Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
upload_2020-1-22_15-6-37.png
Deze? Of die andere ragebol?
 
Vincent on Twitter

US President@realDonaldTrump said @ElonMusk
is not only good at EVs. "He does good at rockets, too.. I never saw where the engines come down with no wings, no anything, & they're landing." He also said Musk is "one of our very smart people, & we want to cherish those ppl,"
"He likes rockets". "We have to protect our geniuses. We have to protect Thomas Edison". Man man man.
 
  • Funny
Reactions: Cely and Xfrank
Herbert Diess groeit weer. Een paar weken geleden zei hij dat ze 50% kans hadden Tesla niet in te kunnen halen.
Volkswagen-topman: We worden het nieuwe Nokia als we niet veranderen | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Volkswagen: ‘Wij gaan Tesla verslaan op EV-gebied’
Tesla heeft nooit de intentie gehad Volkswagen te verslaan dus waarom hij dit zegt is mij niet duidelijk.
In de buitenlandse media wordt vooral de nadruk gelegd op het woord ‘probably’, dat komt niet zo zelfverzekerd over van Diess.
Het AD geeft er een andere kop aan.
 
  • Like
Reactions: Bas.
Aardige vergelijkende test van CarWow over het leeg rijden van aantal EV’s
De Tesla komt weliswaar het verst maar heeft niet het hoogste % bereik tov fabrieksopgave (wat ik eigenlijk wel had verwacht omdat de auto zo efficiënt is/hoort te zijn).

De test vraagt misschien wel wat extra interpretatie
  • Tesla staat op 18" met aero hubs
  • eTron op 21" (grootste beschikbare velgen, niet op de 19" aero)
  • EQC eveneens op 21" velgen ipv 19" aero
  • iPace staat ook niet op de kleinste velgen (19" ) maar op 20"-ers.
  • Nissan Leaf en Kona staan op standaard velgen volgens mij
Dat zijn natuurlijk de testvoertuigen zoals zij die ter beschikking krijgen, maar ik denk dat je met de EQC en de Etron gemakkelijk 10-15% extra range zou kunnen bekomen op de aerovelgen, Nylandt haalde ook flink wat extra range met de iPace op 19 vs 20" velgen. Dan zouden die wagens ook 85% van hun claimed range halen.

En dan scoort de model 3 op het vlak van realised range/ claimed range (78%) het slechtste. Het was tijdens die test niet echt warm (typisch Brits weer), ik vermoed dat dit te wijten is aan het ontbreken van een warmtepomp in de Model 3?
 
gemakkelijk 10-15% extra range

lijkt me wel heel veel, bij Tesla alle sinds niet zo gek veel.

volgende link ook aan de dezelfde “waanzinnige“ snelheid van 70mph of te 112 km/u (bij 12 graden)

(h
oop dat de beste man z’n batterij koud was ander is z’n verbruik wel aan de extreem hoge kant...)

het filmpje van Björn zit aan 4 procent

en hier ook zoiets :
. (4%/115km/u)

Ben wel benieuwd wat ze bij regen, wind en hogere snelheden doen,,,,

maar back on topic..
 
lijkt me wel heel veel, bij Tesla alle sinds niet zo gek veel.
Ik dacht dat wanneer je de aerohub van de basic Tesla Model 3 velgen verwijderde, die velg nog altijd een 18" bleef. Het verbruik van de Model 3 met 19" velgen ligt ongeveer 10% hoger dan met 18" aero, en 20" velgen verbruiken bijna 15% meer dan de 18" aero's.

De Etron en de EQC in deze test hebben 21" ipv 19". Dat scheelt dus minstens 10% in verbruik.