Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Op 20 september heb ik een video geplaatst met hetzelfde probleem als in jouw video. Maar in Best staan ze zo dus niet. In Best staan ze mooi in het midden achter de parkeerplaats. Als je een punt wil maken over de v4’s in Best, dan begrijp ik je niet.
Ik heb nergens een punt gemaakt over Best? Mijn opmerking ging puur over het filmpje van Björn.
 
Last edited:
Eerlijk gezegd snap ik je hele punt niet.

Als u kijkt naar #11,204, dan is mijn punt volgens mij overduidelijk.
Als de benzineprijzen morgen stijgen met 26% is heel Nederland in rep en roer.
Nu verhoogt Tesla de prijzen met 26%, dan mag ik dat toch benoemen als niet stabiel zijnde en ik zo niet zou doen.
Vermoedelijk kunt u zich nog herinneren dat het heeeeel lang op € 0,25 heeft gestaan.

Ik snap als iemand een laadpas van de baas heeft dat geen probleem is, maar als je het uit eigen zak moet betalen zo'n verhoging best veel is.
en ja, het bedrag is dan nog laag tov anderen, het ging mij om ineens het het aantal % in 1 stap.....
 
  • Like
Reactions: Menabe
Als u kijkt naar #11,204, dan is mijn punt volgens mij overduidelijk.
Als de benzineprijzen morgen stijgen met 26% is heel Nederland in rep en roer.
Nu verhoogt Tesla de prijzen met 26%, dan mag ik dat toch benoemen als niet stabiel zijnde en ik zo niet zou doen.
Vermoedelijk kunt u zich nog herinneren dat het heeeeel lang op € 0,25 heeft gestaan.

Ik snap als iemand een laadpas van de baas heeft dat geen probleem is, maar als je het uit eigen zak moet betalen zo'n verhoging best veel is.
en ja, het bedrag is dan nog laag tov anderen, het ging mij om ineens het het aantal % in 1 stap.....
26% lijkt heel veel dat klopt. Maar als je een beetje uitzoomt en relativeert besef je dat het nog steeds goedkoper is dan de concurrentie. Jij hebt nu nog een vast contract voor thuis. Wacht maar wat je nieuwe tarief wordt als dit contract ten einde komt. Ik vrees veel meer dan 26%…
 
  • Like
Reactions: DuurzameHenk
Die eenheid en stabiliteit waar je het over hebt kosten je uiteindelijk alleen maar geld. Ik denk juist wél dat Tesla inkoopt tegen variabele marktprijzen, want waarom zouden ze anders de prijzen bij SuCs variabel maken afhankelijk van het tijdstip waarop je laadt?
Dan zouden ze de prijzen 's morgens ook duurder moeten maken. Er zijn twee dure momenten 's morgens is 8 uur de piek, 's avonds is 19:00 uur de piek.
En in het weekend zijn de prijzen altijd lager, maar dat onderscheid wordt ook niet gemaakt.
 
  • Like
Reactions: Emphyrio
Als u kijkt naar #11,204, dan is mijn punt volgens mij overduidelijk.
Als de benzineprijzen morgen stijgen met 26% is heel Nederland in rep en roer.
Nu verhoogt Tesla de prijzen met 26%, dan mag ik dat toch benoemen als niet stabiel zijnde en ik zo niet zou doen.
Vermoedelijk kunt u zich nog herinneren dat het heeeeel lang op € 0,25 heeft gestaan.

Ik snap als iemand een laadpas van de baas heeft dat geen probleem is, maar als je het uit eigen zak moet betalen zo'n verhoging best veel is.
en ja, het bedrag is dan nog laag tov anderen, het ging mij om ineens het het aantal % in 1 stap.....
Als in heel Nederland de benzineprijzen substantieel hoger zijn dan bij partij X, en die partij besluit uiteindelijk de prijzen te verhogen met 26% maar daarmee nog altijd substantieel goedkoper blijkt dan de rest van Nederland, hoor je niemand klagen over die 26% stijging, maar vooral over die belachelijke benzine prijzen. Dan mag je dan zeker wel benoemen als niet stabiel, maar blijft het een koopje!
 
Als u kijkt naar #11,204, dan is mijn punt volgens mij overduidelijk.
Als de benzineprijzen morgen stijgen met 26% is heel Nederland in rep en roer.
Nu verhoogt Tesla de prijzen met 26%, dan mag ik dat toch benoemen als niet stabiel zijnde en ik zo niet zou doen.
Vermoedelijk kunt u zich nog herinneren dat het heeeeel lang op € 0,25 heeft gestaan.

Ik snap als iemand een laadpas van de baas heeft dat geen probleem is, maar als je het uit eigen zak moet betalen zo'n verhoging best veel is.
en ja, het bedrag is dan nog laag tov anderen, het ging mij om ineens het het aantal % in 1 stap.....
Vreemd dat je aanneemt dat iemand met een laadpas van de zaak zich niet zou bekommeren om de laadkosten, je kunt ook uitgaan van het goede in berijders met een auto van de baas. Er zijn genoeg mensen met een auto van de zaak die altijd proberen goedkoop te laden, uiteindelijk betaald de baas ook hun salaris.

26% is natuurlijk procentueel een flinke verhoging, maar dat neemt niet weg dat de prijzen van Tesla nog altijd relatief laag zijn t.o.v. andere aanbieders en nog altijd goedkoper is dan een gemiddeld vastcontract bij thuis laden.
Dat de energieprijzen landelijk aan het zakken zijn wil overigens nog niet zeggen dat de prijzen op het moment van aankoop of vastleggen van het contract ook lager waren.

Maar inderdaad, bij verhoging van benzineprijzen staat de wereld op zijn kop en bij de verhoging van de laadprijzen bij de SuC niet. Blijkbaar is de prijs aan de SuC dus nog steeds heel acceptabel ;)
 
Vreemd dat je aanneemt dat iemand met een laadpas van de zaak zich niet zou bekommeren om de laadkosten, je kunt ook uitgaan van het goede in berijders met een auto van de baas. Er zijn genoeg mensen met een auto van de zaak die altijd proberen goedkoop te laden, uiteindelijk betaald de baas ook hun salaris.

26% is natuurlijk procentueel een flinke verhoging, maar dat neemt niet weg dat de prijzen van Tesla nog altijd relatief laag zijn t.o.v. andere aanbieders en nog altijd goedkoper is dan een gemiddeld vastcontract bij thuis laden.
Dat de energieprijzen landelijk aan het zakken zijn wil overigens nog niet zeggen dat de prijzen op het moment van aankoop of vastleggen van het contract ook lager waren.

Maar inderdaad, bij verhoging van benzineprijzen staat de wereld op zijn kop en bij de verhoging van de laadprijzen bij de SuC niet. Blijkbaar is de prijs aan de SuC dus nog steeds heel acceptabel ;)
Nou ik zie regelmatig dat er Tesla's bij de betaal palen bij de ingang van Bataviastad staan te laden terwijl er iets verder op Destination chargers staan. Ondanks dat de betaal palen langzamer zijn en dat je er met een kabel moet hannisen.
 
  • Helpful
Reactions: DuurzameHenk
Nou ik zie regelmatig dat er Tesla's bij de betaal palen bij de ingang van Bataviastad staan te laden terwijl er iets verder op Destination chargers staan. Ondanks dat de betaal palen langzamer zijn en dat je er met een kabel moet hannisen.
Ik spreek natuurlijk niet voor alle berijders van een auto van de zaak, maar mijn laadgedrag van mijn leaseauto is exact hetzelfde als van mijn prive auto, en als ik collega’s spreek zitten de meesten er met dezelfde gedachte in.
Daar waar ik goedkoop kan laden doe ik dat en als het niet zo uitkomt dan laad ik ook weleens duur maar dat laatste probeer ik zoveel mogelijk te voorkomen, zowel zakelijk als prive.
Natuurlijk zijn er ook zakelijke rijders die alleen voor het gemak gaan en niet naar de prijs kijken.
 
Ik spreek natuurlijk niet voor alle berijders van een auto van de zaak, maar mijn laadgedrag van mijn leaseauto is exact hetzelfde als van mijn prive auto, en als ik collega’s spreek zitten de meesten er met dezelfde gedachte in.
Daar waar ik goedkoop kan laden doe ik dat en als het niet zo uitkomt dan laad ik ook weleens duur maar dat laatste probeer ik zoveel mogelijk te voorkomen, zowel zakelijk als prive.
Natuurlijk zijn er ook zakelijke rijders die alleen voor het gemak gaan en niet naar de prijs kijken.
Ik heb minder vertrouwen in onze medemens, Ik zie te veel voorbeelden die hun werkgever als melkkoe zien en vinden dat ze overal recht op hebben. Des te groter het bedrijf is des minder zijn de werknemers betrokken.
 
Ik had gisteren bij Best een rare en best vervelende ervaring. Na het laden was ik klaar om te vertrekken, maar dat kon niet want mijn laadklep was (weer) opengesprongen. Sluiten (fysiek of digitaal) hielp niet. Ik kreeg ook nog tussendoor af en toe een waarschuwing dat de sleutel niet in de auto was. Duh... Op een bepaald moment lukte het toch om de auto in D te zetten en weg te rijden. Maar was wel vervelend.

Iemand anders ook meegemaakt? En/of een waterdichte oplossing/workaround?
 
Ik had gisteren bij Best een rare en best vervelende ervaring. Na het laden was ik klaar om te vertrekken, maar dat kon niet want mijn laadklep was (weer) opengesprongen. Sluiten (fysiek of digitaal) hielp niet. Ik kreeg ook nog tussendoor af en toe een waarschuwing dat de sleutel niet in de auto was. Duh... Op een bepaald moment lukte het toch om de auto in D te zetten en weg te rijden. Maar was wel vervelend.

Iemand anders ook meegemaakt? En/of een waterdichte oplossing/workaround?
Reset geprobeerd?
Wellicht een 12V accu op einde levensduur? (dan kan voor zeer aparte storingen zorgen....)
 
Nee, ik was alleen in de auto en verder niemand in de buurt van de stall. Het zijn nieuwe v4 stalls, dus misschien zit er aan die kant een onvolkomenheid...
Ik denk niet dat er een verband is tussen het nog openstaan van je laadklep en het niet in de D kunnen zetten. De laadklep gaat normaliter vanzelf dicht als je wegrijdt en deze nog openstaat. Mij lijkt het probleem enkel te zijn geweest dat de wagen je sleutel niet herkende.
 
Nou moe, 256kW met nog 133 km bereik. Persoonlijk record.

Rijswijk, 7 stalls bezet.

20231004_151629.jpg