Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zag de "rant" van Bjorn Nyland over de wijzigingen. De dakdrager optie lijkt me wel een erg fijne om te hebben. Blijkbaar vind Elon dat je maar zuignappen moet nemen. Erg jammer. Bjorn had het ook over het mogelijke beperken van de AC laadsnelheid tot 11kW. Ik heb op de NL site hier niets over kunnen vinden. Weten jullie meer?
 
Ik heb mijn krant mijn gezeg gedaan nadat ze me verzekerden dat ze checken en dubbelchecken:

Als Tesla rijder en 'gelover' in de "Elon Musk droom" vind ik dat uw artikelen die over Tesla, Space X, Boring company en Elon Musk gaan juist zeer weinig diepgang hebben. Die verhalen worden gewoon van de Belga telex geplukt en gekopieerd zonder "checken, dubbelchecken en dan nog twee keer terugbellen".

Daarin verschillen jullie maar weinig van wat er in jullie schreeuwerige-populistische-zusterkrant geschreven wordt.
Voor woord en wederwoord betreffende Tesla verwijs ik jullie graag naar het specifieke pers draadje op het Nederlandstalig Tesla forum Tesla in de pers (NL/BE)
Misschien daar eerst "checken, dubbelchecken en dan nog twee keer terugbellen" voordat jullie een Tesla gerelateerd artikel plaatsen.

Mvg,
Simon Smidt


Van: "De Morgen" <[email protected]>
Verzonden: Maandag 12 november 2018 15:34:10
Onderwerp: Simon, onze hoofdredactie wil u iets vertellen

Klik hier als de e-mail onleesbaar is




Beste Simon,

Geef toe dat u er ook van droomt.
Van dappere, ondernemende, volhardende,
vrolijke en bovenal slimme verhalen.


Dat treft.

In de oceaan van kolkende informatie die zo eigen is aan dit internettijdperk, maken wij bij De Morgen een erezaak van het scheiden van feiten en fabeltjes. Het is met inzicht in die feiten, dat onze kwaliteitsjournalistiek zich al veertig jaar toont.

Journalistiek is dan ook het heerlijkste wat er is. Het is gniffelen om de vondst van één van je columnisten. Het zijn vreugdekreetjes als die ene geweldige foto binnenrolt. Het is tot het gaatje discussiëren met je reporters over de juiste onderzoeksvragen. Het is checken, dubbelchecken en dan nog twee keer terugbellen. Het is dagen piekeren over dat ene geschifte idee. Het is highbrow, het is lowbrow, en het is ook steeds meer digitaal. Het is stiekem apetrots zijn als twee beloftevolle journalisten een persprijs winnen.

Voortaan willen wij wekelijks met u in gesprek gaan over onze journalistiek. Elke zondag sturen wij u een nieuwsbrief met een persoonlijke selectie van verhalen, video's en infographics die wijzelf de beste of de meest spraakmakende van de afgelopen week vinden. Inschrijven voor deze nieuwsbrief doet u hier.

Reageren mag, van mening verschillen ook. Laat dus gerust van u horen via [email protected].
Want het is uit de botsing van ideeën dat vooruitgang voortkomt.

Hartelijk,


Kirsten_en_Bart_witte_BG_web_72dpi.jpg
Kirsten Bertrand en Bart Eeckhout
Hoofdredacteurs De Morgen

 
Wat dachten jullie van dit staaltje onderzoeksjournalistiek:
Vanwege de aanstaande invoering van de ‘Tesla-taks’, waardoor de bijtelling van dure elektrische lease-auto’s omhoog gaat, zal Tesla die verkoopcijfers in 2019 vrijwel zeker niet kunnen evenaren.

Komt uit: Nederland Teslaland

Nu, als ik als Belg die aanpassing van de Nederlandse bijtelling voor EVs vanaf 1/1/2019 goed heb begrepen, dan blijft model 3 heel interessant.
Wat denken jullie? Zal Tesla volgend jaar 2, 3 of zelfs 4 keer zoveel wagens in Nederland verkopen als dit jaar?
 
  • Like
Reactions: Michel3 and job-lek
Niet op tesla gericht, maar wou toch even posten.

Praktijktest – Elektrische auto’s: de grillen van opladen - AutoGids

Ik weet niet of dit artikel ludiek of serieus bedoeld is, maar het punt gaat compleet aan me voorbij. Onder andere uitschuiven op natte straatverf heeft te maken met electrisch laden?
Anyway, ik denk dat ik met de s misschien 2 x aan een openbare laadpaal heb gehangen, dus de problemen die er opgesomd worden herken ik dan ook niet...
 
Toekomstgericht goed nieuws - vergroot je opties. Voorlopig gaat het echter weinig toevoegen (in ieder geval buiten Nederland) - er zijn nu 17 Ioniq locaties met per locatie zes 100+kW laders. Daartegenover zijn er nu 425 Supercharger locaties. Verder is het doorgaans beperkt tot 50kW. In Nl zal de druk op Fastned om meer laders per locatie te gaan plaatsen wel toenemen.
 
maar ze gaan wel als een rakket hoor, zie Ionity Charging netwerk
17 was iets meer als 2 weken terug ja, nu al reeds op 21, lekker uptempo dus
Volgens mij gaat het nog aardig traag. 2 per week is ruim onvoldoende om er eind volgend jaar op 400 ionity locaties te hebben. Dan moet je, rekening houdend met de vakantie periode de de minimaal 8 per week openen. Nog veel werk, maar wel goed dat het gebeurt.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Tesla's new Lathrop facility takes shape amid Model 3's international exhibition
Als ik het goed zie is het nieuwe distribuiecentrum in Lathrop vrijwel geheel gespiegeld over de lengte-as uitgevoed.
Dat zou betekenen dat het (als ik het goed geteld heb) het enorme aantal van 172 load docks gaat hebben!
De schaal waarmee Tesla haar plannen om o.a. de autowereld te elektrificeren oppakt geeft aan hoe groots deze plannen zijn. :eek: :)
Ik kan er alleen maar in bewondering naar kijken, hoe je een gigant ziet uitgroeien.