Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Lijkt mij ook maar dan mag het tarief ook wel iets omlaag, want 25 ct per kWh is weliswaar concurrerend, maar nog steeds zeer winstgevend, bij kosten van minder dan 10 cent. En nou spreek ik mezelf meteen tegen want ik heb eerder hier beweerd* dat Tesla uiteindelijk gewoon een stroom-leverancier wordt (inclusief solar) en toevallig ook auto's verkoopt. Wacht maar tot het SuC netwerk groot genoeg is. Dan gaat het ook open voor de auto's van concurrenten en gaan overal de prijzen omlaag. En die van Tesla wellicht nog iets omhoog, alhoewel Ionity voorlopig nog het goedkoopst is, maar Flat-fee heeft natuurlijk geen toekomst..

Edit
* Deze mening moet ik overigens bijstellen, want ze worden natuurlijk ook vooral nog batterij of -technologie leverancier. (Licensering van Tesla's legacy battery-tech zal vast een volgende stap zijn. Mooi toch, geld verdienen aan een technologie die je de voorsprong gaf en daarmee je eigen voorsprong vergroten.)
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Jopie
Lijkt mij ook maar dan mag het tarief ook wel iets omlaag, want 25 ct per kWh is weliswaar concurrerend, maar nog steeds zeer winstgevend, bij kosten van minder dan 10 cent. En nou spreek ik mezelf meteen tegen want ik heb eerder hier beweerd dat Tesla uiteindelijk gewoon een stroom-leverancier wordt (inclusief solar) en toevallig ook auto's verkoopt. Wacht maar tot het SuC netwerk groot genoeg is. Dan gaat het ook open voor de auto's van concurrenten en gaan overal de prijzen omlaag. En die van Tesla wellicht nog iets omhoog, alhoewel Ionity voorlopig nog het goedkoopst is, maar Flat-fee heeft natuurlijk geen toekomst..

Prijzen omlaag? 0,25 is echt gewoon erg laag in vergelijking met eender welke andere laadmogelijkheid.
Kan gerust nog een 0,05 euro erbij komen per kWh.
 
Wanneer je onderaan verder leest krijg je het volgende te lezen
"De elektrische auto is een aanrader als je in de stad woont en vooral korte afstanden aflegt. Je draagt bij aan een betere luchtkwaliteit maar je actieradius blijft beperkt. Reken best uit of het financieel voor jou voordeliger is."
Heb het een paar keer ingevuld, maar boven de 32% kreeg ik het niet. Wel diesel onderaan weten te krijgen en elektrisch bovenaan met totaal onrealistische invullingen.
 
Prijzen omlaag? 0,25 is echt gewoon erg laag in vergelijking met eender welke andere laadmogelijkheid.
Kan gerust nog een 0,05 euro erbij komen per kWh.

Zag juist op m'n rekening, in Belgie 0.28€ en in Frankrijk 0.24€ dus op m'n weekelijks ritje Parijs scheelt het blijkbaar 4 euro op een bedrag van 13-17€ en nog beter is om bij Ionity te gaan tegen 8€ per charge ... bijna de helft. Op jaarbasis kan dat tellen!
 
In Belgische media verschijnen nu wat meer auto-gerelateerde artikelen o.i.v. het autosalon in Brussel:

Wat te kiezen: benzine, diesel, hybride of elektrisch? Doe hier de test!

Mijn resultaat:
1. Benzine
2. Diesel
3. Hybride
4. Electrisch
Waarschijnlijk omdat ik op het platteland woon (is dat een criteria?) en >100km per dag rij. Waarschijnlijk weet HLN niet dat er al electrische wagens bestaan die verder kunnen?
Haha ik wil een grote SUV, doe veel snelwegverkeer en +50000km per jaar en het ding zegt benzine :D
 
Verzekering naait eigenaar vernielde Tesla Model X

Het is de vraag of de soep zo heet gegeten wordt, natuurlijk. Maar toch een Tesla in de "pers". Redelijk verontrustend, als het waar is.

O, ik geloof dit meteen. Veel verzekeraars zijn enorme boeven die erop gokken dat je er geen werk van gaat maken.

Beste is direct verzekeringsadvocaten te Rotterdam erop te zetten. Dan is die keutel snel genoeg ingetrokken zou ik denken.
 
Dat is 163 Wh/km. In de winter haal ik dat idd ook niet maar in het voorjaar/zomer op 18 inch is dat zeker haalbaar.

Dan moet ik echt trager gaan beginnen rijden ... nu eerder poste ik inderdaad in een andere thread dat ik dan ook al weer erg zuinige ritten heb meegemaakt dus ja, ben benieuwd naar de zomer, zou graag eens 400km willen halen uit een charge .. (disclaimer: ik rijd enkel autostrade)
 
toch om te rotten dit? ik zou gewoon die kantoren in de fik gaan steken als klant

Ik kan alleen maar hopen dat deze opmerking spreekwoordelijk is. En dan nog vind ik het erg dom: "ik word genaaid, dus pak ik je terug". Dan ben jij zelf toch geen snars beter?

@Devils son, dat gaat niet helemaal op. Verzekeraars maken amper tot geen rendement op autoverzekeringen. Klaarblijkelijk gaan er ook bakken geld uit. Verder zie ik hier genoeg draadjes op het forum waar je je het meest voordelig kan verzekeren. You pay monkeys, you get monkeys.

En ja, ik werk voor een verzekeraar (die amper tot geen Tesla's verzekert, omdat we 'te duur' zijn).