Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Iemand al bij supercharge.info gemeld? Als een buitenlandse gast op doorreis denk, hey, Amsterdam is open! staat hij daar straks... Ik was blij dat Waldlaubersheim open was, en dat Hans had gepost dat hij het deed want anders had ik echt een groot probleem gehad...

Ja, net gedaan. Kegel stond eerst nog op verkeerde plek, dat is aangepast, dus lokatie klopt, maar werkt nog niet. Stond er ook vandaag op terugweg maar had nog genoeg om naar Oosterhout te gaan. Kwam met rest 88 km, voornamelijk door vanaf Everdingen 125 tegen de wind in te rijden. Had anders > 100 geweest.
 
Vandaag zonnige dag. Ruim 300 km gereden en gemiddeld net op 200 wH/km, en dat dan nog door 125 km/uur tegen de wind rijden. Tot dan 188 wH/km.

Het lijkt ook wel of met dit mooiere weer de belangstelling voor de auto weer terugkomt. Veel andere automobilisten en passagiers keken nadrukkelijk om. Na parkeren in straat waar ik moest zijn vriendelijke fietser die afstapte en de auto mooi vond en wat vragen stelde. Bij SuC Oosterhout ook weer wat uitleg kunnen geven (en koffers laten zien, zie draadje Tesla gebeurtenissen).

Mooiste was dat de bestuurder van een politiebusje, die me op de A27 al voorbij was gekomen, bij het stoplicht stond toen ik linksaf voorsorteerde om naar de SuC te gaan naar mij een "Thumbs-up" gaf toen hij merkte dat ik naar hem keek.

Dat had ik nog niet eerder meegemaakt. Maar het is natuurlijk terecht:)
 
Ik moest bij de Amsterdam Arena zijn en zag de superchargers bij het nieuwe Tesla kantoor staan. Wat een mooie zicht locatie. Als het hek straks 24/7 open is .......

Helaas, vanmiddag even met een Tesla medewerker gesproken die daar werkt en ze vertelde me dat het hek dicht gaat en blijft als ze er niet zijn.
Nu kun je ook nog via de achterkant (ikea magazijn) maar dat gaat ook dicht.
 
Gaat nog leuke scenes geven, dan.
Komt er bijvoorbeeld een Noorse Bjørn op doorreis 5 minuten voor sluitingstijd het terrein oprijden, met SOC 0%.
Wordt een lastig verhaal vrees ik.

Sorry, maar 8 stalls en niet 24/7 lijkt mij niet. Kunnen ze echt niet maken.. Zal toch ook wel net als in Frankrijk bij Sec/SuC Aix en Provence een code voor het hek komen?
Of het gaat het eerste 24/7 service center worden natuurlijk......
 
Sorry, maar 8 stalls en niet 24/7 lijkt mij niet. Kunnen ze echt niet maken.. Zal toch ook wel net als in Frankrijk bij Sec/SuC Aix en Provence een code voor het hek komen?
Of het gaat het eerste 24/7 service center worden natuurlijk......
Helaas, op de vraag of hij dan op bv zondag niet beschikbaar was werd bevestigd dat we dan niet kunnen laden.

Maar.... laten we hopen dat men snel inziet dat hij 24x7 open moet zijn
 
Helaas, op de vraag of hij dan op bv zondag niet beschikbaar was werd bevestigd dat we dan niet kunnen laden.

Maar.... laten we hopen dat men snel inziet dat hij 24x7 open moet zijn

Natuurlijk, daar komt wel een oplossing voor. Zullen we ons donderdag ook wel "hard" voor maken.

Of het is zo cryptisch uitgedrukt dat er altijd toch iets van een noodservice bemand is en men dan toch 24 uur open is :) Zou me trouwens niets verbazen, past ook wel in de humor van Tesla.
Het is wel de Europese Hoofdvestiging en dat moet ook iets zeggen.

Oftewel het grapje van de Oosteuropese winkeltjes met non-stop op de gevel. Dat de baas dan zegt van, "Ik heb nu geen tijd voor je, kom na sluitingstijd maar even terug".
 
Ja, net gedaan. Kegel stond eerst nog op verkeerde plek, dat is aangepast, dus lokatie klopt, maar werkt nog niet. Stond er ook vandaag op terugweg maar had nog genoeg om naar Oosterhout te gaan. Kwam met rest 88 km, voornamelijk door vanaf Everdingen 125 tegen de wind in te rijden. Had anders > 100 geweest.
Sorry for posting in English. As a Norwegian I can barely read Dutch. I am helping maintain supercharge.info - BlueShift/Keith has delegated Europe to me. I changed status to Open yesterday as I saw the first posts showing people charging. I now see that the power must have been turned on temporarily and then turned off again. I hope nobody came to Amsterdam and was stuck with no power :redface:

Please send me a msg here on the forum as soon as the following info is clear:
1. It is actually open
2. The opening hours (it seems to not be 24/7?)

Andrewas
 
I did charge yesterday evening - first Tesla employee I met was surprised it already worked. They "still needed to do some testing", but there ws no sign of that. Actually I did see two company Tesla's at the SuC . The second one told me few minutes later that they would officially open them on wednesday "it will appear on the map in the car"... They must have switched them off later.

The electric gate was there before Tesla went into the building. There is not much use for it as it's easy to enter through the IKEA pick-up area as well. When that is closed there is no way to enter. I do not think Tesla will install another additional gate at the back.

There is one advantage.. They almost work 24/7 at Tesla Amsterdam.. And after all - why do they need a gate for ? there was not one at the old SeC. In the end they just might leave it open.

Andrewas - we'll let you know as you asked for. I'm sure one of us will pass by everyday this week -;)
And don't worry - Amsterdam has app. 2.000 Type 2 charging points available. Not all that fast, but after all it's Amsterdam, why be in a hurry..-;)
 
Amsterdam is momenteel uit. Niet op rekenen dus. Stuur me een pm als je wilt weten waarom dat niet fijn is.

Edit n.a.v. pm's:

Ze stonden allemaal harstikke uit.

En das niet fijn als je in Zwolle nog wat had getankt, en op weg naar Voorburg dacht met flinke tegenwind toch 160 te kunnen rijden, 290Wh/km, aannemend dat je in A'dam nog een beetje zou bijladen, daar met 22 km aankomt, afijn...

Geen idee waarom ze uit stonden. Natuurlijk is het gesloten hek wel een teken dat het niet de bedoeling is dat ... Is vooralsnog geen teken dat het geen openbare SuC wordt. Dus voorlopig maar bevestiging afwachten.


Overigens wel fijn geladen in Arena P1, 22kW, gratis met een gratis pilot: http://www.mobieurope.eu/2014/alleg...-let-ev-drivers-determine-own-charging-speed/


Nog maar es een edit: draadje lezen op mobiel werkt niet zonder leesbril. En zo kwam ik dus voor een gesloten SuC, terwijl de waarschuwingen hier allang waren gegeven ... :redface:
 
Last edited:
Daar hebben we toch een 17" scherm voor

ja maar ... die wilde niet verversen, bleef hangen bovenaan deze pagina 194: "Kunnen we supercharge.info al doorgeven dat Amsterdam live is" . Laatstgenoemde pagina wilde ook niet laden. En zo kwam het dus dat ik onder het rijden mijn plan wijzigde, en tegen de wind in ging racen en bijna leeg reed, vol verwachting klopt mijn hart, je kent dat wel. Familie heeeel blij dat we toch weer een hamburger konden gaan zoeken bij de ArenA :rolleyes:.
 
We zijn drie weken op dezelfde plek als vorig jaar - en daarna of ervoor nog een paar dagen zuidelijker.. kleine rondtrip wordt dat ..
Dus als je in de buurt van Senigallia bent krijg je van mij je spina'tje.. -;)

Heb er vrijdag als enige denk ik dan tot nu toe echt staan laden, dat ze'm daarna weer uitzetten .. tja..
overigens Kees..- had zaterdagavond nog een update gepost.. je moet wel beetje bijblijven met lezen, dan had je er gisteren niet gestaan -;)

smoesjes Egbert, je bent mij een spina'tje schuldig, welk strand wordt het dit jaar? :biggrin:

Maar ik was niet ingelogd, dat werkt maar matig op het scherm, vind ik.