Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag even opnieuw langs A28 afslag Assen-West gereden. Weet niet precies hoe het wordt aangelegd. Rekening houdend met twee 'gewone' laadpalen waar de receptie het over had, wellicht 12-13 SuC laadplekken? Ook stonden er nu dozen. Wellicht zitten daar de superchargers in. Detail: er staat op de dozen in het groot vermeld dat er maar 2 op elkaar gestapeld mogen worden, maar die informatie hoef je in de praktijk natuurlijk niet altijd wat mee te doen ;)

View attachment 487423 View attachment 487424
Nice...

Ik sprak gisteren iemand die kennis had van de klus. Hij wist me te vertellen dat er 20 stalls geïnstalleerd worden bij Van der Valk. Zou einde van de maand gereed zijn...
 
Volgens wikipedia 100.000 tot 270.000 dollar. Ter vergelijking, in het fd stond laatst dat een nieuwe Fastned locatie al gauw 500.000 euro kost.

Maar ja bij Fastned sta je dan ook onder een (duur) afdakje. Al heb ik nooit het nut daarvan begrepen. Aangezien je niet zoals bij fossiele brandstof tanken je heel de tankbeurt naast je auto hoeft te staan. Dus mij boeit het ook niet dat ik die paar seconden dat ik aan en af koppel in de regen zou moeten staan.
 
Maar ja bij Fastned sta je dan ook onder een (duur) afdakje. Al heb ik nooit het nut daarvan begrepen. Aangezien je niet zoals bij fossiele brandstof tanken je heel de tankbeurt naast je auto hoeft te staan. Dus mij boeit het ook niet dat ik die paar seconden dat ik aan en af koppel in de regen zou moeten staan.

Het dakje heeft wel degelijk nut, maar vooral als logo, als ‘branding’. FastNed is gestart met de belofte van 200 snellaadstations langs de snelweg. En een tankstation langs de snelweg heeft nu eenmaal een flink dak. Met alleen een laadpaal is de zichtbaarheid nogal beperkt. Ik vind het zelf overigens niet zo’n mooi logo.

Ik tel inmiddels drie verschillende versies van het dak. De eerste bestaat uit gele stalen bogen en heeft dan ook nog dikke houten kolommen. Bij de tweede versie is kennelijk ontdekt (duh...) dat de stalen bogen ook prima dat dak kunnen dragen en zijn de houten kolommen achterwege gelaten. De derde versie bestaat uit een houten kolom met daarop een dak dat eruitziet als een soort door de wind omgeklapte paraplu.

De laatste tijd zie ik er wel meer en meer EV’s laden. Wat ik als certificaathouder van FastNed natuurlijk toejuich.
 
Sta nu bij SuC Naarden: 24 stalls totaal dus de 12 extra ‘in wording’ zijn af!
Helaas net zulke lage laadsnelheden als anders. Sta nu net aangekoppeld en begon met 55kW, zakte direct af naar 49kW en zal straks zoals gewoonlijk teruglopen naar 35kW. Jammer. Dat is niet echt Superchargen.

Edit
:
Krijg net ook een melding bij stall 2a (ik sta alleen op de 6 nieuwe zijplaatsen) dat hij niet meer kan laden na een klein kwartiertje. Of ik hem even wil afkoppelen en opnieuw wil proberen. Gedaan en na 2 min. Zelfde melding. Het nieuwe speelgoed van Tesla is al snel stuk!
Stall 4a dan maar proberen. Ook daar zelfde melding.
Dan maar naar de ‘oude’ stall 12a. 57kW.
 

Attachments

  • 1752099A-5390-4D67-B486-3C5867D67520.jpeg
    1752099A-5390-4D67-B486-3C5867D67520.jpeg
    126.8 KB · Views: 49
Last edited:
  • Informative
Reactions: Hbrink
We moeten er gewoon aan wennen dat superchargen alleen de eerste twee of drie jaar werkt. Daarna 20kW bijladen, dan komen er misschien ook geen extra files bij de SUCs zoals je op facebook alle filmpjes ziet langskomen.
Als ik verder dan 100km weg moet ga ik tegenwoordig noodgedwongen al met een andere auto omdat het me echt te veel tijd kost als ik onderweg moet superchargen. De Tesla gebruik ik nu voor de kleine stukjes..
 
Bij corendon hotel stonden zonet zeker 5/6 Tesla’s in de file voor de SUC. Ben maar doorgereden naar Fastned Haarlem...

Die heeft toch 32 stalls? Dan is die file waarschijnlijk binnen 5 tot 8 minuten weggewerkt. Heb overigens het idee dat de drukte dezer dagen ook te maken heeft met de 500 Model 3's die dagelijks worden afgeleverd, voor een groot deel in het naburige Amsterdamse havengebied. Veel van die auto's komen daar langs.

We moeten er gewoon aan wennen dat superchargen alleen de eerste twee of drie jaar werkt. Daarna 20kW bijladen, dan komen er misschien ook geen extra files bij de SUCs zoals je op facebook alle filmpjes ziet langskomen.
Als ik verder dan 100km weg moet ga ik tegenwoordig noodgedwongen al met een andere auto omdat het me echt te veel tijd kost als ik onderweg moet superchargen. De Tesla gebruik ik nu voor de kleine stukjes..

Heeft jouw Tesla een bereik van slechts 200 kilometer?
 
  • Like
Reactions: MaH and robertvg
Met dit weer 125-150 km.. Alleen als ik 80 op de secundaire wegen haal haal ik misschien de 200km, maar dan moeten de omstandigheden wel écht optimaal zijn..


Pas van Almelo naar Amsterdam en weer terug. half uur bijgeladen op de heenweg in Apeldoor, en bijna anderhalf uur in Naarden. Ik moet wel volladen, anders haal ik het niet terug. Bijna net zo lang geladen als gereden.
Dus tegenwoordig doe ik die ritten (helaas) met de Kona Electric van mijn vrouw, die kan moeiteloos heen en weer en hoef ik geen 90 over de snelweg te rijden..
 
Met dit weer 125-150 km.. Alleen als ik 80 op de secundaire wegen haal haal ik misschien de 200km, maar dan moeten de omstandigheden wel écht optimaal zijn..

Pas van Almelo naar Amsterdam en weer terug. half uur bijgeladen op de heenweg in Apeldoor, en bijna anderhalf uur in Naarden. Ik moet wel volladen, anders haal ik het niet terug. Bijna net zo lang geladen als gereden.
Dus tegenwoordig doe ik die ritten (helaas) met de Kona Electric van mijn vrouw, die kan moeiteloos heen en weer en hoef ik geen 90 over de snelweg te rijden..

125-150 km?? Ik kan het me haast niet voorstellen. Dan is er echt iets mis met je auto hoor. Of je rijdt als een malle. Die afstand haalt mijn vrouw nog in haar BMW i3 met 33 kWh accu, en die heeft geen accuverwarming en meer luchtweerstand.

Edit: ik zie nu in je posting history dat je een S60 hebt. Toch is je verbruik van 300 Wh/km gemiddeld extreem hoog. Ik haal nu in de kou en wind 260 Wh met een veel zwaardere P100D (gemiddeld 238 Wh over het hele jaar). Heb je een software begrensde 75? Dan kun je die extra capaciteit tegen betaling beschikbaar laten komen.
 
Met dit weer 125-150 km.. Alleen als ik 80 op de secundaire wegen haal haal ik misschien de 200km, maar dan moeten de omstandigheden wel écht optimaal zijn..


Pas van Almelo naar Amsterdam en weer terug. half uur bijgeladen op de heenweg in Apeldoor, en bijna anderhalf uur in Naarden. Ik moet wel volladen, anders haal ik het niet terug. Bijna net zo lang geladen als gereden.
Dus tegenwoordig doe ik die ritten (helaas) met de Kona Electric van mijn vrouw, die kan moeiteloos heen en weer en hoef ik geen 90 over de snelweg te rijden..


Ik lees regelmatig uw ervaringen van uw “slechte” accu pakket. Zou het wat waard zijn om een accu pakket van een 85 tweedehands te kopen en er onder te hangen? Zie regelmatig te koop staan voor redelijke prijzen. Slechter kun je er niet van worden behalve financiële investering dan.
 
Die heeft toch 32 stalls? Dan is die file waarschijnlijk binnen 5 tot 8 minuten weggewerkt. Heb overigens het idee dat de drukte dezer dagen ook te maken heeft met de 500 Model 3's die dagelijks worden afgeleverd, voor een groot deel in het naburige Amsterdamse havengebied. Veel van die auto's komen daar langs.

Ja klinkt logisch. Zag ook veel G-999-SX kentekens en zoekende mensen denk veel vandaag geleverd weer.
 
Maar ja bij Fastned sta je dan ook onder een (duur) afdakje. Al heb ik nooit het nut daarvan begrepen. Aangezien je niet zoals bij fossiele brandstof tanken je heel de tankbeurt naast je auto hoeft te staan. Dus mij boeit het ook niet dat ik die paar seconden dat ik aan en af koppel in de regen zou moeten staan.
Je hebt het dus nooit goed begrepen! Dak dakje is voorzien van solar panels voor de groene stroom!
 
  • Funny
Reactions: Gummie and horta
De laatste tijd zie ik er wel meer en meer EV’s laden. Wat ik als certificaathouder van FastNed natuurlijk toejuich.

Ik heb gisteren prima en snel geladen bij Fastned aan de A58 net voor Roosendaal. Ik vond het dakje wel fijn, want het was rotweer. 150 kw snelladen haalde ik niet, wel zo rond de 80 kw. Er was geen mens, en doorrijden naar Oosterhout of Breda voor een Tesla SC had ik geen zin in. Was ook weer eens erg druk daar. Fastned bevalt me prima.