Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Iets wat mij al sinds ik een Tesla heb en weleens bij een SuC kom opvalt, het rijgedrag van sommige mensen. Komen aanstuiven alsof ze door de duivel achterna worden gezeten (of zich toch hebben gewaagd aan het prakkie van de Chinees wat al een paar dagen te lang in de koelkast lag).

Zo ook zojuist in Leusden. Waar ik overigens een nieuwe Teslarijder heb kunnen helpen (nieuwe baan, auto van een vertrekkende collega meegekregen die hem heel collegiaal met 60km range inleverde, en die arme jongen, absolute n00b in electrisch rijden, liep een partij te klote bij een stall, bleek ie nog geen account te hebben, dus maar aan een Allego paal aangekoppeld).

Ok, ik dus klaar, iemand op weg geholpen (weer wat karmapunten binnen), mijn wagen ook ready to go. Kijk nog een paar keer raar rechts, Leusden is nog best overzichtelijk, en wil wegrijden. Komt er een of andere gefrustreerde doos in een MX aandenderen, heftig toerend, mij kwaad aankijken. Pleurt haar wagen in het vak van een stall op een wijze die je niet met je rijexamen moet doen. Dus ik maar rustig even richting haar auto gereden, raampje open en vroeg of het nodig was om met zo’n kolere vaart over een parkeerplaats te racen, tis geen Zandvoort heh. Geen idee wat ze vervolgens nog eruit brabbelde, heb haar maar een fijne dag toegewenst.

Is dit herkenbaar?
 
Last edited by a moderator:
Iets wat mij al sinds ik een Tesla heb en weleens bij een SuC kom opvalt, het rijgedrag van sommige mensen. Komen aanstuiven alsof ze door de duivel achterna worden gezeten (of zich toch hebben gewaagd aan het prakkie van de Chinees wat al een paar dagen te lang in de koelkast lag).

Zo ook zojuist in Leusden. Waar ik overigens een nieuwe Teslarijder heb kunnen helpen (nieuwe baan, auto van een vertrekkende collega meegekregen die hem heel collegiaal met 60km range inleverde, en die arme jongen, absolute n00b in electrisch rijden, liep een partij te klote bij een stall, bleek ie nog geen account te hebben, dus maar aan een Allego paal aangekoppeld).

Ok, ik dus klaar, iemand op weg geholpen (weer wat karmapunten binnen), mijn wagen ook ready to go. Kijk nog een paar keer raar rechts, Leusden is nog best overzichtelijk, en wil wegrijden. Komt er een of andere gefrustreerde doos in een MX aandenderen, heftig toerend, mij kwaad aankijken. Pleurt haar wagen in het vak van een stall op een wijze die je niet met je rijexamen moet doen. Dus ik maar rustig even richting haar auto gereden, raampje open en vroeg of het nodig was om met zo’n kolere vaart over een parkeerplaats te racen, tis geen Zandvoort heh. Geen idee wat ze vervolgens nog eruit brabbelde, heb haar maar een fijne dag toegewenst.

Is dit herkenbaar?

About the speeding ones, never noticed them. Been at Superchargers about 36 times.

About the new driver, many people owning these still do not know. Once a lady approached me at Eemnes SuC about how to pay for her Supercharger session. Reason was she always charges at home but today had range anxiety and only wanted enough to get home. We all have people who do not know how best to use our cars, especially EVs.
 
  • Like
Reactions: Faiz71
Hilden is BEAUTIFUL!
Covered charging, plenty of space to eat your breakfast / lunch if you have one.
the cafe is also awesome, and the washroom clean.
You also get to see different cars in front of you at the Fastned.
Ik had zaterdagavond toch duidelijk een minder prettige indruk van Hilden. Was meer een hangplek voor bestuurders van fossiellen die lekker aan de waterpijp zaten met een man of 10. Overdag prima maar na sluitingstijd geen fijne plek.
 
  • Informative
Reactions: DuurzameHenk
Ik ben vandaag voor de zaak bij van der valk best. Ik zag daar dat men de nieuwe Supercharger met betaalsysteem aan het instaleren zijn.
20230920_084011.jpg

20230920_084005.jpg
 
Wel vreemd dat ze in Best dan toch dwars geplaatst zijn. Je zou verwachten dat ze 90 graden gedraaid zouden moeten zijn. Geeft meer bereik en mogelijkheden...
In de video kun je zien dat bij plaatsing tussen de parkeervakken er door onhandigheid van de (onwetende of onverschillige) bestuurder er onbruikbare lege plekken kunnen ontstaan. De plaatsing achter het parkeervak voorkomt dit.
 
  • Like
Reactions: petervr
In de video kun je zien dat bij plaatsing tussen de parkeervakken er door onhandigheid van de (onwetende of onverschillige) bestuurder er onbruikbare lege plekken kunnen ontstaan. De plaatsing achter het parkeervak voorkomt dit.
De nieuwe v4 heeft een langere kabel dus dan zou je om de auto heen naar de andere kant kunnen.
Maar als ze in best achter (in het midden) van het parkeervak zijn geplaatst is het natuurlijk ook prima en kun je ook beide kanten op.
Dat kon ik alleen niet goed zien op de foto.
Het zal vast goedkomen :)