Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Eerste Europese V3 niet in NL, maar.. GB Robert Llewellyn on Twitter

Park Royal, London https://www.driving.co.uk/news/new-...s-live-uk-can-add-75-miles-just-five-minutes/
EMOB7bwWkAAZyEV
 
Last edited:
  • Like
Reactions: daud
Iemand die wel eens bij v/d Valk in Ridderkerk laadt? Moest daar toevallig zijn, maar die chargers staan allemaal achter de slagboom van het hotel....Kun je er gratis op, of wacht je na laden nog een verrassing in de vorm van een parkeerkaartje?
Dit slagbomen vind je regelmatig. Bij Schiphol, Bunnik en veel meer. Tot nu toe altijd nog gratis naar buiten kunnen rijden zonder naar binnen te gaan voor uitrij-kaartje. Meestal mbv kentekenherkenning of op de knop drukken.
 
Haalde vorige week met mijn S75D 127kW in Mogendorf in Duitsland. Nu in Naarden schommelt hij tussen 30 en 70kW. Lekker dan, gloednieuwe stalls


Laatste maanden heb ik veel last van langzaam laden bij SuCs in Breukelen en Badhoevedorp. Ik neem nu elke keer fotos van mijn midden screen omdat ik vermoed dat Tesla mijn snelheid heeft afgetopt.

Ik heb een 75S uit 2016, lade meestal rond de 500Km p/u. Nu 215 Km - 275 Km p/u.

Suc Badhoevedorp, elke zondag om 7 uur in de ochtend sta ik daar. 32 plaatsten en maar 2 bezet. En dan die lage snelheden?

Ik maak nu van elke SuC sessie foto's tot mijn service afspraak volgend jaar.

Of mijn batterij is niet goed? Of Tesla heeft mijn snelheden naar beneden geschroeft om mijn SuC usage te demotiveren.

Heeft iemand een mening over?
 

Attachments

  • 2019-12-22 07.54.16.jpg
    2019-12-22 07.54.16.jpg
    176.3 KB · Views: 41
Last edited:
Laatste maanden heb ik veel last van langzaam laden bij SuCs in Breukelen en Badhoevedorp. Ik neem nu elke keer fotos van mijn midden screen omdat ik vermoed dat Tesla mijn snelheid heeft afgetopt.

Ik heb een 75S uit 2016, lade meestal rond de 500Km p/u. Nu 215 Km - 275 Km p/u.

Suc Badhoevedorp, elke zondag om 7 uur in de ochtend sta ik daar. 32 plaatsten en maar 2 bezet. En dan die lage snelheden?

Ik maak nu van elke SuC sessie foto's tot mijn service afspraak volgend jaar.

Of mijn batterij is niet goed? Of Tesla heeft mijn snelheden naar beneden geschroeft om mijn SuC usage te demotiveren.

Heeft iemand een mening over?
SoC van 80% is tussen 25 en 40kw gewoon normaal gedrag. Zijn 10tallen grafieken van te vinden. Zeker na de SuC update naar 150kw is de laadsnelheid on NL door de bezetting lager dan in het buitenland.
 
Dit slagbomen vind je regelmatig. Bij Schiphol, Bunnik en veel meer. Tot nu toe altijd nog gratis naar buiten kunnen rijden zonder naar binnen te gaan voor uitrij-kaartje. Meestal mbv kentekenherkenning of op de knop drukken.
Heb zelf nooit betaald voor parkeren bij hotels. Bij Correndon krijg je ook korting op de bestelling als je zegt dat je aan de SuC hangt, dus koffie binnen drinken tijdens laden is een goede deal. Bij vdValk niet helaas. Zou wel mooi zijn waar de SuC-deals zijn. :)

Hoorde van een hotel-medewerker dat voor hotels het "een zeer goede deal" is om SuCs op het terrein te hebben. Ik kreeg geen details of het bij de aanleg was en/of een kick-back.