Een paar maanden gevangenisstraf voor vrij onschuldige protesten? We spreken hier over lippenstift en nepbloed.Een politiestaat? Omdat je vooraf een vergunning moet aanvragen?
Serieus?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Een paar maanden gevangenisstraf voor vrij onschuldige protesten? We spreken hier over lippenstift en nepbloed.Een politiestaat? Omdat je vooraf een vergunning moet aanvragen?
Serieus?
Wellicht zinvol voordat je termen als 'idioten' bezigt en anderen de les leest met 'misschien even echt verdiepen' om je zelf even te verdiepen in de methodes die politiestaten gebruiken om onwelgevallige protesten te voorkomen... Iets met vergunningen en dergelijke (die vervolgens nooit afgegeven worden uiteraard)Een politiestaat? Omdat je vooraf een vergunning moet aanvragen?
Serieus?
Op korte termijn hebben ze ook een punt.Op lange termijn hebben ze eenpunt. De individuele wagen moet verdwijnen. In dit debat wordt te veel gediscussieerd over wat het einddoel is. Zie de 30, 35 of 50% CO2 reductiediscussie van de EU in 2030, 2040 of 2050.
Ondertussen vergeet men om die eerste procenten te verwelkomen die nu al realistisch haalbaar zijn.
Op korte termijn hebben ze ook een punt. Net zoals de tabakssector al lang wist dat een lastig neveneffect van hun product was dat mensen ervan dood gaan maar dat feit vrolijk zo lang mogelijk verborgen hield, is de autosector ook al lang op de hoogte dat fossiele brandstoffen verbranden een Erg Slecht Idee is, maar ze ook actief Liegen en Bedriegen om zo lang mogelijk hun lucratieve activiteiten zo lang mogelijk aan te houden. In 2020 je eerste EV aankondigen is dan ook royaal te laat, zeker als ie in een hoekje op de stand staat, rondom een collectie van je huidige broeikaseffect- en kankermobieltjes.
Mij verbaast het niet echt.Je weet dat ze ook bij de Tesla stand hebben betoogd omdat ze elektrische auto's een smoes vinden dat autofabrikanten kunnen zeggen dat ze "propere" auto's te kunnen verkopen terwijl alle studies aantonen dat dit niet is?
Snap echt niet wat hun willen van de wereld.
Îk bedoelde dat ze voor de lange termijn een punt hebben om ook Tesla te viseren. Uitstoot is 1 ding, maar er is nog andere impact: dichtslibben van de wegen, verasfaltering van de openbare ruimte, uitputting van grondstoffen. Het blijft niet houdbaar om iedereen zijn eigen wagen te geven.Op korte termijn hebben ze ook een punt.
Net zoals de tabakssector al lang wist dat een lastig neveneffect van hun product was dat mensen ervan dood gaan maar dat feit vrolijk zo lang mogelijk verborgen hield, is de autosector ook al lang op de hoogte dat fossiele brandstoffen verbranden een Erg Slecht Idee is, maar ze ook actief Liegen en Bedriegen om zo lang mogelijk hun lucratieve activiteiten zo lang mogelijk aan te houden.
In 2020 je eerste EV aankondigen is dan ook royaal te laat, zeker als ie in een hoekje op de stand staat, rondom een collectie van je huidige broeikaseffect- en kankermobieltjes.
Je weet dat ze ook bij de Tesla stand hebben betoogd omdat ze elektrische auto's een smoes vinden dat autofabrikanten kunnen zeggen dat ze "propere" auto's te kunnen verkopen terwijl alle studies aantonen dat dit niet is?
Dat is nu juist wèl effectief: ICE's worden duurder, elektrische voertuigen goedkoper om in de markt te zetten. Een prima regeling om meer EV's de markt in te krijgen wat mij betreft. Fiat gaat hier gewoon kapot aan, ze lopen steeds verder achteraan doordat ze zich er 'makkelijk' uit kunnen kopen, en het geld dat de kas uitvliegt gaat niet naar R&D om bij te blijven.Ik vind eerlijk gezegd dat ze daar wel een punt hebben.
De EU eist dat de totale uitstoot van een merk per voertuig niet boven de 95g Co2 per km komt. Anders volgt een boete. Het idee is dat autofabriekanten dan eindelijk werk gaan maken van EV's en lichte, zuinige ICE's om aan die norm te voldoen. Maar dat gebeurt in de praktijk niet. Want het kan véél gemakkelijker. Je blijft als autoconcern gewoon grote, zware en krachtige ICE's maken. Om dan toch aan die uitstooteis per km te komen (en de boete te beperken) koop je (bijvoorbeeld Fiat / Chrysler) gewoon de uitstootrechten van een EV fabriek (bv Tesla). Daarmee heeft elke Tesla een deel van de uitstoot van een ICE overgenomen. En schiet het milieu er in totaal niets mee op.
Het komt doordat mensen deze kaarten zien. Maar wat je ziet zijn geen wegen maar ingetekende wegen.Îk bedoelde dat ze voor de lange termijn een punt hebben om ook Tesla te viseren. Uitstoot is 1 ding, maar er is nog andere impact: dichtslibben van de wegen, verasfaltering van de openbare ruimte, uitputting van grondstoffen. Het blijft niet houdbaar om iedereen zijn eigen wagen te geven.
Dit is echter niet op korte termijn op te lossen, en daarom moet men niet gaan schieten op oplossingen (EV's) die al op de korte termijn een en ander verhelpen.
Dat we daar totaal niets mee opschieten is niet waar. Met dat geld kan Tesla zich sneller een hogere productie veroorloven. Hierdoor rijden er straks meer EV’s. Hoe Fiat Chrysler ooit verder gaat is hun probleem.Ik vind eerlijk gezegd dat ze daar wel een punt hebben.
De EU eist dat de totale uitstoot van een merk per voertuig niet boven de 95g Co2 per km komt. Anders volgt een boete. Het idee is dat autofabriekanten dan eindelijk werk gaan maken van EV's en lichte, zuinige ICE's om aan die norm te voldoen. Maar dat gebeurt in de praktijk niet. Want het kan véél gemakkelijker. Je blijft als autoconcern gewoon grote, zware en krachtige ICE's maken. Om dan toch aan die uitstooteis per km te komen (en de boete te beperken) koop je (bijvoorbeeld Fiat / Chrysler) gewoon de uitstootrechten van een EV fabriek (bv Tesla). Daarmee heeft elke Tesla een deel van de uitstoot van een ICE overgenomen. En schiet het milieu er in totaal niets mee op.
Deze hele gang van zaken lijkt overigens ontzettend op de manier waarop in Europa met groene stroom wordt omgegaan; ook daar kunnen bedrijven handelen in rechten, waardoor iedereen zich groen voordoet maar er in totaal geen windmolen bijkomt.
Je kunt discussieren over de manier waarop, maar ik vind het niet zo gek dat een organisatie als XR daar eens een lataarntje op zet.
Ik begrijp niet wat je punt is. In werkelijkheid zijn er een tot twee ordegroottes meer wegen dan daar getekend zijn. Bedoel je dat het met het dichtslibben, of met de fractie geasfalteerd oppervlak wel meevalt?Het komt doordat mensen deze kaarten zien. Maar wat je ziet zijn geen wegen maar ingetekende wegen.
View attachment 502381
Dat aspect van het systeem werkt gewoon,
Het laatste.Ik begrijp niet wat je punt is. In werkelijkheid zijn er een tot twee ordegroottes meer wegen dan daar getekend zijn. Bedoel je dat het met het dichtslibben, of met de fractie geasfalteerd oppervlak wel meevalt?
Een paar maanden gevangenisstraf voor vrij onschuldige protesten? We spreken hier over lippenstift en nepbloed.
Wellicht zinvol voordat je termen als 'idioten' bezigt en anderen de les leest met 'misschien even echt verdiepen' om je zelf even te verdiepen in de methodes die politiestaten gebruiken om onwelgevallige protesten te voorkomen... Iets met vergunningen en dergelijke (die vervolgens nooit afgegeven worden uiteraard)![]()
Demonstreren lijkt me een recht. Zolang het bij lippenstift en voor dood gaan liggen blijft, heb ik er geen probleem mee. Geen blijvende schade, lijkt me goed zo.Een geldstrafje helpt niet bij zo’n organisatie. Dat draagt de organisatie wel.
Zoiets wordt in de praktijk omgezet in een werkstrafje. Voor mijn part de eerste keer voorwaardelijk. Maar als je hier niet tegen optreedt, dan blijven ze met dit soort acties de boel verstoren.
Voor mijn part de eerste keer voorwaardelijk. Maar als je hier niet tegen optreedt, dan blijven ze met dit soort acties de boel verstoren.