Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Tja, het verkeer in Parijs is inderdaad nogal hectisch, en je moet goed opletten bij het wisselen van baan op tussen de autos door slalommende motoren. Ín de praktijk blijf ik daarom vaak gewoon in dezelfde baan. Die motoren doen dat alleen als er langzaam rijdend en stilstaand verkeer is, en dan heeft het wisselen van baan toch geen enkele zin. Parkeren kan ik gelukkig in de parkeergarage onder ons kantoor, en die valt goed te doen. Overigens ken ik ook zat parkeergarages in NL met krappe ingangen....
Heb jij al bijna-ongeluk ervaringen met die elektrische stepjes daar in parijs? Ik was er laatst en zag ze zelfs in het donker (bijna niet te zien, dus) slalommen..
 
k herken me totaal niet in de problemen die men hier schetst. ... Dan wisselde ik even naar een andere stall en kwam vervolgens wel op min. 100kW binnen een paar minuten. Wachten jullie wel lang genoeg? Soms blijft de mijne even 'hangen' rond de 60kW om vervolgens alsnog door te knallen naar > 100kW.

Dus je ervaart ze wel ;-)

Zoals gezegd is het sinds de combo stalls. Sommigen gaan gewoon niet harder dan 90-92kW. Met een lage SoC moet het aantal kW gewoon naar 118 gaan bij een 100 pack.

Als dat niet het geval is dan is er iets niet in orde met de stall. Zoals mijn ervaring is als ik dan naar een reguliere Type2 stall ga dan laad ik praktisch *altijd* op 118kW of soms zelfs heel even iets hoger.

Ik gebruik de SuC echt enkel voor doorreis dus ik wacht in de auto tot ik genoeg SoC heb dus het valt op als het vermogen niet hoog genoeg is. Daarnaast rapporteer ik het bij Tesla en tot nu toe is steeds het antwoord dat de de stall al vaak gemarkeerd is in het systeem als gelimiteerd door een probleem en door Tesla is ook bevestigd dat er een probleem is met de combo stalls.

Dat jij dit probleem niet ervaart wil niet zeggen dat het er niet is.
 
  • Like
Reactions: S-19910 and RobPet
Ik rij een S75D en haal normaal een vermogen van rond de 95kW. Nu al een paar keer in den Bosch geladen met een max. vermogen van 70kW (SoC < 20%).
Ik heb er eigenlijk niet op gelet, maar volgens mij zijn in den Bosch alle stalls combinatiestalls.
Ik hoop wel dat dit gefixt wordt! Ik ga in elk geval de volgende keer met Tesla bellen als ik aan zo'n stall sta te laden
 
Ik rij een S75D en haal normaal een vermogen van rond de 95kW. Nu al een paar keer in den Bosch geladen met een max. vermogen van 70kW (SoC < 20%).
Ik heb er eigenlijk niet op gelet, maar volgens mij zijn in den Bosch alle stalls combinatiestalls.
Ik hoop wel dat dit gefixt wordt! Ik ga in elk geval de volgende keer met Tesla bellen als ik aan zo'n stall sta te laden
Een 75 pack is een lager voltage. Dus het lijkt een stroom (Ampere) limitatie te zijn in dat geval?
 
Dat vermoeden heb ik ook, gezien dat bij lage soc zo rond de 10% dat het rond de 90 kW begint bij 50% is het dan opgelopen naar 100 kW, dit komt volgens mij omdat dan de spanning van het pakket weer omhoog komt. Na de 60% begint dan het afbouwen van de laadcurve weer.
 
Dus je ervaart ze wel ;-)
[...]
Dat jij dit probleem niet ervaart wil niet zeggen dat het er niet is.
Dat hoor je me toch ook niet zeggen? Alleen dat ik heel weinig deze problemen heb ervaren en veel vaker probleemloos gebruik heb gemaakt van de de Sucs.
Ik ben sinds de wintersport (gelukkig) niet meer bij een SuC geweest. Ben echt definitief genezen na al die SuC perikelen en mijd ze als de schurft.
Terwijl bovenstaande quote het doet voorkomen alsof het één en al ellende is met de SuCs.

Ik vind dat er met name voor de beginners wel wat genuanceerder gedaan mag worden om te voorkomen dat ze een beeld krijgen wat (in mijn ogen althans) niet klopt.
 
  • Like
Reactions: Keezje and robertvg
Dat hoor je me toch ook niet zeggen? Alleen dat ik heel weinig deze problemen heb ervaren en veel vaker probleemloos gebruik heb gemaakt van de de Sucs.

Terwijl bovenstaande quote het doet voorkomen alsof het één en al ellende is met de SuCs.

Ik vind dat er met name voor de beginners wel wat genuanceerder gedaan mag worden om te voorkomen dat ze een beeld krijgen wat (in mijn ogen althans) niet klopt.

Ik hoor je wel na de zomervakantie als je terug komt uit Zuid Frankrijk ;-). Zekers, je hebt wel gelijk dat SuC's niet altijd verschrikkelijk zijn maar zoals ik aangeef ik gebruik ze enkel op doorreis en wil gewoon snel weg. Ik weet zeker dat bij meer dan 50% van al m'n SuC stops er wel één van onderstaande zaken er aan scheelde:

- Vol, dus wachten want ik haal de volgende SuC niet
- Niet vol, maar geen plek want aso's geparkeerd die moedwillig een stallpair opeisen en er niet zijn
- Geen stall pair vrij, dus trager laden
- Trager laden omdat iemand bij je stall komt laden terwijl er zat plek is. Sommigen verplaatsen hun Tesla omdat ze het niet weten en velen interesseert het niks want ze gaan een uurtje eten en dan moet je dus je auto weer verplaatsen naar een vrij stall pair
- Kabel stuk, meteen naar een andere stall maar toch alweer tijd verlies + melding maken
- Gelimiteerd vermogen, duurt even om naar een andere stall te gaan + melding maken
- Combo limitatie op Type2 + melding maken
 
Ik hoor je wel na de zomervakantie als je terug komt uit Zuid Frankrijk ;-). Zekers, je hebt wel gelijk dat SuC's niet altijd verschrikkelijk zijn maar zoals ik aangeef ik gebruik ze enkel op doorreis en wil gewoon snel weg. Ik weet zeker dat bij meer dan 50% van al m'n SuC stops er wel één van onderstaande zaken er aan scheelde:

- Vol, dus wachten want ik haal de volgende SuC niet
- Niet vol, maar geen plek want aso's geparkeerd die moedwillig een stallpair opeisen en er niet zijn
- Geen stall pair vrij, dus trager laden
- Trager laden omdat iemand bij je stall komt laden terwijl er zat plek is. Sommigen verplaatsen hun Tesla omdat ze het niet weten en velen interesseert het niks want ze gaan een uurtje eten en dan moet je dus je auto weer verplaatsen naar een vrij stall pair
- Kabel stuk, meteen naar een andere stall maar toch alweer tijd verlies + melding maken
- Gelimiteerd vermogen, duurt even om naar een andere stall te gaan + melding maken
- Combo limitatie op Type2 + melding maken

Lekker negatief, na 2x Zuid-Frankrijk in schoolvakanties, 2x wintersport Zwitserland en 30.000km verder, wel eens drukte, maar nooit vol gezien en rest van bovenstaande zaken nooit als probleem ervaren...

Volle SuC enkel in NL, gratis laden op 5km van je huis. Sukkels
 
Ik hoor je wel na de zomervakantie als je terug komt uit Zuid Frankrijk ;-). Zekers, je hebt wel gelijk dat SuC's niet altijd verschrikkelijk zijn maar zoals ik aangeef ik gebruik ze enkel op doorreis en wil gewoon snel weg. Ik weet zeker dat bij meer dan 50% van al m'n SuC stops er wel één van onderstaande zaken er aan scheelde:

- Vol, dus wachten want ik haal de volgende SuC niet
- Niet vol, maar geen plek want aso's geparkeerd die moedwillig een stallpair opeisen en er niet zijn
- Geen stall pair vrij, dus trager laden
- Trager laden omdat iemand bij je stall komt laden terwijl er zat plek is. Sommigen verplaatsen hun Tesla omdat ze het niet weten en velen interesseert het niks want ze gaan een uurtje eten en dan moet je dus je auto weer verplaatsen naar een vrij stall pair
- Kabel stuk, meteen naar een andere stall maar toch alweer tijd verlies + melding maken
- Gelimiteerd vermogen, duurt even om naar een andere stall te gaan + melding maken
- Combo limitatie op Type2 + melding maken

Ik herken me hier ook totaal niet in. Sinds 2015 heb ik tientallen road trips gemaakt in Europa, van zuidwest Engeland tot Kroatië en van Berlijn tot zuid Spanje, en nul negatieve SuC ervaringen gehad (behalve slechte Franse en Engelse koffie af en toe :)). Ook de zwarte weekenden in de zomer- en wintervakanties gewoon goed doorgekomen. Ik ga ervan uit dat alle SuC uitbreidingen en de aangekondigde verhoogde laadsnelheid voldoende compensatie zijn voor het groeiende Tesla wagenpark?
 
Ik zal wel gewoon veel SuC pech hebben dan maar ik geloof het niet zo want op SuC's heb ik velen gesproken die dezelfde perikelen meemaken.

Ja ik hoop dat de V3 SuC snel komen zodat er in ieder geval de ergernissen over stall pairing komen te vervallen. Hopelijk is tegen die tijd het combo probleem ook verholpen en dan zal ik in de meeste gevallen na 15-20 minuten weer met 50% meer weer onderweg gaan.

Overigens, in ABRP stelde ik in het begin de SuC overhead op (tijd voor in/uit pluggen) in op 3 minuten. Die heb ik tegenwoordig op 12 staan om een realistisch tijdverlies in te calculeren.
 
Ik zal wel gewoon veel SuC pech hebben dan maar ik geloof het niet zo want op SuC's heb ik velen gesproken die dezelfde perikelen meemaken.

Ja ik hoop dat de V3 SuC snel komen zodat er in ieder geval de ergernissen over stall pairing komen te vervallen. Hopelijk is tegen die tijd het combo probleem ook verholpen en dan zal ik in de meeste gevallen na 15-20 minuten weer met 50% meer weer onderweg gaan.

Overigens, in ABRP stelde ik in het begin de SuC overhead op (tijd voor in/uit pluggen) in op 3 minuten. Die heb ik tegenwoordig op 12 staan om een realistisch tijdverlies in te calculeren.
Ik begrijp niet dat ze de nieuwe locaties niet gelijk V3 gemaakt hebben. Nu mogen ze binnen een jaar weer omgebouwd worden als het waar is dat V3 dit jaar uitrolt.
 
Ik begrijp niet dat ze de nieuwe locaties niet gelijk V3 gemaakt hebben. Nu mogen ze binnen een jaar weer omgebouwd worden als het waar is dat V3 dit jaar uitrolt.

Ze zijn dit nog kleinschalig in de US aan het testen. Eerste de kinderziektes uit het ontwerp en dan uiteraard pas grootschalig uitrollen.

Daarnaast denk ik niet dat ze alle SuC's direct gaan ombouwen. De SuC's die beperkt zijn in aantal laadplekken of de hele drukke echt statische uitgewezen doorreis SuC's pakken ze als eerste.
 
Ze zijn dit nog kleinschalig in de US aan het testen. Eerste de kinderziektes uit het ontwerp en dan uiteraard pas grootschalig uitrollen.

Daarnaast denk ik niet dat ze alle SuC's direct gaan ombouwen. De SuC's die beperkt zijn in aantal laadplekken of de hele drukke echt statische uitgewezen doorreis SuC's pakken ze als eerste.
Weet je of het uiterlijk van de hardware hetzelfde blijft en alleen de gelijkrichters worden verzwaard? Er zal wel ergens een koelsysteem moeten worden gebouwd maar dat kan technisch waarschijnlijk bij de gelijkrichters.