Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla en het Coronavirus

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Het aantal besmettingen overal licht waarschijnlijk 10x hoger dan de officiële cijfers zoals aangegeven in de link die Wooter plaatste. 80% van de mensen die het virus hebben, merken er niet meer van dan een snotneus, de rest zijn ernstig ziek (griepachtig) maar niet levensgevaarlijk. Een klein deel sterft eraan. Het grootste probleem is dat het virus zich erg snel verspreid en dus meer mensen tegelijkertijd ziek worden wat het systeem gewoon niet aankan. Dat is het enigste probleem. In Italië moeten er keuzes gemaakt worden wie blijft leven of niet (niet genoeg respiratoren) dus ik raad echt iedereen aan om zo strict mogelijk de opgelegde regels te volgen en het niet te minimaliseren.
 
  • Like
Reactions: Firepeet
Het aantal besmettingen overal licht waarschijnlijk 10x hoger dan de officiële cijfers zoals aangegeven in de link die Wooter plaatste. 80% van de mensen die het virus hebben, merken er niet meer van dan een snotneus, de rest zijn ernstig ziek (griepachtig) maar niet levensgevaarlijk. Een klein deel sterft eraan. Het grootste probleem is dat het virus zich erg snel verspreid en dus meer mensen tegelijkertijd ziek worden wat het systeem gewoon niet aankan. Dat is het enigste probleem. In Italië moeten er keuzes gemaakt worden wie blijft leven of niet (niet genoeg respiratoren) dus ik raad echt iedereen aan om zo strict mogelijk de opgelegde regels te volgen en het niet te minimaliseren.
De eerste symptomen van besmetting zijn spelfouten in de vorm van ch ipv g, het vergeten van hier en daar een t en het verwisselen van de c en de k. Daarna ontstaan keelpijn en neusverkoudheid gevolgd door koorts.
 
De eerste symptomen van besmetting zijn spelfouten in de vorm van ch ipv g, het vergeten van hier en daar een t en het verwisselen van de c en de k. Daarna ontstaan keelpijn en neusverkoudheid gevolgd door koorts.

Eerlijk, ik betrap mezelf er meer en meer op. Sinds ik in Frankrijk werk, is mijn Engelse en Nederlandse schrijfkunst er danig op verslechterd. Ik vrees echter dat die automatische spellchecker mogelijks reeds ook besmet is.
 
Wat vooral het grote probleem is, is dat de maatregelen die je neemt je pas gaat zien na een 10 tal dagen. Ik kom dan zelf uit Brabant (Eindhoven), en als je dan de "grote haarden" ziet, dan kun je bijna niet anders concluderen dat dit met Carnaval te maken heeft. De ene zal wat later of eerder symptomen krijgen, waardoor lang niet al die patiënten zich in 1 keer melden.

Wat we kunnen doen is ons houden aan de adviezen die gegeven worden, en dan moeten we alsnog gewoon afwachten. Vanuit mijn werk is een 100% thuiswerk beleid uitgezet, dus als je met je functie thuis kunt werken, wordt er van je verwacht dat je dat ook niet.

En het belangrijkste -> WC papier inslaan ;)
 
“Flattening the Curve” is a deadly delusion

Komt er op neer dat enkel je handen wassen écht niet genoeg is om dit in te dijken, en de curves de capaciteit van gezondheidszorg overschatten.

Dit is de forecast voor de VS van patiënten die beademing gaan nodig hebben, en de rode lijn is de ICU capaciteit:
1*B509lGKr5YzQtiKhiG06qQ.png
 
Wil jij hiermee beweren dat wij de adviezen niet opvolgen?
Daar heb ik geen idee van. Ik zeg enkel dat je je niet zorgen maken mij naïef lijkt. Ik ben geen risicopatient (toch niet volgens de normale definities) maar wil een mogelijke infectie niet doorgeven aan risicopatiënten in mijn familie. Ik probeer dan ook zo maximaal me niet in andere groepen te begeven, noch die risicopatiënten te ontmoeten, maar met ons sociale systeem van scholen en werken met andere mensen is dat niet eenvoudig.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Daar heb ik geen idee van. Ik zeg enkel dat je je niet zorgen maken mij naïef lijkt. Ik ben geen risicopatient (toch niet volgens de normale definities) maar wil een mogelijke infectie niet doorgeven aan risicopatiënten in mijn familie. Ik probeer dan ook zo maximaal me niet in andere groepen te begeven, noch die risicopatiënten te ontmoeten, maar met ons sociale systeem van scholen en werken met andere mensen is dat niet eenvoudig.

Je zorgen is menselijk maken heeft geen toegevoegde waarde, voor niemand.
En dit staat voor de duidelijkheid compleet los van de juiste dingen doen en adviezen opvolgen.

upload_2020-3-14_13-32-5.png
 
Ik denk dat we een andere definitie van "zorgen maken" gebruiken. Ik bedoel niet "tobben", "piekeren" of "kwellen", maar "bezorgd zijn".

Nee hoor, de exacte omschrijving doet er niet zo toe.
Het gaat erom dat als iemand zegt dat hij zich geen zorgen maakt, dat dat dan niet betekent dat hij naïef is en het probleem niet serieus neemt met de daarbij nodige voorzorgsmaatregelen.
 
Daar heb ik geen idee van. Ik zeg enkel dat je je niet zorgen maken mij naïef lijkt...
Nee, dat zei je niet. Ik citeer “Als je wel tot een risicogroep behoort en je geen zorgen maakt en de adviezen niet opvolgt, dan vind ik dat eigenlijk wel naïef”

ik voel me nogal aangesproken als zijnde naïef, terwijl wij alle adviezen opvolgen. En Nee, ik maak mij totaal geen zorgen.
 
Status
Not open for further replies.