Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Last time I checked with someone at the store in Amsterdam, they said one should come up soon at Van der Valk Almere. I am still waiting for that.
Ik ben vandaag in goede hoop even langsgereden bij Van der Valk Almere, maar er is nog geen schep in de grond gezet.

Vaak zie je eerst wat voorbereidend werk in de vorm van transformatorhuisjes e.d., maar ook daar is nog niets van te bekennen.

Wellicht dat de aanleg van deze locatie nog in de bureaucratie vastzit? Bijv. problemen bij het verkrijgen van de vergunningen, of bij het aanvragen van de benodigde netcapaciteit (gezien het net in Flevoland capaciteitsproblemen heeft).

We zouden het eens kunnen vragen aan wat Van der Valk-personeel, maar goed, hoe dan ook zullen Almeerders nog even geduld moeten hebben.
 
Ik ben vandaag in goede hoop even langsgereden bij Van der Valk Almere, maar er is nog geen schep in de grond gezet.

Vaak zie je eerst wat voorbereidend werk in de vorm van transformatorhuisjes e.d., maar ook daar is nog niets van te bekennen.

Wellicht dat de aanleg van deze locatie nog in de bureaucratie vastzit? Bijv. problemen bij het verkrijgen van de vergunningen, of bij het aanvragen van de benodigde netcapaciteit (gezien het net in Flevoland capaciteitsproblemen heeft).

We zouden het eens kunnen vragen aan wat Van der Valk-personeel, maar goed, hoe dan ook zullen Almeerders nog even Geduld moeten hebben.
I know nothing has happened. In the meantime, I have observed the Find Us page of Tesla and noticed something.

If an upcoming supercharger has a quarter and a year mentioned, then it means that it's really going to happen. If only a year is mentioned, then it's just 'planned'. Unfortunately, Almere is in this latter situation.

Thanks for the link to the capacity problems page. (Not) Nice to know we have no capacity :(
 
Jammer idd van Almere, vraag me af of het door de drukte op het net ooit nog gaat gebeuren in Flevoland.

Zag dat op de kaart Naarden nog wel erbij staat 😆. Alleen helaas geen superchargers meer aanwezig denk ik🧐. Meestal staat er in de beschrijving hoeveel en wat voor chargers er staan, maar bij Naarden staat niks.

Schermafbeelding 2023-11-17 om 21.56.40.png


Is iemand recentelijk nog langs geweest?
 
Jammer idd van Almere, vraag me af of het door de drukte op het net ooit nog gaat gebeuren in Flevoland.

Zag dat op de kaart Naarden nog wel erbij staat 😆. Alleen helaas geen superchargers meer aanwezig denk ik🧐. Meestal staat er in de beschrijving hoeveel en wat voor chargers er staan, maar bij Naarden staat niks.

View attachment 991566

Is iemand recentelijk nog langs geweest?

This supercharger closed many years ago. I also reported this error but they are just too slow to react.
 
Nieuwe Supercharger in Haarlem in aanbouw, 12 stalls:
View attachment 992052

Oh nice! Dat is 5 minuten van mij vandaan (en ik kan thuis niet laden). Scheelt een stuk rijden naar Badhoevedorp. Dacht dat deze pas in q3-2024 online kwam, misschien dus iets eerder als ze al begonnen zijn.
 
Oh nice! Dat is 5 minuten van mij vandaan (en ik kan thuis niet laden). Scheelt een stuk rijden naar Badhoevedorp. Dacht dat deze pas in q3-2024 online kwam, misschien dus iets eerder als ze al begonnen zijn.

Kwam er vanmorgen langs, staan al netjes v4 chargers op een rijtje. Lijkt al bijna klaar voor gebruik. Zal er van de week even langsrijden en wat foto's plaatsen :)
 
Vandaag in Best niet kunnen laden bij 3 stalls. Toen maar weggegaan... Ik zag meer 'slachtoffers' de auto verzetten, waarschijnlijk ook vruchteloos. Op mijn display zag ik 1x nog net de melding "Oplaadfout - geen stroom'. Tja, dat is vrij essentieel om te kunnen laden...

Herkenbaar voor anderen? Kinderziektes met v4?
 
Vandaag in Best niet kunnen laden bij 3 stalls. Toen maar weggegaan... Ik zag meer 'slachtoffers' de auto verzetten, waarschijnlijk ook vruchteloos. Op mijn display zag ik 1x nog net de melding "Oplaadfout - geen stroom'. Tja, dat is vrij essentieel om te kunnen laden...

Herkenbaar voor anderen? Kinderziektes met v4?
Ja, laatste dagen veel defecte stalls bij Best. Pain in the ass. Pas 3x moeten verzetten voor ik een werkende te pakken had.
 
Volgende V4 Supercharger locatie is in aanbouw.

Supercharger - Enschede, Netherlands
Yes, ze zijn flink bezig.
 
SuC Haarlem (Van der Valk in Schalkwijk) status zondag, de v4 chargers, controller en substation staan er al. Alleen nog het straat werk, lijkt het.

View attachment 996202

Hij lijkt open. Toen ik er vandaag langskwam waren de logos al rood, dus waren de palen online. Ik heb nog geen mogelijkheid gehad om te kijken of de straat erin ligt, was op de motor en het was druk.

De locatie staat nu ook als 12/12 250kW beschikbaar in de app. Ik zou bijna nog even de deur uitgaan om te kijken of het werkt, maar het lijkt erop dat ik een supercharger in Haarlem om de hoek heb vanaf nu!