Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Mooie theorie, maar in de praktijk heerst de fiets....
Ga maar eens bij de stadhouderskade kruispunten kijken. Een autonome auto blijft daar eeuwig verschrikt alle kamikazebakfietsters voorrang geven.
Ik kom regelmatig met de fiets in Amsterdam. Er zijn punten waar met de auto geen doorkomen aan is. Maar fietsers laten zich daar toch niet doodrijden. Ze blijven gemiddeld wel van de rijbaan af. Ik zie dat wel goed komen.
Al was het maar met de steeds geavanceerder elektrische steps. Autonome auto's 'weten' straks waar ze beter niet kunnen komen. En als ik roep dat ik een elektrische step heb zetten ze me gewoon iets eerder af.
 
Mooie theorie, maar in de praktijk heerst de fiets....
Ga maar eens bij de stadhouderskade kruispunten kijken. Een autonome auto blijft daar eeuwig verschrikt alle kamikazebakfietsters voorrang geven.
Klopt als een bus! Zonet nog; er steekt een fietser over, ergens in de verte. Mijn mensenbrein zegt: die is allang en breed aan de overkant als ik daar aan kom, de Tes denkt: ik gooi er even een semi noodstop tegenaan;)
 
Ik kom regelmatig met de fiets in Amsterdam. Er zijn punten waar met de auto geen doorkomen aan is. Maar fietsers laten zich daar toch niet doodrijden. Ze blijven gemiddeld wel van de rijbaan af. Ik zie dat wel goed komen.
Al was het maar met de steeds geavanceerder elektrische steps. Autonome auto's 'weten' straks waar ze beter niet kunnen komen. En als ik roep dat ik een elektrische step heb zetten ze me gewoon iets eerder af.

De uitdagingen zijn giga: nog een voorbeeldje, nl zelf de regels een pietsje overtreden om het verkeer te laten doorstromen.
Denk aan het overschrijden van een doorgetrokken streep om rond die halve dubbelparkeerder te rijden? Buiten de regels durven handelen lijkt mij erg lastig te programmeren!

Maar ach, ik ben een waardeloze voorspeller hoor! Ik weet weinig van IT en mijn glazen bol is beslagen (rij nooit met AC). Wellicht wordt de AI van de vervoermiddelen ooit wel zo proactief en vooral creatief. Ik laat me graag verrassen.
 
  • Like
Reactions: Wim S.
Als iedereen met FSD rijdt, wie kan er dan nog dubbelparkeren?

09-roll-safe.w700.h700.jpg


;)
 
De uitdagingen zijn giga: nog een voorbeeldje, nl zelf de regels een pietsje overtreden om het verkeer te laten doorstromen.
Denk aan het overschrijden van een doorgetrokken streep om rond die halve dubbelparkeerder te rijden? Buiten de regels durven handelen lijkt mij erg lastig te programmeren!

Maar ach, ik ben een waardeloze voorspeller hoor! Ik weet weinig van IT en mijn glazen bol is beslagen (rij nooit met AC). Wellicht wordt de AI van de vervoermiddelen ooit wel zo proactief en vooral creatief. Ik laat me graag verrassen.
Er is al een klassieker met dat thema:
 
Weer een vooringenomen review van Model 3.
Dit keer door Stern. Tenenkrommend weer...

Das Tesla Model 3 geht ab, als würde es von einem Gummiband gezogen | STERN.de

Is het misschien een idee om dit soort auto recensenten uit het prehistorische tijdperk verplicht te voorzien van de informatie/uitleg van het bereik/verbruik vs snelheid/weersomstandigheden van EV’s.

Steeds weer wordt dit 1-op-1 vergeleken met brandstofmotoren. Ik bedoel, dat het bereik van een EV continu fluctueert door de omstandigheden en gebruik is nu eenmaal een totaal anders autorijden. Niet vergelijkbaar met ICE’s. Elke keer wordt dit afgedaan/gesuggereert dat ‘het niet klopt’.

Het is te hopen dat dit soort geblaat snel verstomt met de komst van steeds meer EV’s op de weg.
 
  • Like
Reactions: woes and Merijn
Steeds weer wordt dit 1-op-1 vergeleken met brandstofmotoren. Ik bedoel, dat het bereik van een EV continu fluctueert door de omstandigheden en gebruik is nu eenmaal een totaal anders autorijden. Niet vergelijkbaar met ICE’s. Elke keer wordt dit afgedaan/gesuggereert dat ‘het niet klopt’.

Het verbruik van een auto HOORT te fluctueren met wisselende omstandigheden.
Het is NIET NORMAAL dat als je in de winter 10% meer luchtweerstand hebt door 30 graden verschil tov de zomer dit bij een benzineauto slechts 3% meer brandstof aan de pomp kost. Het is NIET NORMAAL dat als je op de snelweg met windkracht 4 op kop rijdt (wind tot 28km/uur, dus zeg maar effectief 125km/uur ipv 100km/uur) je hiervoor bij een benzineauto slechts zo’n 15% extra brandstof nodig hebt ipv 50% (als ik zo snel even goed reken)

Totdat de journalisten eens de ongelovelijke inefficiency van de verbrandingsmotor tov electrisch gaan onderkennen blijven ze maar aanmodderen. Hoewel ik er een hard hoofd in heb of dit bij de massa wel zou binnenkomen. Mensen zijn lui en zijn maar wat blij dat dankzij de verspilling van de verbrandingsmotor ze niet zelf hoeven te gaan nadenken over wat wel en niet echt energie kost.