You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dat is een oud filmpje, iets met mijlen en kilometers, taxichauffeurs maken Tesla zwart en eisen onrealistische dingen van Tesla. Tesla had nooit met ze in zee moeten gaan en daar worden ze nu voor gestraft.
Hahahaha
Ali; ‘Hier, kijk, ik rij 79 en op waze is dat 127’
Bijna 50 km te hard roept de voice-over.
Geniaal!
Als dat compromis er zo uitziet:Ben ik de enige die bij het lezen van deze conclusie uit de Volkskrant denkt
"ja amahoela niks lobby niks zeuren, die boete moet er komen.... en niet zo laf, het is al 10 jaar pijnlijk duidelijk dat de ICE motoren eindig zijn"
Miljardenboetes dreigen voor autofabrikanten: ‘Stop verkoop SUV’s met 400 pk’
Zou toch wel erg makkelijk zijn om er een compromis van te maken.... het zou getuigen van erg weinig ballen om fabrikanten niet te straffen voor het doorzetten van productie en verkoop van ICE met hoge marge, ten koste van de omschakeling op tijd maken naar elektrisch!
kan ik er wel mee leven.Wellicht komt er een fonds dat wordt gevuld met de boetes, dat gebruikt wordt om elektrisch rijden te stimuleren, bijvoorbeeld door meer infrastructuur aan te leggen en start-ups te ondersteunen.
Ben ik de enige die bij het lezen van deze conclusie uit de Volkskrant denkt
"ja amahoela niks lobby niks zeuren, die boete moet er komen.... en niet zo laf, het is al 10 jaar pijnlijk duidelijk dat de ICE motoren eindig zijn"
Nee, je bent zeker de enige niet die dat denkt. Wat mij betreft: doorpakken met die boetes. Me dunkt dat de auto industrie nu voldoende getraineerd en vertraagd heeft.
Even later las ik overigens in diezelfde krant een briljante ingeving van de RAI:
https://www.volkskrant.nl/economie/rai-breng-omstreden-subsidie-voor-plug-in-hybride-terug
Tja, natuurlijk komt die vereniging op voor de belangen van haar leden. Maar zouden ze daar nou echt denken dat wij met z'n allen die 6 miljard kostende en meer CO2 opleverende miskleun met gesubsidieerde PHEV's van 5 jaar geleden al zijn vergeten? Ik mag toch hopen dat ons aller overheid hier ook haar rug kaarsrecht houdt.
Wat mij betreft wel iets te kort door de bocht......
Model 2.Nieuw type Tesla...soort mini Y volgens Autoweek.
Mysterieus nieuw model Tesla duikt op in China
Mwa.
Je hoort mij niet zeggen dat ICE niet naast EV mag bestaan. Je hoort me wel zeggen dat we in geen geval ICE techniek, in welke vorm dan ook, moeten gaan subsidiëren. Die fout hebben we gemaakt en dat moeten we niet nog een keer doen. Ik kan geen enkele reden verzinnen waarom we het stervensproces van een oude, vervuilende en achterhaalde techniek extra lang zouden moeten rekken door er maar gemeenschapsgeld (subsidie) in te blijven pompen. Nergens goed voor.
Je hoort mij overigens ook geen anderen veroordelen omdat ze niet in staat zijn om 50K te besteden aan een BEV. Maar ik heb wel een oordeel over mensen die datzelfde bedrag uitgeven aan een grote, zware, fossiele brandstof zuipende SUV, omdat 'elektrische auto's zo duur zijn' Dat begrijp ik niet. Dat is gewoon een kwestie van prioriteiten stellen. En ja, ook dat hoeven we niet te subsidiëren in de vorm van PHEV voertuigen.
Oei... een nieuwe Tesla met kuren:
Verzekering naait eigenaar vernielde Tesla Model X
Het is de vraag of de soep zo heet gegeten wordt, natuurlijk. Maar toch een Tesla in de "pers". Redelijk verontrustend, als het waar is.
Wat mij betreft wel iets te kort door de bocht......
Ik ben ook helemaal voor langzaam verhogen van opslagen tgv CO2 uitstoot en vervolgens dit geld gebruiken voor innovatie of stimulatie EV. Maar zolang er omwille van milieu/techniek nog altijd een markt is voor de IEC kunnen ze toch naast elkaar bestaan?
Zo is op dit moment ook niet ieder huis in NL gebaad bij een warmtepomp
Een EV in zeer koude of warme gebieden heeft ook (NOG) zijn beperkingen, komt het milieu ook niet ten goede.
Bij hebben thuis ook nog een IEC staan welke soms een paar keer per week op pad gaat maar ook wel eens een maand stil staat.(na een maand is de tank exact even vol, bij een Tesla ben je al heel wat km of kWh kwijt in een maand.....)
Tenslotte ben ik nog even voorzichtig met anderen veroordelen als ze (nog) niet voor een EV kiezen. Niet iedereen kan meer dan 50k besteden
Transities kosten tijd en innovaties ook. Onder druk wordt alles vloeibaar dus langzaam aan IEC zwaarder belasten en ervoor zorgen dat een EV een passend alternatief wordt. Dan kan het opeens snel gaan.
Maar zwaar vervuilende (nieuwe) auto's zwaarder belasten (of desnoods beboeten) daar kan ik me wel in vinden
De belangrijkste aankondiging van Herbert Diess, de concernchef van Volkswagen, is dat de ontwikkeling van waterstof auto's zal worden gestopt.VW is eindelijk wakker en houdt het voor mogelijk dat ze te laat zijn..
Volkswagen-topman: We worden het nieuwe Nokia als we niet veranderen
Volkswagen-topman: We worden het nieuwe Nokia als we niet veranderen | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Is dit meer Amerikaans iets of...
Toezichthouder onderzoekt klachten over plots versnellende Tesla's | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl