Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla en het Coronavirus

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Mijn vrouw behoort tot de risicogroep, en we maken ons geen zorgen. Wat wil je hiermee zeggen?
Het is voor iemand die niet tot de risicogroepen behoort nogal makkelijk om te beweren dat een overlijdensrisico van 3% aanvaardbaar is. Als je wel tot een risicogroep behoort en je geen zorgen maakt en de adviezen niet opvolgt, dan vind ik dat eigenlijk wel naïef.
 
  • Like
Reactions: JanG007 and horta
Auke Hoekstra is er nu ook op gesprongen en heeft van Datagraver volgende data:

ETAYdCZWoAAqi0y


Het problematische aan het traject van Nederland en België is dat we Korea, Iran en Italië achterna gaan, en je dus nog een tiental dagen moet tellen alvorens de curve gaat vlakken.
 
  • Informative
Reactions: Klaas
Het gebeurt niet al te vaak dat @wooter en ik het eens zijn, maar in dit geval: volledig eens. Net als met @nervus overigens.

@fivari Belgie gaat dus met sluiten van scholen en restaurants verder dan Nederland. Dank voor de info.

Wat opvalt is dat in Scandinavië (Noorwegen, Denemarken, Zweden, Finland) de stijging van het aantal besmettingen erg steil verloopt.
 
Kees de Kort dinsdag 11 maart op BNR over Corona.
Cookiewall | BNR Nieuwsradio
We worden krankzinnig slecht bestuurd
Het wordt niet per dag, maar met de minuut gekker met het virus. Wat is het probleem? Alleen oudere bejaarden met een slechte gezondheid zijn kwetsbaar voor het virus. Maar de Italianen zetten in een vlaag van monumentale verstandsverbijstering het land op slot.
 
2500. Die grafieken van jullie deugen voor geen meter.
Iets genuanceerder taalgebruik op dit forum zou wel op zijn plaats zijn denk ik.

Als je van mening bent dat de grafieken niet kloppen dan is het wellicht handig om ook in dezelfde post aan te geven waarom de grafieken niet kloppen en aan te geven wat het naar je mening wel zou moeten zijn.
 
Kees de Kort dinsdag 11 maart op BNR over Corona.
Cookiewall | BNR Nieuwsradio
We worden krankzinnig slecht bestuurd
Het wordt niet per dag, maar met de minuut gekker met het virus. Wat is het probleem? Alleen oudere bejaarden met een slechte gezondheid zijn kwetsbaar voor het virus. Maar de Italianen zetten in een vlaag van monumentale verstandsverbijstering het land op slot.
Ja. Die zal ook vast een klimaatscepticus zijn. Zou deze meneer zonder bescherming door Milaan durven te lopen? Vast niet
 

Attachments

  • upload_2020-3-13_19-45-20.png
    upload_2020-3-13_19-45-20.png
    104.5 KB · Views: 33
Ja, dat was niet lullig bedoeld. Mijn bron is teletekst. Hebben jullie in België helaas niet meer. Ik check RAI even. Pas ik deze post wel aan!

Edit: 2.116. Toch nog steeds erg veel. Ik geloof er niks van dat wij binnen 14 dagen op onze max zitten
 

Attachments

  • Screenshot_20200313-195915_Rai News.jpg
    Screenshot_20200313-195915_Rai News.jpg
    237 KB · Views: 25
Auke Hoekstra is er nu ook op gesprongen en heeft van Datagraver volgende data:

ETAYdCZWoAAqi0y


Het problematische aan het traject van Nederland en België is dat we Korea, Iran en Italië achterna gaan, en je dus nog een tiental dagen moet tellen alvorens de curve gaat vlakken.
Je hebt niet de goede grafiek. Deze heb ik van The Donald zelf gekregen:
605CD369-48DD-4834-A619-79513899616F.jpeg
 
Ik vraag me af wat je kan opmaken uit die cijfers van (geregistreerde) nieuwe besmettingen per dag als je niet iedereen elke dag opnieuw test.

Ook dat een al ernstig ziek iemand (want dat zijn de meeste gevallen begrijp ik) is overleden door corona lijkt me lastig eenduidig vast te stellen.
 
Ik vraag me af wat je kan opmaken uit die cijfers van (geregistreerde) nieuwe besmettingen per dag als je niet iedereen elke dag opnieuw test.

Ook dat een al ernstig ziek iemand (want dat zijn de meeste gevallen begrijp ik) is overleden door corona lijkt me lastig eenduidig vast te stellen.
Dat laatste klopt helemaal. Longontsteking is vaak de (zachte) doodsoorzaak voor oudere mensen. Ongeacht door welk virus veroorzaakt.
 
Ik vraag me af wat je kan opmaken uit die cijfers van (geregistreerde) nieuwe besmettingen per dag als je niet iedereen elke dag opnieuw test.

Het aantal besmettingen is indicatief, het aantal doden dichter bij de werkelijkheid (en dus lijkt het percentage doden te hoog). Wat sowieso duidelijk is: ook in het land in lock-down zijn de aantallen deze week nog hard gestegen. Zie de kaartjes met aantallen per regio van het ministerie: maandag versus vandaag.
 

Attachments

  • 54DECB12-4607-4BF2-BB64-6A665CE0EE72.jpeg
    54DECB12-4607-4BF2-BB64-6A665CE0EE72.jpeg
    163 KB · Views: 26
  • 916C03BE-9901-41A8-A143-CD5D4F65358A.jpeg
    916C03BE-9901-41A8-A143-CD5D4F65358A.jpeg
    198 KB · Views: 34
Zelfs dat vraag ik me af. De indicatie uit jouw plaatje is dat er meer besmettingen in het noorden dan in het zuiden zijn.
Als de mensen in het zuiden echter veel minder snel naar dokter gaan of er zijn daar veel te weinig testen beschikbaar is de indicatie al niet juist.

Met indicatief bedoel ik precies dat: het is niet nauwkeurig (niet iedereen wordt getest), het is wel richtinggevend (bijvoorbeeld: een verdubbeling versus een vertienvoudiging). Ook met minder testen kun je iets zeggen over de richting van de ontwikkeling.

Wat mij opvalt is dat de aantallen in de oorspronkelijke haarden in die vijf dagen min of meer zijn verdubbeld (Lombardije, Piemonte, Veneto), terwijl aantallen in andere regio’s nog exponentieel stijgen.

Ook in relatief rijke noordelijke provincies die nog geen grote aantallen hadden. Zie bijvoorbeeld Trentino en Alto-Adige: het aantal in Sudtirol is gestegen van 9 naar meer dan het tienvoudige.
 
Status
Not open for further replies.