Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Dat is toch precies wat ik al schrijf? 3% van 136 als marge houden. 3% van (snelheid boven de 100) als marge houden, 3km/u als marge onder de 100 houden. Je gaat dan nooit fout. Je eigen meting bevat ook een meetfout.

Let wel dat als ze met een auto achter je aan rijden er feitelijk rekening moet worden gehouden met 2 (!) correcties, dat gaat nogal eens mis. De eerste correctie is de onnauwkeurigheid van de meting zelf (3% of 3 km//h), de tweede is de onnauwkeurigheid van de waarneming van het snelheidsverschil (weer 3%). Ik heb dat maar 1x correct toegepast gezien (hmm, ikke snelheids overtredingen? :p)

Agenten zwetsen er nog wel eens op los, 'u reed 150, maar we moeten corrigeren van de wet': nee, er is een meetonzekerheid bij meneer agent waarvoor gecorrigeerd moet worden. De enige zekerheid is dan dat er 150-3% werd gereden. Misschien was het wel precies 145,5. Het getal in het display heeft over het algemeen overdreven veel digits, en dat geeft een vals gevoel van nauwkeurigheid.

Nodeloos te melden, maar (preciesie) meettechniek is jarenlang mijn vak geweest.
 
Met achterwielaandrijving kun je gemakkelijk overstuur forceren. Hoe meer vermogen, hoe makkelijker. Moderne ESP biedt geen 100% beveiliging hiertegen. Met voorwielaandrijving lukt overstuur alleen als de handrem op de achterwielen zit. Ik heb met mijn AWD Tesla zowel droog, als in de stromende regen op het circuit van Zandvoort gesjeesd. Ik kon geen overstuur forceren. Indrukwekkend weggedrag vond ik het trouwens, veilig!

Vandaag even op wat witte wegen de awd getest en idd heel indrukwekkend. Mijn buurman met achterwielaandrijving was jaloers op de acceleratie. Hij voelde echt dat het glad was en spinde veel meer.
 
  • Like
Reactions: Timmm and Fredblack
Heeft je buurman ook een Tesla? En heeft je buurman ook winterbanden?

Ja, ook een tesla (hij heeft mij overgehaald) en winterbanden (wellicht ander type of minder profiel), maar de tractie en grip in de bochten was bij hem duidelijk minder.

We hadden even een mannenmiddag en gingen even op een grote lege parkeerplaats los. Mijn eerste ervaring met allwheeldrive/tesla in de sneeuw. Maar het verschil was echt goed te zien.
 

Geweldig die conclusie

...Voor een fabrikant met een luttel decennium ervaring is de ingenieuze, intelligente Model 3 een verbazingwekkende prestatie. Je hoeft Musk niet tot God te verklaren om onder de indruk te zijn van wat hij tot stand bracht. Een bedrijf met ‘maar’ 40.000 werknemers heeft alle grote autoconcerns gedwongen het roer om te gooien, met enorme repercussies voor vooral de Duitse economie. Musk heeft het snelste en meest effectieve laadnetwerk van iedereen. Hij bouwt in Nevada de grootste batterijenfabriek ter wereld en doet er ook nog even stroomopslagsystemen en zonnedakpannen bij, terwijl hij in Florida tussen de bedrijven door herbruikbare raketten laat opstijgen en weer landen. Hij is for better or for worse de oppergod van het vooruitgangsideaal.
 
Het Duitse tijdschrift "Manager Magazine" heeft MIT laten onderzoeken hoe de CO2 balans tussen elektrische auto's en benzineauto's is. Wat blijkt, de productie en het gebruik van een Tesla Model X P100D resulteert in minder CO2 uitstoot vergeleken met een Ford Fiesta over 175'000 km.
Als uitgangspunt werd de CO2 emissies van de stroommix in Duitsland genomen

Tesla laut Elektroauto-Ökobilanz sauberer als Ford Fiesta - manager magazin
 
Het Duitse tijdschrift "Manager Magazine" heeft MIT laten onderzoeken hoe de CO2 balans tussen elektrische auto's en benzineauto's is. Wat blijkt, de productie en het gebruik van een Tesla Model X P100D resulteert in minder CO2 uitstoot vergeleken met een Ford Fiesta over 175'000 km.
Als uitgangspunt werd de CO2 emissies van de stroommix in Duitsland genomen

Tesla laut Elektroauto-Ökobilanz sauberer als Ford Fiesta - manager magazin
Mooi! Heb je bericht integraal ingepikt voor een discussie op nujij.nl, zul je vast goed vinden :oops:

Edit: Aandeel duurzame energie groeit naar 7,3 procent | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
 
Last edited: