Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla en het Coronavirus

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Per dag gaan er 2 mensen dood in het verkeer. Al jaren.

Doden en gewonden in het wegverkeer

Er sterven wekelijks 1 a 2 mensen doordat er gewerkt wordt. Feiten en cijfers over arbeidsongevallen | RIVM

Daar kan Corona niet tegenop. Als het niet om de economie moet gaan, moeten we dus ook maar stoppen met het verkeer en werken.
Merkel zei een paar dagen geleden dat 60 tot 70 procent van de Duitse bevolking besmet kan raken met het coronavirus. Als uiteindelijk meer dan de helft van de bevolking het virus toch krijgt, dan lijkt mij de overheidsmaatregelen (ook) ten doel het virus te vertragen om de ziekenhuizen en artsen/ verplegend personeel te ontlasten. Zodat niet iedereen tegelijk ziek is. Dr Siouxsie Wiles on Twitter
Privacy settings
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Firepeet
Per dag gaan er 2 mensen dood in het verkeer. Al jaren.

Doden en gewonden in het wegverkeer

Er sterven wekelijks 1 a 2 mensen doordat er gewerkt wordt. Feiten en cijfers over arbeidsongevallen | RIVM

Daar kan Corona niet tegenop. Als het niet om de economie moet gaan, moeten we dus ook maar stoppen met het verkeer en werken.
Wie zegt dat Corona daar niet tegen op kan? In Italië staat de teller al boven de 1000 , op minder dan twee weken. Ik denk niet dat er 1000 doden in 't verkeer gevallen zijn. Laat alles zijn gang gaan in Nederland, en over twee-drie weken hebben jullie ook 500 doden.

En er vallen twee doden in 't verkeer per dag en 1.5 per week op de arbeidsvloer, omdat men heel veel moeite doet om die ongevalcijfers te beperken.
Het is logisch dat de overheid ook energie steekt in het bestrijden van dit virus.
 
  • Like
Reactions: ebullio
De meeste mensen kunnen inderdaad exponentiële groei niet bevatten. Daarom onderschatten ze wat er aan het gebeuren is.

De makkelijkste manier om echt exponentiële groei uit te leggen:
Neem een groot blad papier (0.0625 mm dik)
Plooi dat dubbel. En plooi dat dubbelgeplooid papier terug dubbel.
Indien je dit 43 keer doet, is de stapel die je bekomt dik genoeg om de afstand van de aarde tot de maan te overbruggen.

(0.0625/1000) * 2^43 = 549 722 814 m
 
  • Like
Reactions: Phil V
Weather in February 2020 in Wuhan Shi, Hubei, China

5 tot 22 graden Celsius in februari, -1 tot 14 graden in januari.
dat is dus niet behoorlijk vochtig en warm zoals je eerder aangaf

De makkelijkste manier om echt exponentiële groei uit te leggen:
Neem een groot blad papier (0.0625 mm dik)
Plooi dat dubbel. En plooi dat dubbelgeplooid papier terug dubbel.
Indien je dit 43 keer doet, is de stapel die je bekomt dik genoeg om de afstand van de aarde tot de maan te overbruggen.

(0.0625/1000) * 2^43 = 549 722 814 m
Heb het geprobeerd, lukt niet. Kreeg het vel papier maar 7 x dubbelgevouwen :)

dat er mensen komen te overlijden ten gevolgen van Corona klopt, maar wat ik mis in de cijfers is wat de overlevingskansen waren van die mensen als ze geen Corona hadden gehad. Mensen hebben momenteel meer last van het paniek- en angstvirus.

wat feiten en cijfers:
Aantal inwoners Hubei China: 60 miljoen (bron wiki)
Aantal besmettingen Hubei: 68.000, doden: 3.000, genezen: 50.000 (bron RIVM)

Ten gevolgen van de wintergriep 2 jaar geleden zijn er in Nederland alleen al 9.444 mensen overleden. Daar hoorde je niemand over.
Monitoring sterftecijfers Nederland | RIVM
 
  • Funny
Reactions: CL600
dat er mensen komen te overlijden ten gevolgen van Corona klopt, maar wat ik mis in de cijfers is wat de overlevingskansen waren van die mensen als ze geen Corona hadden gehad. Mensen hebben momenteel meer last van het paniek- en angstvirus.

wat feiten en cijfers:
Aantal inwoners Hubei China: 60 miljoen (bron wiki)
Aantal besmettingen Hubei: 68.000, doden: 3.000, genezen: 50.000 (bron RIVM)

Ten gevolgen van de wintergriep 2 jaar geleden zijn er in Nederland alleen al 9.444 mensen overleden. Daar hoorde je niemand over.
Monitoring sterftecijfers Nederland | RIVM
De manier waarop griep al jaren behandeld wordt is hemeltergend.

Er zijn ook gezonde jonge mensen die sterven aan Corona, maar dat cijfer is relatief laag.
Maar voorzichtig omspringen met corona is volgens mij wel de juiste beslissing. Er komen resultaten van onderzoek naar boven die toch echt wel onrustwekkend zijn ivm besmettelijkheid van corona. 20% van de mensen met symptomen na besmetting moeten aan een beademingsapparaat, en daar zitten ook relatief jonge mensen bij.
Zoals al gezegd, in Italië zijn er al meer dan 1000 doden. Leg die lijken eens op een stapel, dat wordt al een behoorlijke grote stapel. En dat zijn heus niet 1000 mensen die anders allemaal ook deze week of dit jaar zouden sterven. Denk maar aan de dokter-klokkenluider in China, of de eerste zieke in Italië (een man van eind in de dertige die meer dan twee weken aan een beademingstoestel heeft moeten hangen)
 
Last edited:
De manier waarop griep al jaren behandeld wordt is hemeltergend.

Er zijn ook gezonde jonge mensen die sterven aan Corona, maar dat cijfer is relatief laag.
Maar voorzichtig omspringen met corona is volgens mij wel de juiste beslissing. Er komen resultaten van onderzoek naar boven die toch echt wel onrustwekkend zijn ivm besmettelijkheid van corona. 20% van de mensen met symptomen na besmetting moeten aan een beademingsapparaat, en daar zitten ook relatief jonge mensen bij.
Zoals al gezegd, in Italië zijn er al meer dan 1000 doden. Leg die lijken eens op een stapel, dat wordt al een behoorlijke grote stapel. En dat zijn heus niet 1000 mensen die anders allemaal ook deze week of dit jaar zouden sterven. Denk maar aan de dokter-klokkenluider in China, of de eerste zieke in Italië (een man van eind in de dertige die meer dan twee weken aan een beademingstoestel heeft moeten hangen)

Het blijft speculeren, maar mogelijk dat de hogere levensverwachting in het westen een rol speelt. In Italië wordt men gemiddeld 6 jaar ouder dan in China. De verwachting is ook dat veel meer mensen daadwerkelijk besmet zijn omdat niet iedereen met milde verschijnselen zich heeft gemeld.


In ieder geval zijn de grootste zorgen op dit moment:

- Schaarste zorgcapaciteit, beschermmiddelen en zorglocaties
- Uitval personeel
- Problemen met leveren goederen vanuit Azië
- Economische effecten en maatschappelijke onrust
 
Het blijft speculeren, maar mogelijk dat de hogere levensverwachting in het westen een rol speelt. In Italië wordt men gemiddeld 6 jaar ouder dan in China. De verwachting is ook dat veel meer mensen daadwerkelijk besmet zijn omdat niet iedereen met milde verschijnselen zich heeft gemeld.


In ieder geval zijn de grootste zorgen op dit moment:

- Schaarste zorgcapaciteit, beschermmiddelen en zorglocaties
- Uitval personeel
- Problemen met leveren goederen vanuit Azië
- Economische effecten en maatschappelijke onrust

Wij voeren containers huishoudartikelen in vanuit China. Alles terug op volle toeren hoor. Ze smeken om orders. Of we de goederen gaan kunnen verkopen hier in Europa is een ander paar mouwen...:confused::confused:
 
@Timmm Sinds wanneer zijn verkeersongevallen besmettelijk? Sinds wanneer volgen die een exponentiële curve zoals de start van een virus- of bacteriële besmetting?

Wat een krankzinnige vergelijkingen worden er toch gemaakt af en toe..

Het zijn allemaal voorbeelden die tot doden leiden. Elke dag sterven er in Nederland 15 personen aan griep, in sommige jaren 20. Jaar in jaar uit en vinden we prima.

Dat loopt uiteindelijk op tot meer doden (of is al meer) dan dat HEEL Nederland Corona heeft en 3% overlijdt of een hoger percentage.

De exponentiële groei klopt dan ook niet. Corona maakt niet meer Nederlanders. Je kan gewoon 17mio mensen nemen met een percentage doden. Meer wordt het niet. Bij griep gaat het gewoon door.
 
@Timmm Waarom denk je dat Corona niet ieder jaar terug komt, net als griep?

En 3% van de bevolking is nog altijd 510.000 doden, dat is heel wat meer dan de griep in Nederland tot gevolg heeft. Bij griep praat je over 0.1 % van de bevolking per jaar, dat gaat dus over 17.000 doden per jaar. In Nederland dus blijkbaar minder, zo tussen de 5.400 en 7300 doden. De mortaliteit van covid-19 wordt op dit moment op 3.2% geschat op basis van de beschikbare gegevens.

Het gaat dan ook niet alleen over ouderen maar vooral ook over zwakkeren of zieken, zoals mensen met diabetes of astma.

Als je denkt dat de verbreiding van covid-19 niet exponentieel verloopt dan weet je niet wat het betekent dat 1 persoon 3 anderen besmet.

Je weet echt niet wat je roeptoetert. Sorry, anders kan ik je onzin niet noemen.
 
Ik heb een vraag over virussen in het algemeen.
Uit mijn werkzame leven leerde ik van mensen kennen die veel meer verstand hadden dan ik van bacteriën & virussen, dat virussen slecht tegen warmte kunnen & het goed bij lage temperaturen.

Nu mijn vraag.
Als een virus in het lichaam binnen dringt, zou het virus moeten afsterven v.w. de 37 graden Celcius lichaamstemperatuur.
Waarom gaat het virus toch vermenigvuldigen bij een temperatuur van 37 graden Celcius?
 
Ik heb een vraag over virussen in het algemeen.
Uit mijn werkzame leven leerde ik van mensen kennen die veel meer verstand hadden dan ik van bacteriën & virussen, dat virussen slecht tegen warmte kunnen & het goed bij lage temperaturen.

Nu mijn vraag.
Als een virus in het lichaam binnen dringt, zou het virus moeten afsterven v.w. de 37 graden Celcius lichaamstemperatuur.
Waarom gaat het virus toch vermenigvuldigen bij een temperatuur van 37 graden Celcius?
Er is een groot verschil tussen de overdraagbaarheid van virussen via o.a. de lucht en hoe ze zich gedragen als ze eenmaal een gastheer zijn binnengedrongen. Overigens 'leven' virussen niet echt. Het zijn 'bolletjes' RNA die een levend organisme nodig hebben om te repliceren.
 
Status
Not open for further replies.