Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ga de auto zeker niet verkopen, dat zie ik als opgeven, dan heeft Tesla 'gewonnen' . Door hem te houden kan ik in ieder geval nog iets terug doen, mensen waarschuwen voor Tesla.
Kijk, laten we eerlijk zijn. Buiten wat mailtjes sturen naar een anoniem Tesla email-adres doe je niks om je probleem aan te pakken. Een keer naar het SeC rijden en daar op tafel slaan is je er te veel aan. Klagen op een forum en Facebook groep om mensen te waarschuwen hoe Tesla niks doet als je er niks tegen zegt is makkelijker en kost inderdaad heel wat minder moeite, en omdat je probleem niet opgelost raakt is het toch overtuigend bewijs dat Tesla echt niks geeft om mensen die niet via de app een afspraak boeken maar liever een mailtje afvuren naar een anoniem email-adres en verder op internet spammen dat hun 60D onbekend laad maar wel verbruikt alsof het een Model X op zomerwielen is. En op benzine rijden vind je niks maar je gaat dus wel in de winter met een benzine rijden omdat Tesla niet reageert op je mailtjes naar dat anonieme email-adres.

Het is duidelijk dat je je er niet gelukkiger door voelt maar misschien krijg je een kick van de aandacht of zo? Maar je ziet wel dat de mentaliteit omslaat. Ik heb alle begrip voor mensen die terecht problemen hebben met hun Tesla , maar na een tijdje moet je wel zelf actie ondernemen om voor je rechten op te komen.

Overigens ligt Tesla niet wakker of ze nu van jou "winnen" of "verliezen" als je je 60D houdt of iets anders koopt. Zo een stellingen zijn zoals die kerel die een E-Tron ging kopen om te "winnen" van Tesla. Met zo een stellingen doe je vooral jezelf wat aan. In het geval van die andere kerel zat ie plots met een 5-zitter met een beperkte range en beperkte driver assist functies, en in jouw geval in jouw koppigheid om Tesla niet te laten winnen rij je nog nauwelijks met je duur gekochte 60D.

Ga praten met Tesla (en niet via mail), en als de 60D echt niet meer te redden valt kan je 'm misschien inruilen op een Model 3 SR. Daar ga je heel wat gelukkiger van worden. Of koop een Hyundai Kona ofzo, wat liggen wij ervan wakker.
 
Er rijden maar relatief weinig 60's en in NL ken ik geen anderen, maar in Amerika en UK heb ik inmiddels wel diverse mensen gesproken met min of meer vergelijkbare problemen.
ik heb zelf een S60, en herken de problemen niet. Wel is mijn auto iets jonger (2014, met AP1 en nieuwe TPMS systeem).
Voor je TPMS systeem kun je inderdaad 2x per jaar terug blijven gaan naar de SeC, en blijven vragen om een oplossing. is indedaad een vervelende change geweest van tesla voor jou, en daar mogen ze gratis support op blijven geven. Als alternatief zou je kunnen overwegen om je tpms systeem te laten upgraden. kost ca. $600.
Voor je batterij zou je deze eens kunnen invullen in deze google spreadsheet. Dan kun je kijken hoe jouw accu past bij andere accu's.
Je geeft aan dat je een typisch verbruik hebt van 300kWh/100km. Mijn jaargemiddelde is 203kWh/100km, dus daar is een duidelijk verschil. Heb je iets veranderd aan je auto? Andere banden/wielen, dakdrager, trekhaak met aanhanger? of loopt er misschien ergens een remblok aan, waardoor je verbruik veel hoger dan normaal is? Of is je rijstijl toch veel agressiever dan gemiddeld?

als laatste zie ik dat je ook klaagt over je laadsnelheid. Tijdens mijn zomervakantie heb ik e.e.a. gelogd, en zag het er zo uit:
upload_2019-12-15_13-39-59.png


heb jij een logger op je auto, en zo ja, hoe ziet het er dan bij jou uit? wel zorgen dat je accu niet te koud is, als je naar de SuC gaat (tenminste 50km rijden, met SuC ingesteld als bestemming).

misschien handig om dit verder in een S60 thread verder te bespreken, of via PM.
 
Last edited:
Zullen we het hier weer over Superchargers in Nederland hebben...
Graag!

Ik heb echt geen zin om continue dit te moeten herhalen, maar mensen blijven maar offtopic gaan en het over van alles anders hebben.

Een forum is er met verschillende topics om die onderdelen aan te kunnen stippen.

Graag het bij de SuperChargers in NL houden in dit topic en niets anders.
 
Bedenk dat met de uitleveringen nu tot 31/12 het bijzonder druk is bij de superchargers. Ik was helpen afgelopen zaterdag en je ziet gewoon wanneer de afleveringen beginnen Badhoevedorp volraken, vlak daarna Breukelen en dan zo waaiert over het land. Er worden M3's uitgeleverd met maar 30KM SuC... Dus als je denkt, wat is het ineens druk.. dat kan het zijn.
 
Bedenk dat met de uitleveringen nu tot 31/12 het bijzonder druk is bij de superchargers. Ik was helpen afgelopen zaterdag en je ziet gewoon wanneer de afleveringen beginnen Badhoevedorp volraken, vlak daarna Breukelen en dan zo waaiert over het land. Er worden M3's uitgeleverd met maar 30KM SuC... Dus als je denkt, wat is het ineens druk.. dat kan het zijn.
Klopt, ook bij Hoorn al 3 nieuwbakken M3 mensen geholpen en uitleg gegeven hoe het werkt en dat je niet een stall moet delen als er vrije paren beschikbaar zijn.
Als we dat allemaal blijven doen blijft het overzichtelijk en snel voor ons allemaal.