Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Wat ik mij wel bedenk: het is natuurlijk van de zotte dat er op nog geen 12 KM afstand nog een SuC zit (Witte Bergen). De Witte Bergen is een Van der Valk, waar toch veel SuC's zitten, waarschijnlijk een collectief contract. Wellicht heeft NH Hotels dat niet. Het zou kunnen zijn dat ze dan de Witte Bergen gaan uitbreiden (stalls verplaatsen). Witte Bergen ligt misschien ook nog wat gunstiger: én de A1 én de A27.
 
Wat ik mij wel bedenk: het is natuurlijk van de zotte dat er op nog geen 12 KM afstand nog een SuC zit (Witte Bergen). De Witte Bergen is een Van der Valk, waar toch veel SuC's zitten, waarschijnlijk een collectief contract. Wellicht heeft NH Hotels dat niet. Het zou kunnen zijn dat ze dan de Witte Bergen gaan uitbreiden (stalls verplaatsen). Witte Bergen ligt misschien ook nog wat gunstiger: én de A1 én de A27.
Als dit zou zijn laat die ook gelijk de flexibiliteit zien van het verplaatsen van een "tankstation". Wil je een tankstation verplaatsen dan zal er eerst een bodemsanering en dergelijke moeten uitgevoerd worden wil de plaats waar dit zich bevond nog enigsinds bruikbaar blijven.
 
Als dit zou zijn laat die ook gelijk de flexibiliteit zien van het verplaatsen van een "tankstation". Wil je een tankstation verplaatsen dan zal er eerst een bodemsanering en dergelijke moeten uitgevoerd worden wil de plaats waar dit zich bevond nog enigsinds bruikbaar blijven.
Eh het is niet zo dat op elke plek maar oneindige capaciteit in de grond ligt zodat je willekeurig maar snelladers kunt blijven bijplaatsen.
 
Eh het is niet zo dat op elke plek maar oneindige capaciteit in de grond ligt zodat je willekeurig maar snelladers kunt blijven bijplaatsen.

Klopt. Zeker in deze tijd niet. Maar... Eemnes is nog niet zo heel lang actief en ik hoop dat ze al rekening hebben gehouden met uitbreiding. Dat is niet zeker, maar ook niet onwaarschijnlijk. Kan ook dat ze hebben berekend dat er zelfs gecombineerd met Naarden nog genoeg capaciteit is, ik weet het niet. Naarden was over het algemeen wel rustig, nog nooit meer dan 1/3 bezet gezien.
 
Terugkomend op Naarden: Laat maar weer eens zien dat Tesla niet onderhandeld :rolleyes:

Vindt het toch wel raar dat er op de hele A6 nu nog maar 1 charger is (Emmeloord). En ook maar 1 SuC in Amsterdam, sta daar redelijk vaak vast op de ring en een extra SuC om te laden en even de drukte af te wachten onder genot van een kopje koffie zou welkom zijn.

De planning is ook best wel raar, neem aan dat dit afhankelijk is van hoe drukbezet de SuCs zijn. Maar heb tot op heden nooit langer dan 10 minuten moeten wachten.

Als je naar de kaart kijkt is er een grote concentratie rond Utrecht, Den Haag en Breda. Zeer geconcentreerd rond bepaalde locaties en dicht bij de steden ipv een wat bredere grid waardoor heel NL makkelijker bereikbaar is in de toekomst voor de oudere tesla's (met beperktere range) en de andere EV's met een range van minder dan 160 km.
Zou zelf denken dat je de SuCs tussen steden langs de snelwegen ook passender zou zijn in het kader van laden op lange afstanden ritten. Als ik in Utrecht zou wonen, dan zou even snel laden voordat ik thuis kom nu zeer aantrekkelijk zijn. Zeker gezien mijn huidige stroomtarief van 43 cent/kwh daltarief.
 
Ben je erbij geweest? Interessant! Vertel?
Zeer constructief. Maar goed, "will humor you". Lees wat verder terug, dan zie je dit bericht

Nieuwe eigenaren NH Hotel ook verbaasd; Tesla oplaadstation Naarden wordt opgeheven

Denk dat verder de opstelling van Tesla redelijk duidelijk is.

Heb je verder wel eens geprobeerd te onderhandelen met de SeC over coulance op (fabrieks) schade na de garantie periode. Ken o.a. 2 mensen met een gebroken motorsteun (3 en 5 jaar oude auto), wat niet onder de drive line garantie valt. Is niet te zien en dat de motor dan los komt en kapot gaat is dan eigen risico blijkbaar, schadepost 8K en 5,5K Euro respectievelijk.

Prijsonderhandelingen 😆

Tot op heden goede ervaringen met de auto, maar ga ervan uit dat alles bij Tesla Take It or Leave It zal zijn.
 
Terugkomend op Naarden: Laat maar weer eens zien dat Tesla niet onderhandeld :rolleyes:

Vindt het toch wel raar dat er op de hele A6 nu nog maar 1 charger is (Emmeloord). En ook maar 1 SuC in Amsterdam, sta daar redelijk vaak vast op de ring en een extra SuC om te laden en even de drukte af te wachten onder genot van een kopje koffie zou welkom zijn.

De planning is ook best wel raar, neem aan dat dit afhankelijk is van hoe drukbezet de SuCs zijn. Maar heb tot op heden nooit langer dan 10 minuten moeten wachten.

Als je naar de kaart kijkt is er een grote concentratie rond Utrecht, Den Haag en Breda. Zeer geconcentreerd rond bepaalde locaties en dicht bij de steden ipv een wat bredere grid waardoor heel NL makkelijker bereikbaar is in de toekomst voor de oudere tesla's (met beperktere range) en de andere EV's met een range van minder dan 160 km.
Zou zelf denken dat je de SuCs tussen steden langs de snelwegen ook passender zou zijn in het kader van laden op lange afstanden ritten. Als ik in Utrecht zou wonen, dan zou even snel laden voordat ik thuis kom nu zeer aantrekkelijk zijn. Zeker gezien mijn huidige stroomtarief van 43 cent/kwh daltarief.

Als je alleen naar de A6 kijkt heb je gelijk. Maar dat vertekent natuurlijk als je Eemnes (A1/A27), Amsterdam en Drachten niet meeneemt.
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Is Naarden dicht? Daar baal ik van :-( Dat is zo ongeveer mijn enige vaste supercharger waar ik gebruik van maak. Dan ga ik altijd even eten bij Porterhouse. Kan ik lekker rustig eten terwijl ik hem in anderhalf uur weer vol genoeg laad om in Almelo terug te komen.
Eemnes vind ik veel minder leuk, vind die Van der Valk niks.. Zit veel liever in de haven.
 
  • Like
Reactions: Atredz
Is Naarden dicht? Daar baal ik van :-( Dat is zo ongeveer mijn enige vaste supercharger waar ik gebruik van maak. Dan ga ik altijd even eten bij Porterhouse. Kan ik lekker rustig eten terwijl ik hem in anderhalf uur weer vol genoeg laad om in Almelo terug te komen.
Eemnes vind ik veel minder leuk, vind die Van der Valk niks.. Zit veel liever in de haven.
Zo heeft ieder zijn voor en tegens. :D Ik heb 1 keer in Naarden geladen, op dag 1 van mijn Tesla bezit omdat ik de volgende dag naar Enschede ging en ik thuis nog niet kon laden behalve met een schuko.
Ik vind dat de spreiding van Suc's beter is dan bijv. Fastned. Als je daar kijkt heb je in het oosten eigenlijk niets behalve een paar 50 kW chargers.
 
Is Naarden dicht? Daar baal ik van :-( Dat is zo ongeveer mijn enige vaste supercharger waar ik gebruik van maak. Dan ga ik altijd even eten bij Porterhouse. Kan ik lekker rustig eten terwijl ik hem in anderhalf uur weer vol genoeg laad om in Almelo terug te komen.
Eemnes vind ik veel minder leuk, vind die Van der Valk niks.. Zit veel liever in de haven.
Porterhouse is inderdaad een aanrader, mijn vaste stek :cool: Wel prijzig, maar kwaliteit en service is top.

Witte Bergen is eerlijk gezegd één van de slechtere Valks.