze van locaties.
Als Fastned de locaties in Zeeland naar 175kW upgrade is het toch ook super snel laden met een 3?

Wellicht dat er in Middelburg nog een SuC komt, maar iedereen lijkt wel een SuC dicht bij huis te willen :)
 
175kW bij Fastned nabij Goes zou prima zijn. Is alleen niet een erg drukke locatie.

Ik ken de discussies over SuC’s dichtbij huis ;)

Middelburg zou logisch kunnen zijn ivm de route’s A58, N57, N256 en de tunnel naar Zeeuws-Vlaanderen. Ook handig voor de vele Belgische toeristen die Walcheren bezoeken.
 
Als Fastned de locaties in Zeeland naar 175kW upgrade is het toch ook super snel laden met een 3?

Wellicht dat er in Middelburg nog een SuC komt, maar iedereen lijkt wel een SuC dicht bij huis te willen :)

Je kunt vooralsnog max 120 kW laden bij Fastned. Teleurstellend, ik had gehoopt dat je op een 175 kW Fastned of ionity lader inmiddels 140 of zelfs 175 kW kon lurken maar blijkbaar is dat bij tesla nog niet vrijgegeven.
 
175kW bij Fastned nabij Goes zou prima zijn. Is alleen niet een erg drukke locatie.

Ik ken de discussies over SuC’s dichtbij huis ;)

Middelburg zou logisch kunnen zijn ivm de route’s A58, N57, N256 en de tunnel naar Zeeuws-Vlaanderen. Ook handig voor de vele Belgische toeristen die Walcheren bezoeken.
Een Tesla medewerker in Tilburg vertelde mij ergens in 2018 dat er een SuC zou komen bij van der Valk in Middelburg.

Status weet ik verder niet, maar dat is wat mij daar verteld werd. Het is opzich een logische locatie inderdaad.

Je kunt vooralsnog max 120 kW laden bij Fastned. Teleurstellend, ik had gehoopt dat je op een 175 kW Fastned of ionity lader inmiddels 140 of zelfs 175 kW kon lurken maar blijkbaar is dat bij tesla nog niet vrijgegeven.
Het is in ieder geval even snel als een SuperCharger, dat is al fijn! :)
 
  • Like
Reactions: Odie
Een Tesla medewerker in Tilburg vertelde mij ergens in 2018 dat er een SuC zou komen bij van der Valk in Middelburg.

Status weet ik verder niet, maar dat is wat mij daar verteld werd. Het is opzich een logische locatie inderdaad.
Ik vind het niet zo een logische locatie. Ja, kort bij de snelweg, maar bij Middelburg bereik je volgens mij enkel de mensen die (bijna) op bestemming zijn. Dan vind ik Goes logischer, daar kan je dan ook verkeer vangen dat niet langs Middelburg gaat maar bijvoorbeeld naar Terneuzen wil en Antwerpen wil vermijden. Maar daar komt Bergen op Zoom ook weer van pas, dus misschien wel?
 
  • Like
Reactions: Superendo
Ik vind het niet zo een logische locatie. Ja, kort bij de snelweg, maar bij Middelburg bereik je volgens mij enkel de mensen die (bijna) op bestemming zijn. Dan vind ik Goes logischer, daar kan je dan ook verkeer vangen dat niet langs Middelburg gaat maar bijvoorbeeld naar Terneuzen wil en Antwerpen wil vermijden. Maar daar komt Bergen op Zoom ook weer van pas, dus misschien wel?

Goes lijkt me ook logischer ondanks dat ik in middelburg woon.
De vdv in Goes ligt wel een stukje van de snelweg af. Er zijn ook nieuwbouwplannen voor deze locatie.
Wellicht zou het nieuwe KFC beeren burger king food plaza in Goes een betere locatie zijn.