ok, Dat wist ik nog niet. mijn model is dan ook pre- Xwth... Tesla maakt toch al lang gebruik van pyrofuses ? Dat is niets nieuws.
Al sinds de introductie van de Model X volgens mij.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ok, Dat wist ik nog niet. mijn model is dan ook pre- Xwth... Tesla maakt toch al lang gebruik van pyrofuses ? Dat is niets nieuws.
Al sinds de introductie van de Model X volgens mij.
Jammer, net geen 100.000 stuks...
AD kopt: "Laat elektrische auto's op eigen strook wel 130km/u rijden.". Met in de sub alinea: de Tesla-strook.
Privacy settings
Allereerst vind ik dat alle auto's zoveel mogelijk dezelfde snelheid moeten rijden voor de verkeersveiligheid. Maar door een Tesla-strook te maken, ga je afgunst naar EV, voor de korte termijn, in de hand werken. Het artikel gaat uit van een swieper in verkoop van EV's. Beide zullen waar zijn, maar zorg dan eerst voor een goede financiële stimulants.
Moet zeggen dat dit gisteren wel mijn eerste reactie was toen we het hier hadden over de max snelheid terugbrengen naar 100km/u om uitstoot: "Hoop wel dat er een bordje onderhangt dat ik nog wel gewoon 130 mag doen"AD kopt: "Laat elektrische auto's op eigen strook wel 130km/u rijden.". Met in de sub alinea: de Tesla-strook.
Privacy settings
Allereerst vind ik dat alle auto's zoveel mogelijk dezelfde snelheid moeten rijden voor de verkeersveiligheid. Maar door een Tesla-strook te maken, ga je afgunst naar EV, voor de korte termijn, in de hand werken. Het artikel gaat uit van een swieper in verkoop van EV's. Beide zullen waar zijn, maar zorg dan eerst voor een goede financiële stimulants.
Juist niet, en al zou dat zo zijn, afgunst heb je toch wel en om vaak de (onterechte) subsidie kaart die ze spelen. Is naar mijn mening weer een extra motivatie om een EV te kopen, en dit niet alleen op je bijtelling laten baseren. Waarom een zorgen voor een financiële stimulans? Gaat gewoon zelfde verhaal als met zonnepanelen worden. Echt onzin om subsidie op zonepanelen te geven, die verdienen zich ALTIJD terug zonder subsidie. Een EV doet dit ook gezien de prijs per km (onderhoud, laad/brandstof, restwaarde)
De financiële stimulans is om de motivatie voor EV te verbeteren. Nu heeft men een ICE en argumenten als: Range, aanschafprijs ed. Onderwater is men nog gekoppeld aan een ICE en het rijgevoel wat ze denken te missen, ook al hebben ze zelf nog niet elektrisch gereden. Range wordt al steeds beter, als aanschafprijs ook nog een non-issue wordt, dan zal je versnelling zien. Je hebt gelijk dat een EV in het totaalplaatje financieel aantrekkelijker is. Echter de meeste mensen kijken niet verder dan de diepte van de portemonnee, om welke reden dan ook. Als je daarna de EV ook voorrang geeft op de snelweg, dan laat je als overheid echt zien dat EV beter is voor jou en het milieu. Nu zijn er nog teveel tegen-argumenten om het uiteindelijk doel te bereiken.
Musk had helemaal niks beloofd. Musk had in een *interne* mail de zweep erop gelegd dat 100K haalbaar kon zijn. Analisten maakten daar dan 105K van en zijn nu teleurgesteld dat Tesla nog altijd meer heeft uitgeleverd dan bij Q2, maar niet zoveel als ze zelf gegokt hadden.Vanochtend op BNR-zuurpruim 'Musk haalt weer zijn beloftes niet......' (100K beloofd, 97K dus gehaald)
ik ben het complete met je eens mbt 'analisten' - maar ook Musk heeft hier al dan niet bewust een verwachting gecreeerdMusk had helemaal niks beloofd. Musk had in een *interne* mail de zweep erop gelegd dat 100K haalbaar kon zijn. Analisten maakten daar dan 105K van en zijn nu teleurgesteld dat Tesla nog altijd meer heeft uitgeleverd dan bij Q2, maar niet zoveel als ze zelf gegokt hadden.
Ik schrijf analisten cursief, want als diezelfde kerels 95K hadden verwacht dan was iedereen tevreden over 2K meer geleverde voertuigen dan verwacht.
Born, Limburg?Beste Xfrank,
ik heb mij vandaag hier bij TMC geregistreerd omdat ik niet wist hoe ik dit anders moest doe (misschien zit hier ook helemaal verkeerd):
Tesla eyes Northwest Germany for its next Gigafactory: Everything you need to know
In dit articel is te lezen dat Tesla van plan is om een Gigafactroy Europe te gaan bouwen. Hij denk over Duitsland of iets in de buurt van de BeNeLux (!!!). Wat zouden wij (Bel-Dutch-TMC-Club + onze netwerken!) kunnen doen om ervoor te zorgen dat de Gigafactory naar de BeNeLux komt (rumours: in de buurt van Born / Limburg)?
Indien dit de verkeerde plek is: zou je mij kunnen adviseren waar ik naar toe moet met mijn vraag (of direct rechtstreeks doorsturen)?
The race is on!
Alvast bedankt + groetjes
Inderdaad. En ik denk ook dat België bijna nooit een schijn van kans maakt met onze politiek en vakbondenBorn, Limburg?
Een maand geleden is al duidelijk geworden dat Tesla concreet onderhandeld over 2 lokaties in Niedersachsen, Duitsland. Namelijk Emden en de omgeving van Meppen.
Ik vindt het nogal wat om een burger aan te spreken op het beleid in een land wat zich uitgeeft als democratie! Ik heb steeds meer het gevoel dat het NIETS, maar dan ook echt HELMAAL NIETS uitmaakt welke partij je stemt. Ze doen met zijn allen gewoon lekker waar ze zelf zin in hebben en houden elkaar altijd de handen boven het hoofd. Vier jaar later is toch iedereen weer vergeten wat ze allemaal beloofd hadden en niet nakwamen.@Xfrank Die politiek, dat doen jullie in een democratisch land toch echt zelf! (en die vakbonden ook eigenlijk ;-)
IQ loos? Is dat niet een beetje dom om te zeggen?Elke advocaat maakt gehakt van de Tesla eigenaar. Bij voorbaat al verloren omdat de bestuurder op afstand al geen goed overzicht heeft over de situatie.
Het probleem met Smart Summon is dat teveel IQ lozen deze party trick in drukke gebieden gebruiken. Een paar van dit soort incidenten en zelfs in de US wordt straks Smart Summon niet meer mogelijk. Het is precies dit soort ondoordacht test werk door eigenaren waarom we het hier in de EU niet mogen.
Lees nou eens goed. Vorig jaar zijn de verkopen in september ingezakt (door de nieuw norm) waardoor deze september er t.o.v. een jaar geleden extra goed uit ziet. Is niks mis mee.Als ze dat hadden opgeschreven had ik er vrede mee gehad. Dat is gewoon de waarheid, maar de verschuivingen in verkoopcijfers van een jaar geleden hebben geen moer te maken met de verkoopcijfers van deze maand.
Aha, jij bedoelt dat de overgang naar WLTP een invloed heeft op de relatieve verkopen van september van dit jaar vergeleken met het jaar ervoor. Dat is waar, maar dat schreef ik niet en dat schrijft NRC ook niet in de kop van het artikel. En daar heb ik kritiek op.Lees nou eens goed. Vorig jaar zijn de verkopen in september ingezakt (door de nieuw norm) waardoor deze september er t.o.v. een jaar geleden extra goed uit ziet. Is niks mis mee.
Kop is idd wel een beetje "bijzonder".
En dat die kop en beetje raar was geformuleerd bevestigde ik ook.Aha, jij bedoelt dat de overgang naar WLTP een invloed heeft op de relatieve verkopen van september van dit jaar vergeleken met het jaar ervoor. Dat is waar, maar dat schreef ik niet en dat schrijft NRC ook niet in de kop van het artikel. En daar heb ik kritiek op.