Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
D931A84D-AC10-45B1-9594-9F06688B413F.jpeg


Supercharger Naarden wordt nu uitgebreid.:)
6 erbij.
 
Last edited:
View attachment 627477

Supercharger Naarden wordt nu uitgebreid.:)
6 erbij.

Ik vind het onverwacht (maar fijn) dat Naarden nu nog wordt uitgebreid. Terwijl 11 km verderop nog dit kwartaal een nieuwe SuC locatie is aangekondigd (ik verwacht bij VDV De Witte Bergen Eemnes) aan die zelfde A1. (Benieuwd hoeveel V3 Stalls dat wel niet moeten worden)

Met 8 stalls er bij zou Naarden dan net zo groot worden als de huidige grootste locatie bij Corendon Badhoevedorp.

Overigens was ik ook enorm verrast toen er kortgeleden nog eens 15 nieuwe SUC’s werden aangekondigd voor Nederland dit jaar. Om nog maar te zwijgen over wat er in Europa en wereldwijd is aangekondigd. Petje af!!!
 
Overigens was ik ook enorm verrast toen er kortgeleden nog eens 15 nieuwe SUC’s werden aangekondigd voor Nederland dit jaar. Om nog maar te zwijgen over wat er in Europa en wereldwijd is aangekondigd. Petje af!!!

Let maar eens op wat er in de toekomst (nu tot 5 jaar) gaat gebeuren: Tesla gaat niet voor niets nu al opschalen. Sta dus niet raar te kijken dat er dit jaar of volgend jaar het eerste grote partnership aangekondigd wordt, dat een automerk de basis van Tesla gebruikt om auto’s mee te gaan bouwen. En die auto’s kunnen (tegen betaling) ook laden bij Tesla SuC’s. Voor andere merken openstellen zou zelfs ook nog kunnen, maar hij laadpoorten zitten op (vanuit Tesla SuC gezien) verkeerde plekken. De toekomst gaat het uitwijzen (waardeer deze post in 2026 maar even of mijn visie werkelijkheid geworden is, of niet )
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
Dat verwacht ik toch niet maar we zullen zien over een paar jaar. ;) Ik denk eerdere dat Tesla binnen een paar jaar zelf met goedkopere model(len) komt (vergelijkbaar met een ID 3 bv) en dat ook de prijzen blijven zakken van hun huidige modellen (zoals de afgelopen jaren ook is gebeurd)
Als Berlijn straks open is kunnen ze daar ook massa’s auto’s produceren en zal de stuk prijs blijven zakken. De Model Y zal het ook hier ongetwijfeld ook heel goed gaan doen.

Dan kan je straks kiezen uit heel veel leuke EV’s van andere fabrikanten maar waarmee je op drukke momenten zoals in de sprits of op vakantie mee in de rij moet gaan staan om te kunnen snelladen. Of een Tesla waarmee je exclusief toegang hebt tot een mega uitgebreid en zeer betrouwbaar Supercharger netwerk (op schone en comfortabel locaties), je niet hoeft te hopen dat als er eindelijk een plekje is bij zo’n algemene snellader (langs een rumoerige en stinkende snelweg) dat je laadpas wel wordt geaccepteerd, de auto wel wil koppelen met die onbekende paal en je achteraf niet nog een poot wordt uitgedraaid qua kosten per kWh. :cool: Dan weet ik het wel :D
 
Weet niet of ik de enige ben die in Rijswijk probeerde om mee te lopen door het hek heen (om even een rondje te kunnen lopen), maar aan de "zijkant" is een voetgangerspoort waar je altijd door kunt. Je hoeft dan dus niet te wachten tot iemand uitrijdt of binnen komt rijden :) Zeker nu de poort ook overdag dicht lijkt te zijn en voor elke inrit open gaat (erg handig is het allemaal niet).
 
  • Helpful
Reactions: bpsmits and HWS
Op zich is elke SuC erbij natuurlijk fijn. Maar waarom hier? Naarden is vlakbij. Er zijn mi plekken in NL waar ze een SuC beter hadden plaatsen.
Waarschijnlijk vanwege de drukte bij Naarden en het feit dat deze plek vanuit de A27 in N-Z-richting veel gemakkelijker te bereiken is.
Naast een uitrol van het netwerk naar een 'goede verdeling over NL' houdt Tesla vanzelfsprekend ook het gebruik van de Superchargers goed in de gaten.
 
Waarschijnlijk vanwege de drukte bij Naarden en het feit dat deze plek vanuit de A27 in N-Z-richting veel gemakkelijker te bereiken is.
Naast een uitrol van het netwerk naar een 'goede verdeling over NL' houdt Tesla vanzelfsprekend ook het gebruik van de Superchargers goed in de gaten.

Misschien heb je gelijk, maar ik woon in Naarden en zie dus bijna altijd als ik in de auto stap het aantal vrije plaatsen in SuC Naarden. Nog nooit onder de 15 gezien. En ja, vanuit de A27 makkelijker te bereiken maar SuC Naarden ligt toch maar op max 9 autominuten verder. Maar het is zoals het is, mij hoor je niet klagen....
 
Waarschijnlijk vanwege de drukte bij Naarden en het feit dat deze plek vanuit de A27 in N-Z-richting veel gemakkelijker te bereiken is.
Naast een uitrol van het netwerk naar een 'goede verdeling over NL' houdt Tesla vanzelfsprekend ook het gebruik van de Superchargers goed in de gaten.
Dergelijke strategieën zijn geen raketwetenschap. Verkopers van een snelle hap langs de weg zoals McDonalds hebben al decennia modellen voor het optimaliseren van hun locaties. De verkeersintensiteit op de weg, de afstand naar bevolkingskernen spelen onder andere een rol. Maar inderdaad ook omzet van nabije locaties. Daarnaast worden strategisch nabij concurrenten gelegen locaties gekozen, zelfs wanneer die maar marginaal rendabel zouden zijn.
Het zou me niets verbazen als Tesla een kijkje in hun keuken heeft mogen nemen.
 
Last edited: