Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
die 1000 euro zou dan nog het minsten zij...

wat ik me dan afvraag wat er gebeurd zou zijn als het onwaarschijnlijk toch had plaatsgevonden welke gevolgen dit zou hebben
1 alle tesla SuC van de ene dag op de andere niet meer bruikbaar?
2 enkel nog thuis laden en andere (tragere) openbare laadpunten
3 je Tesla zal niet meer met het Tesla netwerk in verbinding staan
4 door het vorige punt geen tesla updates meer
5 biij storing aan je wagen bij welke garage / merk kan je terecht? Ik zie niet zo meteen een ander automerk tegen je zeggen 'kom maar af met je Tesla, we zien wel wat we kunnen doen en zullen ook eens kijken of wij onze software kunnen uploaden naar je auto

gaat een ander automerk op de fles lijkt me een overname van de vloot door een ander automerk (ice -> ice) veel eenvoudiger
 
  • Funny
Reactions: job-lek
De beurs heeft er vandaag in ieder geval weinig last van gehad lijkt me.;)
Screenshot_20181126-221202.png
 
  • Like
Reactions: robertvg
GM is al eens failliet gegaan en gered via Chapter 11. Met Tesla zou een doorstart ook voor de hand gelegen hebben, vermoed ik.
Als het bedrijf zo dicht bij de afgrond kwam als Elon nu zegt, was hij zeker bezig met een Plan B, voor het geval dat het toch mis zou gaan. Tijdens het rondje langs zijn vrienden, maar ook langs de banken en investeringsfondsen, moet het hem opgevallen zijn dat het optrommelen van enkele tientallen miljarden dollars voor een doorstart eenvoudig haalbaar was.
Vandaar zijn overtuiging dat het na de succesvolle Model 3 productiestart in de zomer, een abc-tje zou zijn om Tesla te privatiseren. Dat liep even anders.
 
Als het bedrijf zo dicht bij de afgrond kwam als Elon nu zegt, was hij zeker bezig met een Plan B, voor het geval dat het toch mis zou gaan. Tijdens het rondje langs zijn vrienden, maar ook langs de banken en investeringsfondsen, moet het hem opgevallen zijn dat het optrommelen van enkele tientallen miljarden dollars voor een doorstart eenvoudig haalbaar was.
Vandaar zijn overtuiging dat het na de succesvolle Model 3 productiestart in de zomer, een abc-tje zou zijn om Tesla te privatiseren. Dat liep even anders.
Bedrijven zien toch wanneer de cash op raakt. Dan zijn er talloze mogelijkheden om het op te lossen. Tesla kan bijv. de leveranciers vragen een paar weken geduld te hebben, een rondje langs de grootste aandeelhouders, de banken lief aankijken enz. Voor het uitgeven van extra aandelen zou het wel te laat zijn.
Maar ach, Elon zegt wel meer wat.
 
Bij mijn weten heeft Tesla de leveranciers gevraagd om geld terug te storten en om betalingen later te mogen doen. Banken kijken niet lief terug, want het kredietrisico is te groot (het gaat immers om miljarden, niet om een paar miljoen), en zoals het zich laat aanzien heeft hij geen extra financiers gevonden... Toch knap dat ze eruit gekomen zijn, hoewel de SEC en de DOJ nog steeds onderzoeken of de boeken wel kloppen. Er kan nog een heel nare verrassing volgen. Ik hoop het niet voor Tesla, maar de problemen zijn nog niet voorbij.
 
.. en zoals het zich laat aanzien heeft hij geen extra financiers gevonden

Tuurlijk wel. Mocht het heel spannend geworden zijn, had Elon wel via enkele bevriende miljardairs/grote aandeelhouders laat staan SpaceX geld gevonden. Dit gebeurde onder meer al in 2008 & 2013 (Google zou Tesla kopen).

Elon wou het zo moeilijk mogelijk maken zonder cap raises om te tonen dat ze het kunnen. Ze thriven op het 'bet the company' verhaal, een pijn waarna ze zoveel sterker staan. Daarbij hebben ze in mei/juni 9% van de werknemers laten gaan. Nadien kan hij moeilijk zeggen dat het een eitje was.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: FrankNL
Een horror verhaal van Selma van der Graaf, sector analist bij ABN AMRO, van een reis met een BMW i3 naar Orléans in Frankrijk.
De kop van het artikel:'Elektrisch rijden in Frankrijk, balen als een stekker'.
Mooie reclame voor Tesla, niet voor de andere fabrikanten. Als je het hele artikel niet wil lezen, ze is niet aangekomen op haar bestemming. Of ... toch wel, maar met een taxi tegen betaling van 760 euro taxikosten.
Elektrisch rijden in Frankrijk, balen als een stekker - Insights
 
Ik volg Tesla (ja, helaas blijft het onbetaalbaar voorlopig) met veel bewondering. Musk heeft mooie dingen gedaan (ik ben lang bewonderaar van de beste man geweest), maar de ware aard komt steeds meer boven. Hij is een op en top narcist.
Hij vindt dat ie de wereld moet redden (uiteraard heeft ie daarin al mooie dingen laten zien), hij zet zichzelf graag in de schijnwerpers en wil maar wat graag laten weten aan de wereld hoe fantastisch hij wel niet is en dat ie nu behalve de wereld ook Tesla heeft gered. Wat een fantastisch man is het toch!
Voor deze man is niets genoeg en uiteindelijk haalt hij dan ook nauwelijks ergens voldoening uit.
Tot zo ver het vloeken in de kerk, ik hoop dat ie ooit de wijze woorden van Jos Verstappen aan zijn zoon ter harte neemt: als je iets minder hard gaat ga je nog steeds sneller dan de rest :)
 
  • Love
  • Like
Reactions: Michel3 and nico180
Een horror verhaal van Selma van der Graaf, sector analist bij ABN AMRO, van een reis met een BMW i3 naar Orléans in Frankrijk.
De kop van het artikel:'Elektrisch rijden in Frankrijk, balen als een stekker'.
Mooie reclame voor Tesla, niet voor de andere fabrikanten. Als je het hele artikel niet wil lezen, ze is niet aangekomen op haar bestemming. Of ... toch wel, maar met een taxi tegen betaling van 760 euro taxikosten.
Elektrisch rijden in Frankrijk, balen als een stekker - Insights

Ik heb ook wat moeten improviseren, maar ben toch in 2017 naar de Franse Alpen geweest en terug. Ja, het was niet een walk in the park, maar het ging wel. Weet ook van een groep studenten die een hele rondreis hebben gemaakt met een Kia Soul, en die is het ook gelukt zonder afslepen en wat al niet meer. Heb ik zo veel geluk gehad, of was ik beter voorbereid? Meer range is wel relaxter, dus ik wil graag een auto met 400km range, dan wordt het wel of niet functioneren van een laadstation minder kritisch. Maar het is idd jammer dat de Corri-door niet werkt met ABB chargers zoals Fastned. Die werken gewoon goed. Ook de Lidl in FR werkt met ABB, nooit problemen. Maar het klopt dat Tesla met zijn eigen netwerk in FR een belangrijk voordeel heeft.
 
  • Like
Reactions: Michel3