Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
En ook in het 8 uur NOS journaal.
Toch wel een positief nieuwsitem over elektrische auto's.
Zou een keer tijd worden. Ik ben maar opgehouden alle onzin verhalen in de pers aangaande EVs in het algemeen en Tesla in het bijzonder te weerleggen als ze bij de koffieautomaat ter sprake komen.

Zoals deze bijvoorbeeld: Tesla levert 97.000 auto's in derde kwartaal | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

"Automaker Tesla heeft in het derde kwartaal niet aan de verwachtingen kunnen voldoen. Het concern leverde tussen begin juli en eind september 97.000 voertuigen. Dit is een nieuw record, maar wel net iets minder dan de analisten hadden verwacht.

De kenners hadden gerekend op 97.477 leveringen in het derde kwartaal."


Ik snap niet dat een serieuze journalist dat kan schrijven als een bedrijf op minder dan 1% na z'n targets niet haalt... En wie die zelfbenoemde 'kenners' zijn die zo precies weten hoeveel er geleverd zou worden is me helemaal een raadsel. Heb echter geen twijfels over waar hun loyaliteit ligt...
 
Born, Limburg?
Een maand geleden is al duidelijk geworden dat Tesla concreet onderhandelt over 2 lokaties in Niedersachsen, Duitsland. Namelijk Emden en de omgeving van Meppen.

Ja, klopt. Maar, omdat het laatste woord hierover niet is gesproken, dacht ik dat het wel een interessant onderwerp is voor de TMC communinity met als doe: geen politieke discussie los te trappen
maar: krachten / netwerken bundelen om Tesla naar deze kant te brengen!

De Duitse ministers zijn wat dat betreft heel actief!
Ik hoop sterk dat vanuit hier (of het netwerk omheen) ook een impulse kan komen - denk aan al de economische gevolgen als Tesla zich hier (BeNeLux) zal huisvestigen!
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Ja, klopt. Maar, omdat het laatste woord hierover niet is gesproken, dacht ik dat het wel een interessant onderwerp is voor de TMC communinity met als doe: geen politieke discussie los te trappen
maar: krachten / netwerken bundelen om Tesla naar deze kant te brengen!

De Duitse ministers zijn wat dat betreft heel actief!
Ik hoop sterk dat vanuit hier (of het netwerk omheen) ook een impulse kan komen - denk aan al de economische gevolgen als Tesla zich hier (BeNeLux) zal huisvestigen!
Gewoon in Groningen. Google ging hen al voor. Fiscale faciliteiten nergens zo goed als in Nederland. Of net over de grens, zodat het toch Made in Germany is. Mensen, spullen(doorvoer) en financiën kunnen toch wel bij ons vandaan komen.
 
De kans dat Tesla zal verdwijnen is helaas aanwezig. Alleen al gezien de love or hate commentaren in diverse media met de bijbehorende reacties. Grofweg is deze te verdelen in eerste instantie in: ICE vs EV . Als men dan de stap naar EV maakt, dan geen Tesla, want: afwerkingsproblemen als pannel caps, paint en interieur. Je merkt toch dat een hoop mensen wachten op de goedkope maar goed afgewerkte EU variant.

Is het terecht? Dat bepaald iedereen voor zich/haar zelf.

Overigens verwacht ik dat Tesla hier stevig antwoord op gaat hebben. Want Tesla investeerd goed in eigen batterij cellen.
 
Last edited:
Ik denk dat Tesla nu echt wel too big to fail is geworden... Zelfs al zou je het ding opkopen en onderdelen willen splitsen; de geest is uit de fles en er zijn nu echt wel mensen die een EV willen, en liefst nog eentje zoals Tesla met zuinige motoren en OTA updates en autopilot. Die goodwill ga je ook quantificeren en een slimme opkoper van een failliet Tesla houdt de naam wel aan om er profijt uit te halen.

Maar goed, die gerenommeerde professor heeft weer eens 15' bekendheid gehad, en iedereen errond heeft weer de clicks gekregen dus zijn/haar rekeningen worden weer betaald...
 
Het merk alleen al is onbetaalbaar, nog afgezien van alle tech. Als Tesla faalt staan zowel Detroit als Silicon Valley vooraan om te kopen - Google, Apple, VW en GM zijn allemaal aannemelijke kandidaten. Dus nee, verdwijnen niet, hoogstens doorstarten met een minder controversiële roerganger.