Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Dat is een oud filmpje, iets met mijlen en kilometers, taxichauffeurs maken Tesla zwart en eisen onrealistische dingen van Tesla. Tesla had nooit met ze in zee moeten gaan en daar worden ze nu voor gestraft.

Hahahaha
Ali; ‘Hier, kijk, ik rij 79 en op waze is dat 127’
Bijna 50 km te hard roept de voice-over.
Geniaal!

Is inderdaad oud filmpje, maar vorige week begon mijn MCU vast te lopen en kreeg ik op het dashboard ook de snelheid in mijlen, hoewel ik toch in België reed en niets had aangepast. Viel me wel op :).

Probleem lag overigens bij de bluetooth-verbinding van mijn iPhone die net een nieuwe beta had ontvangen.
 
Ben ik de enige die bij het lezen van deze conclusie uit de Volkskrant denkt
"ja amahoela niks lobby niks zeuren, die boete moet er komen.... en niet zo laf, het is al 10 jaar pijnlijk duidelijk dat de ICE motoren eindig zijn"

Miljardenboetes dreigen voor autofabrikanten: ‘Stop verkoop SUV’s met 400 pk’

Zou toch wel erg makkelijk zijn om er een compromis van te maken.... het zou getuigen van erg weinig ballen om fabrikanten niet te straffen voor het doorzetten van productie en verkoop van ICE met hoge marge, ten koste van de omschakeling op tijd maken naar elektrisch!

Als je dan toch iets van een compromis wilt, dan zoals Fiat nu is voorgesorteert, het geld naar fabrikanten die wel "gas" geven op de productie van EV's en er zoveel maken als ze kunnen.

En dat punt van banen is al helemaal een dooddoener, in Duitland zijn de 30.000 banen die worden geschrapt in de autosector eind vorig jaar al gecommuniceerd! En oja ook voor de elektrische auto zijn mensen nodig, wel net wat anders geschoold, dat dan wel!
 
  • Like
Reactions: Bas.
Ben ik de enige die bij het lezen van deze conclusie uit de Volkskrant denkt
"ja amahoela niks lobby niks zeuren, die boete moet er komen.... en niet zo laf, het is al 10 jaar pijnlijk duidelijk dat de ICE motoren eindig zijn"

Miljardenboetes dreigen voor autofabrikanten: ‘Stop verkoop SUV’s met 400 pk’

Zou toch wel erg makkelijk zijn om er een compromis van te maken.... het zou getuigen van erg weinig ballen om fabrikanten niet te straffen voor het doorzetten van productie en verkoop van ICE met hoge marge, ten koste van de omschakeling op tijd maken naar elektrisch!
Als dat compromis er zo uitziet:
Wellicht komt er een fonds dat wordt gevuld met de boetes, dat gebruikt wordt om elektrisch rijden te stimuleren, bijvoorbeeld door meer infrastructuur aan te leggen en start-ups te ondersteunen.
kan ik er wel mee leven.
 
Ben ik de enige die bij het lezen van deze conclusie uit de Volkskrant denkt
"ja amahoela niks lobby niks zeuren, die boete moet er komen.... en niet zo laf, het is al 10 jaar pijnlijk duidelijk dat de ICE motoren eindig zijn"

Nee, je bent zeker de enige niet die dat denkt. Wat mij betreft: doorpakken met die boetes. Me dunkt dat de auto industrie nu voldoende getraineerd en vertraagd heeft.

Even later las ik overigens in diezelfde krant een briljante ingeving van de RAI:

https://www.volkskrant.nl/economie/rai-breng-omstreden-subsidie-voor-plug-in-hybride-terug

Tja, natuurlijk komt die vereniging op voor de belangen van haar leden. Maar zouden ze daar nou echt denken dat wij met z'n allen die 6 miljard kostende en meer CO2 opleverende miskleun met gesubsidieerde PHEV's van 5 jaar geleden al zijn vergeten? Ik mag toch hopen dat ons aller overheid hier ook haar rug kaarsrecht houdt.
 
Nee, je bent zeker de enige niet die dat denkt. Wat mij betreft: doorpakken met die boetes. Me dunkt dat de auto industrie nu voldoende getraineerd en vertraagd heeft.

Even later las ik overigens in diezelfde krant een briljante ingeving van de RAI:

https://www.volkskrant.nl/economie/rai-breng-omstreden-subsidie-voor-plug-in-hybride-terug

Tja, natuurlijk komt die vereniging op voor de belangen van haar leden. Maar zouden ze daar nou echt denken dat wij met z'n allen die 6 miljard kostende en meer CO2 opleverende miskleun met gesubsidieerde PHEV's van 5 jaar geleden al zijn vergeten? Ik mag toch hopen dat ons aller overheid hier ook haar rug kaarsrecht houdt.

Wat mij betreft wel iets te kort door de bocht......
Ik ben ook helemaal voor langzaam verhogen van opslagen tgv CO2 uitstoot en vervolgens dit geld gebruiken voor innovatie of stimulatie EV. Maar zolang er omwille van milieu/techniek nog altijd een markt is voor de IEC kunnen ze toch naast elkaar bestaan?
Zo is op dit moment ook niet ieder huis in NL gebaad bij een warmtepomp :)

Een EV in zeer koude of warme gebieden heeft ook (NOG) zijn beperkingen, komt het milieu ook niet ten goede.
Bij hebben thuis ook nog een IEC staan welke soms een paar keer per week op pad gaat maar ook wel eens een maand stil staat.(na een maand is de tank exact even vol, bij een Tesla ben je al heel wat km of kWh kwijt in een maand.....)

Tenslotte ben ik nog even voorzichtig met anderen veroordelen als ze (nog) niet voor een EV kiezen. Niet iedereen kan meer dan 50k besteden :rolleyes:

Transities kosten tijd en innovaties ook. Onder druk wordt alles vloeibaar dus langzaam aan IEC zwaarder belasten en ervoor zorgen dat een EV een passend alternatief wordt. Dan kan het opeens snel gaan.

Maar zwaar vervuilende (nieuwe) auto's zwaarder belasten (of desnoods beboeten) daar kan ik me wel in vinden ;)
 
Wat mij betreft wel iets te kort door de bocht......

Mwa.

Je hoort mij niet zeggen dat ICE niet naast EV mag bestaan. Je hoort me wel zeggen dat we in geen geval ICE techniek, in welke vorm dan ook, moeten gaan subsidiëren. Die fout hebben we gemaakt en dat moeten we niet nog een keer doen. Ik kan geen enkele reden verzinnen waarom we het stervensproces van een oude, vervuilende en achterhaalde techniek extra lang zouden moeten rekken door er maar gemeenschapsgeld (subsidie) in te blijven pompen. Nergens goed voor.

Je hoort mij overigens ook geen anderen veroordelen omdat ze niet in staat zijn om 50K te besteden aan een BEV. Maar ik heb wel een oordeel over mensen die datzelfde bedrag uitgeven aan een grote, zware, fossiele brandstof zuipende SUV, omdat 'elektrische auto's zo duur zijn' Dat begrijp ik niet. Dat is gewoon een kwestie van prioriteiten stellen. En ja, ook dat hoeven we niet te subsidiëren in de vorm van PHEV voertuigen.
 
  • Like
Reactions: MaH
Mwa.

Je hoort mij niet zeggen dat ICE niet naast EV mag bestaan. Je hoort me wel zeggen dat we in geen geval ICE techniek, in welke vorm dan ook, moeten gaan subsidiëren. Die fout hebben we gemaakt en dat moeten we niet nog een keer doen. Ik kan geen enkele reden verzinnen waarom we het stervensproces van een oude, vervuilende en achterhaalde techniek extra lang zouden moeten rekken door er maar gemeenschapsgeld (subsidie) in te blijven pompen. Nergens goed voor.

Je hoort mij overigens ook geen anderen veroordelen omdat ze niet in staat zijn om 50K te besteden aan een BEV. Maar ik heb wel een oordeel over mensen die datzelfde bedrag uitgeven aan een grote, zware, fossiele brandstof zuipende SUV, omdat 'elektrische auto's zo duur zijn' Dat begrijp ik niet. Dat is gewoon een kwestie van prioriteiten stellen. En ja, ook dat hoeven we niet te subsidiëren in de vorm van PHEV voertuigen.

Als de prijzen/boetes op vervuilende autos omhoog gaan, dan gaat de markt vanzelf veranderen en worden er vanzelf meer EV’s verkocht. Mensen die eerst een dure vervuilende ICE kochten stappen dan vanzelf over. Als er iets niet is of te duur is gaan mensen vanzelf andere keuzes maken en de vraag naar EV’s zal toenemen. Niet alleen de vraag in het duurdere segment maar ook in het goedkopere segment. En hoe meer EV’s er worden verkocht hoe meer de prijzen zullen zakken en zo voor meer mensen betaalbaar worden. Met de juiste balans in boetes en subsidies is de markt prima een bepaalde kant op te sturen, het is alleen jammer dat de lobby van de conventionele vervuilende autoindustrie zo groot en sterk is.
 
Verzekering naait eigenaar vernielde Tesla Model X

Het is de vraag of de soep zo heet gegeten wordt, natuurlijk. Maar toch een Tesla in de "pers". Redelijk verontrustend, als het waar is.

Helaas is het waar en zit diegene in de X groep, ik weet ervan vanaf de dag dat de brand werd aangestoken. Is heel triest maar verzekering heeft nu aangegeven met ze te willen praten. Wordt dus vervolgd....
 
Wat mij betreft wel iets te kort door de bocht......
Ik ben ook helemaal voor langzaam verhogen van opslagen tgv CO2 uitstoot en vervolgens dit geld gebruiken voor innovatie of stimulatie EV. Maar zolang er omwille van milieu/techniek nog altijd een markt is voor de IEC kunnen ze toch naast elkaar bestaan?
Zo is op dit moment ook niet ieder huis in NL gebaad bij een warmtepomp :)

Een EV in zeer koude of warme gebieden heeft ook (NOG) zijn beperkingen, komt het milieu ook niet ten goede.
Bij hebben thuis ook nog een IEC staan welke soms een paar keer per week op pad gaat maar ook wel eens een maand stil staat.(na een maand is de tank exact even vol, bij een Tesla ben je al heel wat km of kWh kwijt in een maand.....)

Tenslotte ben ik nog even voorzichtig met anderen veroordelen als ze (nog) niet voor een EV kiezen. Niet iedereen kan meer dan 50k besteden :rolleyes:

Transities kosten tijd en innovaties ook. Onder druk wordt alles vloeibaar dus langzaam aan IEC zwaarder belasten en ervoor zorgen dat een EV een passend alternatief wordt. Dan kan het opeens snel gaan.

Maar zwaar vervuilende (nieuwe) auto's zwaarder belasten (of desnoods beboeten) daar kan ik me wel in vinden ;)


Hier zelfs 2 ice's en ook nog 3 uit vervlogen tijden die altijd hier zullen blijven.... Ik zeg ook helemaal niks over het bestaande wagenpark. Maar alle autofabrikanten hadden in 2013 al vol de ontwikkeling moeten opstarten van EV's.... dat dit nu pas gebeurd is belachelijk!
Voor de zware aanhangers kan ik mijn Diesel nog niet de deur uit doen, onderweg laden met een tandemasser gaat niet al te best!

MAAR de autofabrikanten hebben inderdaad getraineerd en vertraagd, omwille van hun marge! Terwijl ze wisten dat de EV een oplossing is voor de uitstoot. Dat ze te laat schakelen om stappen te maken in de ontwikkeling van een EV is een keuze geweest..... als ze er genoeg kunnen bouwen, compenseren ze daarmee de auto's die meer als 95 cO uitstoten.

Dat VW nu zo hard roept vind ik van veel branie getuigen, zij zijn de partij met de meeste boter op hun hoofd. Ze hadden potverdimme nog veel meer haast moeten maken na de ellende die ze veroorzaakt hebben met Dieselgate, om maar niet te sproken over "olieboten gate"
Je hoort er vrijwel niemand over, maar al die TFSI blokken (en dat zijn er zomaar 8miljoen wereldwijd) van een paar jaar geleden gooiden elke 1000km, zomaar een halve liter tot zelfs meer als een liter olie in de verbrandingskamers. En oplossen ho maar, de klant en het milieu samen letterlijk laten stikken!!
 
  • Like
Reactions: Bas.
Ja, NHTSA had 5 dagen geleden al ergens aangekondigd dat ze wat zaken gingen controleren, zoals ze altijd doen. Het is pas nadat een hoop FUDsters het onder de aandacht brachten gisteren dat het ook in de media verscheen, maar met nauwelijks resultaat op de beurs. Het lag er ook aan dat er een aantal calls gingen vervallen.