Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kan alleen maar hopen dat deze opmerking spreekwoordelijk is. En dan nog vind ik het erg dom: "ik word genaaid, dus pak ik je terug". Dan ben jij zelf toch geen snars beter?

@Devils son, dat gaat niet helemaal op. Verzekeraars maken amper tot geen rendement op autoverzekeringen. Klaarblijkelijk gaan er ook bakken geld uit. Verder zie ik hier genoeg draadjes op het forum waar je je het meest voordelig kan verzekeren. You pay monkeys, you get monkeys.

En ja, ik werk voor een verzekeraar (die amper tot geen Tesla's verzekert, omdat we 'te duur' zijn).

als dat zo is dan is dat nog steeds geen reden zo met klanten om te gaan. Slecht voor de branche en slecht voor de verzekernemers.
Verhoog de premie. De enig juiste oplossing.
 
als dat zo is dan is dat nog steeds geen reden zo met klanten om te gaan. Slecht voor de branche en slecht voor de verzekernemers.
Verhoog de premie. De enig juiste oplossing.

Dat je zo niet om moet gaan met je klanten, daar ben ik het helemaal eens mee. Alleen dat generaliseren, alle verzekeraars zijn boeven, slaat nergens op.
Verder ervaar ik regelmatig dat verhalen anders in de pers komen, dan wat er in werkelijkheid gebeurd is (dat zijn wij als tesla eigenaren inmiddels ook gewend :oops:).

Last but not least: laat je goed adviseren (ipv alleen de laagste premie te kiezen). Zo’n adviseur weet met wie jij in zee gaat, en grijpt namens jou in wanneer dat nodig zou zijn.

Verhogen van de premie zou zeker een oplossing zijn. Helaas is dat makkelijker gezegd dan gedaan (volume bestaande portefeuille, concurrentie, etc).
 
Dat je zo niet om moet gaan met je klanten, daar ben ik het helemaal eens mee. Alleen dat generaliseren, alle verzekeraars zijn boeven, slaat nergens op.
Verder ervaar ik regelmatig dat verhalen anders in de pers komen, dan wat er in werkelijkheid gebeurd is (dat zijn wij als tesla eigenaren inmiddels ook gewend :oops:).

Last but not least: laat je goed adviseren (ipv alleen de laagste premie te kiezen). Zo’n adviseur weet met wie jij in zee gaat, en grijpt namens jou in wanneer dat nodig zou zijn.

Verhogen van de premie zou zeker een oplossing zijn. Helaas is dat makkelijker gezegd dan gedaan (volume bestaande portefeuille, concurrentie, etc).

gelukkig heb ik zelf meer goede dan slechte ervaringen met verzekeringen. Een juiste tussenpersoon kan het verschil maken.

de vorige autoverzekering was ook categorie: wij doen er alles aan om niet uit te betalen, het komt dus helaas vaker voor dat verzekeraars alleen premie willen innen maar niet of moeizaam uitbetalen.
 
Toptalent kent wel hun prijs, en het klopt dat dat niet alleen financieel is, maar voor niks ga je ze ook niet krijgen :)
Dus anders gezegd: geld is misschien nut hun (enige) drijfveer, maar peanuts zijn geen drijfveer voor toptalent.
Het is geen meme, wanneer je toptalent onderbetaalt, mag je er op rekenen dat ze niet zo heel lang bij je blijven, tenzij je ze echt iets anders (geen peanuts) kan aanbieden.
 
En dan de vraag..... Hebben wij op dit moment allemaal een Model 3 die straks softwarematig wordt geupdate en vervolgens kan praten of is het alleen voor nieuwe Model 3’s die in de toekomst geproduceerd worden?
Ik denk dat als je Tesla de speaker mist en je deelneemt aan het robotaxinetwork je deze geretrofit krijgt, aangezien niet alleen jij maar ook Tesla gaat verdienen aan jouw voertuig.
 
Natuurlijk niet de meest wetenschappelijke test, maar wel een hele praktische. Gewoon alle elektrische auto's achter elkaar laten rijden en kijken wie het langste volhoudt op 1 lading....


spoiler:
Mercedes EQC: 194 miles = 312km
Audi E-tron: 206 miles = 331km
Nissan Leaf : 208 miles = 334km
Jaguar I-pace : 223 miles = 358km
Kia e-Niro: 255 miles = 410km
Tesla model 3: 270 miles = 434km

Kia doet het erg goed!