Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Mij viel laatst het aantal peuken op bij SC Breukelen... Echt niet normaal ik dacht dat Tesla rijders dachten aan schone longen...
Gooi aub die peuken niet zomaar op de grond, het wordt een zooi daar.
Vergeet daarbij niet dat in zwerfpeuken een hoop troep zit die giftig zijn. Dus buiten dat het een rommeltje wordt, is het nog eens erg slecht voor het milieu.
 
Ik heb een 2017 MX (HW 2.0) en was blij verrast vorige week in Duitsland 138kW te halen. Ik dacht dat dit voorbehouden was tot nieuwere Tesla's, maar blijkbaar is het maximale vermogen nu voor de oude ook hoger. Circa 650km/u (stelt weinig voor tov een M3, maar toch netjes).
ik heb een MX 90D van dec'16, vandaag in Gouda 144kW gehaald met 677 km/u. Ik was verrast, is dat de nieuwe standaard?
 
  • Like
Reactions: FrankNL
Nou ik sta nu op een compleet volle suc in Apeldoorn. Kijk toch echt uit naar dat we de snelheid niet meer hoeven delen.. Laad nu met 32KW
Wat was de soc van jouw wagen bij aankomst? 32kW is wel laag, zelfs bij een gedeelde stall (misschien even je A of B buur vragen of ze misschien toch niet hun accu willen aftoppen en even af willen koppelen?)
 
Wat was de soc van jouw wagen bij aankomst? 32kW is wel laag, zelfs bij een gedeelde stall (misschien even je A of B buur vragen of ze misschien toch niet hun accu willen aftoppen en even af willen koppelen?)
32kW ga je normaal enkel zien als je buur zelf ~90kW trekt. Daar is niet veel aftoppen aan, die is zelf net begonnen met laden.
 
Ja inderdaad en diegene was er ook niet. Er stond ook een wachtrij voor de superchargers dus werd echt veel getankt... Ben benieuwd hoe dat in de toekomst gaat. Mijn soc was overigens 15% bij aankomst dus ja had wel wat meer mogen trekken. Na 20 minuten ging hij naar 60-70KW max..
 
Kwam vandaag langs Zwolle en zag op het scherm dat de SUC daar inactief was. Kon deze overslaan maar had niet met dit scenario rekening gehouden. Houden jullie altijd een plan b achter de hand, bijv. Voldoende resterende range om nog ergens anders terecht te kunnen? Of komt dit zeer sporadisch voor?

Nee, ik heb nog nooit mee gemaakt dat een SUC er echt helemaal uit lag. Meestal zijn de problemen van korte duur..
 
Omdat je collega waarschijnlijk ook nog maar 60-50kW kreeg omdat zijn batterij al wat voller was.

Superchargen gaat 95% van de tijd goed en 5% van de tijd staat iedereen daar. En 20 minuten later is alle drukte weer weg.
Als die stall max 150kW kan leveren (zie info op je grote scherm in de auto als je die SuC selecteert), en levert voor beide wagens bij elkaar ongeveer 120kW, waar zijn die resterende 30kW dan gebleven?
Als je met soc15% maar 32kW krijgt en je buurman/-vrouw rond de 90kW lijkt mij dat die stalls maar max 120-125kW eruit kan gooien. Misschien dat er een techneut nog een schakelaartje in de grote witte kast kan omzetten?
Zelf krijg ik in Apeldoorn max 123kW bij soc15% (afgelopen donderdagavond met 5 wagens verdeeld over alle stalls, dus geen gedeelde stall combi).
 
Ho ho je loopt wat te hard van stapel denk ik. Vroegah, zo een paar maanden geleden, werd 130kW over 2 stalls verdeeld en dan betekende dat de eerste met een lege batterij 90kW kreeg en de andere aan de stall met geluk 40kW (maar ik heb toen in Diegem vaak maar 33kW gezien). Ik heb er geen idee van wat dat nu met 150kW aan piek kan zijn, maar het kan ook zijn dat men de limiet van 90 heef vervangen door 110kW voor de eerste, en dat het restje nog altijd 30-40kW is.

En dan is het ook maar de vraag of zo een SuC met 8 stalls ook netjes 600kW van het net krijgt...
 
Ik kreeg 143kW op m'n S100D en dat komt overeen met m'n verwachting (150-7) omdat ik voorheen meestal 118kW kreeg (125-7).
Interessant. Welke SuC was dat? Ik zie inderdaad meerdere S en X’en die 140+kW kunnen laden. Heeft dat met het bouwjaar te maken? Momenteel is mijn enige referentie SuC Apeldoorn.
 
Met 3 met 35% SOC krijg ik maar 53 kW in Zaltbommel op 10B (10A leeg, dus miet gedeeld).
Probleem dus met stal 10 want op stal 9 kreeg ik bij 50% 108kW.
Valt wel op dat beide keren na 1-2 minuten je een klik hoort ergens achter.
Weet iemand wat dat is?
 
Last edited:
Met 3 met 35% SOC krijg ik maar 53 kW in Zaltbommel op 10B (10A leeg, dus miet gedeeld).
Probleem dus met stal 10 want op stal 9 kreeg ik bij 50% 108kW.
Valt wel op dat beide keren na 1-2 minuten je een klik hoort ergens achter.
Weet iemand wat dat is?
Als je iets terugbladert heb je ontdekt dat de 10 dit probleem heeft (ik heb 't ook meegemaakt en las't pas daarna) Kan er iemand een schildpad-sticker op die stalls plakken?
 
  • Like
Reactions: Bas.