Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
SuC bij het NH hotel Naarden is in aankeg.
Worden 24 stalls.
Ze zijn nog ongeveer 2 weken bezig maar err is een tekort aan stalls, dus het kan iets langer duren voor het echt af is. Ik zal het in de garen houden.
Hierna staan volgens de heren van BAM Groningen, Assen en Duiven op het programma. En uitbreidingen op meerdere plaatsen waaronder Breda, Badhoevedorp en Drachten. Wordt lekker doorgebouwd dus! Nu nog een beetje uitbreiding op het servicevlak en we zijn op de goede weg..

View attachment 398472 View attachment 398473 View attachment 398474 View attachment 398475 View attachment 398476
Hij staat ook aangekondigd op supercharge.info

SuC Naarden.JPG
SuC Naarden 2.JPG
 
Hij staat ook aangekondigd op supercharge.info

View attachment 398716 View attachment 398717

supercharge.info is inderdaad dé referentie voor supercharger locaties.
Andere sites of apps gebruiken deze data.

Is een knap staaltje van Keith, ook actief op dit forum.

Hij krijgt zijn info van andere forumleden, die hem de link doormailen.
In het geval van Nederland is de bron bijna altijd dit draadje;)
 
Was net ook even in Naarden wezen kijken toevallig, ook 24 stalls geteld. Er is wel een slagboom om het terrein van het hotel op te komen. Er worden ook nog andere chargers gebouwd. Vlak bij kan je lekker in de haven zitten op het terras en bootjes kijken.
 

Attachments

  • 02E02AFD-E8D8-4F1A-B61D-8D116AEFE7E2.jpeg
    02E02AFD-E8D8-4F1A-B61D-8D116AEFE7E2.jpeg
    569 KB · Views: 57
  • C656AF80-678F-479B-9F74-5B8778E6FA61.jpeg
    C656AF80-678F-479B-9F74-5B8778E6FA61.jpeg
    641.4 KB · Views: 50
  • C3427A51-79DE-4BB9-B962-647219EDBE42.jpeg
    C3427A51-79DE-4BB9-B962-647219EDBE42.jpeg
    522.6 KB · Views: 51
  • B08D7FDD-343D-4DB3-A125-25CA84E7006B.jpeg
    B08D7FDD-343D-4DB3-A125-25CA84E7006B.jpeg
    682.8 KB · Views: 46
  • E852EBE9-4A48-4B8F-8D9A-E4789B650CF9.jpeg
    E852EBE9-4A48-4B8F-8D9A-E4789B650CF9.jpeg
    683.2 KB · Views: 45
  • 1332D27B-B589-4A24-81D0-66D685F9064E.jpeg
    1332D27B-B589-4A24-81D0-66D685F9064E.jpeg
    238 KB · Views: 52
  • 21343591-CACB-4F15-8FA4-BB21B1FAE024.jpeg
    21343591-CACB-4F15-8FA4-BB21B1FAE024.jpeg
    641.4 KB · Views: 51
  • 7607FAAF-99A8-457F-AC15-69C1327D3FF6.jpeg
    7607FAAF-99A8-457F-AC15-69C1327D3FF6.jpeg
    261.8 KB · Views: 47
  • 21646724-A88E-4687-A5B5-CEDB3E19781E.jpeg
    21646724-A88E-4687-A5B5-CEDB3E19781E.jpeg
    623.6 KB · Views: 48
Zaterdagmorgen gestaan bij de SuC in Oosterhout, waar ik als enige stond te laden, en toch maar 85 kW. Zaterdagavond in Eindhoven, met de helft van alle plekken bezet, wel maximaal 118 kW, meer de snelheid dus die je verwacht! Beide keren begonnen met ongeveer 15% SoC.

Is Oosterhout zo'n langzame SuC? Vorige keer dat ik er was ook niet meer dan 90 kW gezien, maar toen was het aardig druk.
 
Haha, ik reed gisteren over de A2 en zag slechts 1 Tesla staan. Zou jij geweest kunnen zijn aan de kleur van je Model S te zien.
Ja, ook dat was ik.
Dit is wel het feest van de herkenning. Die Titaniumkleur zie je ook niet veel. Echt anders dan, "oh ja, alle Teslas zijn zwart" .
Ongemerkt kijken we dus allemaal altijd naar een Tesla die we zien staan. :D
 
  • Funny
Reactions: SeBsZ and Yola
Vanmiddag onderweg naar Emmeloord (50km), met slechts 78km bij vertrek in Grou zou ik met 3% aankomen, echter onderweg liep dat snel terug tot mijn auto bij Heerenveen al vertelde dat ik het niet meer ging halen... een kwartiertje aan een 22kW paal gestaan... en uiteindelijk met 2% gehaald.

Afgelopen winter vond ik het verbruik al bedroevend slecht te voorspellen, met 22 inch zomerbanden is het helemaal ruk. Op zich niet erg, maar waarom houdt die auto daar geen rekening mee?

Overigens prima gegeten op terras bij Vd Valk, bij aankomst nog maar 1 vrije stal, 10 minuten later weer 7 vrij. Piek van 116kW gezien in de app
 
Hoe zit het nu met die upgrade van v2 hardware naar 145 kW? Dat zou toch een softwarematig dingetje zijn? Is er al iemand die >120 kW heeft gezien ergens? Aangezien de M3 bij Fastned op de 175 kW laders ook niet boven de 120 uit komt vermoed ik dat de auto ook nog een software update moet hebben. Is er iets van een planning bekend?
 
Hoe zit het nu met die upgrade van v2 hardware naar 145 kW? Dat zou toch een softwarematig dingetje zijn? Is er al iemand die >120 kW heeft gezien ergens? Aangezien de M3 bij Fastned op de 175 kW laders ook niet boven de 120 uit komt vermoed ik dat de auto ook nog een software update moet hebben. Is er iets van een planning bekend?
Volgens mij moet de M3 zelfs 256kW aankunnen na de update. Ik ben dan wel benieuwd of dat ook bij Ionity e.d. gaat werken of alleen bij de superchargers.
 
Volgens mij moet de M3 zelfs 256kW aankunnen na de update. Ik ben dan wel benieuwd of dat ook bij Ionity e.d. gaat werken of alleen bij de superchargers.

Met SuC V3 hardware zou het tot 250 kW moeten gaan ja, maar aangezien V3 nog niet uitgerold is kan ik me voorstellen dat 250 kW ook nog niet is toegestaan in de M3. Maar 145 kW zou nu al moeten werken, maar ik zie het nergens.
 
Is het niet zo; hoe lager je voltage hoe hoger de amperage. En het vermogen blijft gelijk.

Of gaat dat niet op bij snelladers?

Je kunt er niet zomaar vanuit gaan dat ionity het gebrek aan voltage kan/gaat compenseren met het dubbele aan ampères.

Ionity doet 200 tot 920 volt met een max van 500 ampère. In theorie kunnen ze dus maximaal 460kW leveren, maar het systeem levert nooit meer dan 350 kW. Ga je het voltage verlagen naar 400 volt dan is er dus 200 kW beschikbaar.

Wat de v3 superchargers precies doen is volgens mij nog vaag. InsideEV gaat uit van 430 ampere (dat zou de max van de interne dc laadkabel zijn) bij 500 volt doen, hoewel dit ‘maar’ 215 kW oplevert. Volgens mij zijn er nog geen officiële specs van v3.

Uitgaande van de geclaimde 250 kW zou v3 500 ampère bij 500 volt moeten doen (voor de eerste korte periode bij een lage SoC).

Bij ionity zou 215 kW tot 250 kW op een M3 dus ook gewoon moeten kunnen. We zullen moeten afwachten wat we het komende jaar in de VS en hier in de EU gaan zien.

Tesla Model 3 Charging Charts Reveal Details On V3 Supercharger