Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Was Leusden v2 en zijn ze nu v3? De vier eerste stalls zijn nog ooo. Bij de andere ligt de zak met ‘coming soon’ naast de lader.

Stom, heb hier wel vaker geladen, maar weet niet meer wat er stond.
IMG_3762.jpeg
 
  • Like
Reactions: DuurzameHenk
Was Leusden v2 en zijn ze nu v3? De vier eerste stalls zijn nog ooo. Bij de andere ligt de zak met ‘coming soon’ naast de lader.

Stom, heb hier wel vaker geladen, maar weet niet meer wat er stond. View attachment 949403
v3. Zie bijgesloten foto uit mei 2021 (via Supercharged! app).
 

Attachments

  • 35AAB59C-1013-43D4-998B-15BD9DC01820.jpeg
    35AAB59C-1013-43D4-998B-15BD9DC01820.jpeg
    853 KB · Views: 67
  • Like
Reactions: Robster
Iemand de afgelopen dagen in Badhoevedorp geweest? Er staat sinds twee dagen een wrench icon bij die charger. En er zijn veel minder auto's die laden, plotseling 21 van de 32 plaatsen beschikbaar op een moment dat het altijd best krap was. Iemand ervaring met het wrench icon ipv het aantal vrije plaatsen?
 
  • Informative
Reactions: Dikkie Dik
Iemand de afgelopen dagen in Badhoevedorp geweest? Er staat sinds twee dagen een wrench icon bij die charger. En er zijn veel minder auto's die laden, plotseling 21 van de 32 plaatsen beschikbaar op een moment dat het altijd best krap was. Iemand ervaring met het wrench icon ipv het aantal vrije plaatsen?


Ik zie het ook in de app maar nieuw voor mij, dat icoontje.

Lijkt me wel duidelijk wat er mee bedoeld wordt 😁
 
Ik zie het ook in de app maar nieuw voor mij, dat icoontje.

Lijkt me wel duidelijk wat er mee bedoeld wordt 😁

OK, misschien ben ik langzaam, maar wat denk je dat ermee bedoeld wordt?

Ik vraag het, voor mij is het niet super clear. Hij is niet dicht (er staan 10 autos te laden, veel plaatsen beschikbaar). Maar die 20 vrije plaatsen geeft hij niet aan, alleen het sleuteltje. Best wel onduidelijk dan toch? Zijn die 20 plaatsen defect (vrij maar niet bruikbaar), wordt er een update gedaan (minder capaciteit), kun je er wel naartoe "met de hand" maar zit hij niet meer in routes? Anyway, niet super important, ik ga er wel eens langs, kijken wat er is. :)
 
OK, misschien ben ik langzaam, maar wat denk je dat ermee bedoeld wordt?

Ik vraag het, voor mij is het niet super clear. Hij is niet dicht (er staan 10 autos te laden, veel plaatsen beschikbaar). Maar die 20 vrije plaatsen geeft hij niet aan, alleen het sleuteltje. Best wel onduidelijk dan toch? Zijn die 20 plaatsen defect (vrij maar niet bruikbaar), wordt er een update gedaan (minder capaciteit), kun je er wel naartoe "met de hand" maar zit hij niet meer in routes? Anyway, niet super important, ik ga er wel eens langs, kijken wat er is. :)
Ik zou ook niet weten wat er precies aan de hand is. De communicatie van Tesla met betrekking tot de status van SuC’s vind ik niet heel goed, en dit is een voorbeeld daarvan. In de navigatie van de auto verdwijnt een SuC simpelweg als deze buiten gebruik is. Geen mededeling, niks. Duidelijk dat je die SuC op dat moment niet kan gebruiken (als je van het bestaan ervan weet), maar stel dat je er later gebruik van wil maken, dan weet je niet waar je aan toe bent. Of stel dat je de SuC opneemt in je toekomstige route, maar deze buiten gebruik is op het moment dat je trip daadwerkelijk maakt. In Nederland al lastig soms, maar helemaal in landen / regio’s met lagere SuC dichtheid.
 
  • Like
Reactions: Zpeed
Ik zou ook niet weten wat er precies aan de hand is. De communicatie van Tesla met betrekking tot de status van SuC’s vind ik niet heel goed, en dit is een voorbeeld daarvan. In de navigatie van de auto verdwijnt een SuC simpelweg als deze buiten gebruik is. Geen mededeling, niks. Duidelijk dat je die SuC op dat moment niet kan gebruiken (als je van het bestaan ervan weet), maar stel dat je er later gebruik van wil maken, dan weet je niet waar je aan toe bent. Of stel dat je de SuC opneemt in je toekomstige route, maar deze buiten gebruik is op het moment dat je trip daadwerkelijk maakt. In Nederland al lastig soms, maar helemaal in landen / regio’s met lagere SuC dichtheid.
100 punten, de SuC in Poznan was ineens buiten gebruik tijdens mijn trip, ook met dat tekentje, dan wordt het wel ineens puzzelen met de lage SuC dichtheid :oops:
 
Ik zou ook niet weten wat er precies aan de hand is. De communicatie van Tesla met betrekking tot de status van SuC’s vind ik niet heel goed, en dit is een voorbeeld daarvan. In de navigatie van de auto verdwijnt een SuC simpelweg als deze buiten gebruik is. Geen mededeling, niks. Duidelijk dat je die SuC op dat moment niet kan gebruiken (als je van het bestaan ervan weet), maar stel dat je er later gebruik van wil maken, dan weet je niet waar je aan toe bent. Of stel dat je de SuC opneemt in je toekomstige route, maar deze buiten gebruik is op het moment dat je trip daadwerkelijk maakt. In Nederland al lastig soms, maar helemaal in landen / regio’s met lagere SuC dichtheid.

Oh, interessant. Tijdens een trip in Duitsland kreeg ik netjes te zien dat er niet 5 plaatsen vrij waren maar 5 minuten wachttijd bv. Goed om te weten dat die SuC het ook gewoon helemaal niet kan doen zonder dat hij dan de route verandert. Als ik te weinig range had, werd het wel aangepast naar een eerdere suc (als je bv hard rijdt). Ik ging er even van uit dat de SuC status in die planning zit. :)

Dat zat er wel aan te komen, werd op de investor day gepresenteerd. Zelfs de SoC van de teslas op weg naar die chargers enzo.
 
100 punten, de SuC in Poznan was ineens buiten gebruik tijdens mijn trip, ook met dat tekentje, dan wordt het wel ineens puzzelen met de lage SuC dichtheid :oops:
Dat icoontje is wel nieuw voor mij: zelf nog niet gezien. Op zich is dat dan een verbetering. Bij mij lag de Łódź SuC eruit, en dat merkte ik enkel doordat de Tesla navigatie in de auto me langs de Poznan SuC wilde sturen (terwijl ik vlak voor Poznan bij een Greenway charger stond te laden juist met als doel die akelige SuC te vermijden) én me ook langs de Warschau SuC wilde laten gaan (neen dank je!) terwijl het reisdoel een suburb van Warschau was. Apart. Dus toen handmatig de Łódź SuC toegevoegd (op naam gezocht want icoontje niet zichtbaar op de kaart) waarop ik de mededeling kreeg dat die buiten gebruik was.

Het is best lastig om dit soort informatie te geven als er een alternatief gepland kan worden -je kan immers je rit maken dus waarom zou je de bestuurder dan lastig vallen met een SuC die het niet doet- maar toch denk ik dat het goed is om te doen. De bestuurder moet zich er bewust van zijn, zeker in land/regio met lage SuC / snellader dichtheid.
 
  • Like
Reactions: Michel_AH
Oh, interessant. Tijdens een trip in Duitsland kreeg ik netjes te zien dat er niet 5 plaatsen vrij waren maar 5 minuten wachttijd bv. Goed om te weten dat die SuC het ook gewoon helemaal niet kan doen zonder dat hij dan de route verandert. Als ik te weinig range had, werd het wel aangepast naar een eerdere suc (als je bv hard rijdt). Ik ging er even van uit dat de SuC status in die planning zit. :)

Dat zat er wel aan te komen, werd op de investor day gepresenteerd. Zelfs de SoC van de teslas op weg naar die chargers enzo.
De auto past de navigatie wel aan, maar dan moet dat wel kunnen. Als in: er moeten voldoende SuC’s zijn om je reisdoel alsnog te halen. In de meeste West-Europese landen is dat geen probleem. Maar mocht je zelf onderweg op je beoogde route een stop willen maken (outlet/oma, verzin maar wat) waar de auto geen weet van heeft, dan heb je wel mogelijk een probleem: of het ligt opeens niet meer op de route (want auto moet langs andere SuC) of -vervelender- de omweg past niet meer in de beschikbare range tussen de SuC’s. Allemaal zaken om rekening mee te houden. In ABRP voor de zekerheid ook een route plannen met niet enkel SuC’s is altijd verstandig als je een roadtrip gaat maken.
 
Dat icoontje is wel nieuw voor mij: zelf nog niet gezien. Op zich is dat dan een verbetering. Bij mij lag de Łódź SuC eruit, en dat merkte ik enkel doordat de Tesla navigatie in de auto me langs de Poznan SuC wilde sturen (terwijl ik vlak voor Poznan bij een Greenway charger stond te laden juist met als doel die akelige SuC te vermijden) én me ook langs de Warschau SuC wilde laten gaan (neen dank je!) terwijl het reisdoel een suburb van Warschau was. Apart. Dus toen handmatig de Łódź SuC toegevoegd (op naam gezocht want icoontje niet zichtbaar op de kaart) waarop ik de mededeling kreeg dat die buiten gebruik was.

Het is best lastig om dit soort informatie te geven als er een alternatief gepland kan worden -je kan immers je rit maken dus waarom zou je de bestuurder dan lastig vallen met een SuC die het niet doet- maar toch denk ik dat het goed is om te doen. De bestuurder moet zich er bewust van zijn, zeker in land/regio met lage SuC / snellader dichtheid.
Wat is wrench
 
Sta nu efkes in Sassenheim aan de SuC. Maar de info op de kaart is niet heel up to date. Volgens de kaart in de auto zouden er 5 plekken bezet zijn. Staan nu met z’n 4’en. (2 Tesla’s, 1 ID3 en een Audi SUV EV) wellicht dat er een correctie zit ivm met de VAG wagens die 2 stalls extra in bezit nemen🤪
 
  • Informative
Reactions: DuurzameHenk
Even aan het bijladen in Eemnes. Waar het voor het tijdstip van de dag nog best druk is. Zal wel met de vakantie te maken hebben.
Maar dan is het leuk “mensen kijken” op deze druilerige dag. Zo ook een MS die komt aanrijden. Zoekt een stall. Probeert het eerst vooruit, waarbij de bijrijdster uitstapt en aangeeft dat de laadpoort achter zit. Na een keer of 8 steken plekkie aan de lader gevonden. Bijrijdster plugt de auto aan de stall. Bestuurder, met hippe knot, stapt uit met de attitude van “just rocked that sh it”.
Well done mate ;)